Gå til innhold

Mallorca til våren

Anbefalte innlegg

Vi vurderer en vårtur til Mallorca med venner og barn. Noen som kan anbefale et sted der som ikke er et typisk chartermål (i ordets verste forstand)?

Elsket Palma da jeg var der på voksentur (overrasket over hvor fint det var), men tenkte kanskje det var greit å reise utenfor byen på nevnte tur. Ønsker "alt" innen rekkevidde, men helst skal det som nevnt ikke være i en turistghetto.

Takknemlig for tips! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357631-mallorca-til-v%C3%A5ren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hold dere i hvert fall unna Magaluf, med mindre dere er ute etter verdens kjipeste mat (stort sett alltid dynka i brun saus), og dritings white trash-briter.

Men jeg så et program på NRK (tror jeg det var - så søk på NRK) for et par dager siden, fra det ukjente Mallorca, og det var andre boller. Det var nesten så jeg fikk lyst til å dra tilbake.

Hold dere i hvert fall unna alt som har med charterbyråer å gjøre hvis dere vil unna turistghettoene.

Hold dere i hvert fall unna Magaluf, med mindre dere er ute etter verdens kjipeste mat (stort sett alltid dynka i brun saus), og dritings white trash-briter.

Men jeg så et program på NRK (tror jeg det var - så søk på NRK) for et par dager siden, fra det ukjente Mallorca, og det var andre boller. Det var nesten så jeg fikk lyst til å dra tilbake.

Hold dere i hvert fall unna alt som har med charterbyråer å gjøre hvis dere vil unna turistghettoene.

Ja, akkurat så langt har vi tenkt selv :P. Men takk for svar likevel.

Har hørt veldig mye pent om Mallorca, vakker natur, mulighet for fotturer, tilnærmet bortgjemte strender etc. etc. Og Palma er jo en perle. Men altså - hvor drar vi? :)

Gjest Bob Saget

Mallorca er ikke større enn at man kan reise hvorsomhest og tilbake på en dag. Hva menes med "alt" innenfor rekkevidde?

E.g er alle småbyene med fine strender på østkysten relativt laid-back sammenlignet med Palma Nova og Alcuida, mens fjellene jo ligger langst vestkysten hvis det er en viktigere faktor. Der er det imidlertid ikke så gode strandforhold.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...