Gå til innhold

Norges politi...

Gjest førbanna enda

Anbefalte innlegg

Gjest førbanna enda

Da jeg var yngre og hadde store psykiske problemer som artet seg i mye drikking, hysteri og basketak med politiet skjedde det så mye...

En politimann slo meg en gang mens jeg sto å hylskrek etter å ha sett en mann dø rett foran meg på en festival. Jeg sa det til en kollega en time etter "Han slo meg..." og da bare sukket hun og sa ja.... Hun og en til så det, og det sved bra i ansiktet. Jeg anmeldte saken til en gammel grinebiter av en purk som lyste med en nedsettendes holdning mot meg. Saken ble henlagt.

En gang kollapset jeg på gata av pilleoverdose. Da ble jeg revet opp fra fortauet av politiet, kastet inn på en celle og tvunget til å kle meg naken. En plystret, en annen sa jeg måtte slutte å sippe da jeg gråt. Dette var kun gjort av fanenskap... ellers hadde de tatt blodprøver av meg om poenget var å finne ut om jeg hadde narkotika i meg. Etterpå bar det rett på sykehuset hvor jeg var innlagt nesten en uke...

Er det flere som har lignende historier?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357663-norges-politi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest førbanna enda

''Jeg anmeldte saken til en gammel grinebiter av en purk som lyste med en nedsettendes holdning mot meg.''

Altså, sånn i balansens navn, du virker temmelig nedsettende mot politiet også...

Med vennlig hilsen

Dette var to tilfeller... Jeg har en langt styggere historie jeg kunne ha delt, men valgte å ikke brette ut om den da det er mer slik VGs førsteside sak og jeg er ikke ute etter å lage bråk der også uskyldige kan bli rammet.

Jeg sier ikke at alle er slik.... men det finnes folk som aldri skulle ha vært i politiet og de blir beskyttet av sine kollegaer. Vet det høres ut som jeg skulle ha vært en bitter narkis på gata... Men jeg har plettfritt rulleblad, er i full jobb og har ikke hatt noe med politiet å gjøre på ti år. Jeg sier bare at de har alt for mye makt og ingen som kan stoppe psykopatene. Jeg var nederst på rangstigen i samfunnet før, men ikke nå lenger. Spesialenheten for politisaker er en stor vits!

Å bli slått og avkledd kunne ha ført til streng straff hadde det vært "vanlige folk" som gjorde det samme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357663-norges-politi/#findComment-3081610
Del på andre sider

Dette var to tilfeller... Jeg har en langt styggere historie jeg kunne ha delt, men valgte å ikke brette ut om den da det er mer slik VGs førsteside sak og jeg er ikke ute etter å lage bråk der også uskyldige kan bli rammet.

Jeg sier ikke at alle er slik.... men det finnes folk som aldri skulle ha vært i politiet og de blir beskyttet av sine kollegaer. Vet det høres ut som jeg skulle ha vært en bitter narkis på gata... Men jeg har plettfritt rulleblad, er i full jobb og har ikke hatt noe med politiet å gjøre på ti år. Jeg sier bare at de har alt for mye makt og ingen som kan stoppe psykopatene. Jeg var nederst på rangstigen i samfunnet før, men ikke nå lenger. Spesialenheten for politisaker er en stor vits!

Å bli slått og avkledd kunne ha ført til streng straff hadde det vært "vanlige folk" som gjorde det samme.

Jeg er enig i at det finnes politi som aldri burde vært politi. Og at det er vanskelig å gjøre noe med. Det er dog gjerne slik at når man ikke kan gjøre noe med slike ting, så er det best å gå videre. Selv om det føles "galt".

Jeg fikk en lastebil med 15 drepte narkotrafikanter parkert foran leiligheten...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357663-norges-politi/#findComment-3081612
Del på andre sider

Gjest Bob Saget

Ja, det var en periode på 90-tallet hvor det tilsynelatende var et kriterium for opptak på politihøgskolen at man var psykopat.

Men jeg tror det har bedret seg de senere år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357663-norges-politi/#findComment-3081613
Del på andre sider

Annonse

De fleste gjør nok sitt beste, men jeg har også noen rare erfaringer med politiet i Oslo. Jeg har verken vært dopet eller full, men har ved to anledninger sagt fra om noe. En gang vold - 100 meter fra dem, men de truet meg med glattcelle (fordi de mente jeg var full, noe jeg ikke var). Fikk inntrykk av at jeg burde passe mine egne saker i stedet for å forstyrre politimenn opptatt å spankulere rolig.

Den andre gangen var det en svær jævel av en gjenglømmel som begynte å klenge på meg. Han lente seg på skulderen min og klenga verre. Etter å ha forsøkt den hyggelige måten, vrei jeg meg unna så han nesten datt, og tipset ham om homseklubben Den Sorte Enke (som lå rett ved siden av), hvorpå han ble skikkelig hissig, og dytta meg meget hardt i brystkassa sånn at jeg fløy et par meter bakover. Så løp han bort til resten av gjengen sin (et dusin stykker) , og de ble stående og se på oss og peke (vi var 3-4 stykker). De så rimelig hissige ut.

En kompis løp da opp til en politvan som sto 30 meter unna, og sa vi hadde litt problemer. Jo, de hadde sett alt, sa politiet, og visste hvem gutta var, og sa vi måtte komme oss unna, for disse var farlige. Kompisen min spurte om de ikke kunne kjøre oss bort, men nei, det var ikke mulig, og dette måtte vi ordne opp i selv. De ga ham beskjed om at det lureste vi kunne gjøre var å løpe så fort vi kunne. Her hadde de, i følge dem selv, sett at fyren egla til bråk med meg, og at han dro til med et dytt som sendte meg nedover fortauet, men de gjorde ingenting.

Mitt inntrykk av gatepolitiet i Oslo er rett og slett at de er drittfeige, og det eneste de tør å gjøre er å plage folk som har fått en øl for mye og tisser i en busk.

Skal sies at begge tilfellene er noen år siden.

Tror det er unngåelig at en del tullinger søker seg til jobber med makt, men jeg tror også det har blitt bedre, da det alltid blir mye fokus på det når politiet gjør noe feil.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357663-norges-politi/#findComment-3081620
Del på andre sider

Jeg har blandet erfaring med onkel. En gang jeg måtte anmelde en sak med telefonsjikane, ble jeg meget godt behandlet. Et par ganger har jeg blitt tatt for å drikke på offentlig sted, men fått beskjed om at de skulle la meg og mine venner ha en fin dag om vi bare flyttet oss og sørget for at de ikke så det de alt hadde sett en gang til.

En annen gang jeg hadde veldig lavt blodsukker på gata, tror jeg at jeg ville havna på glattcella om jeg ikke hadde flaks. I de fleste yrker finnes det idioter som aldri skulle fått utøve de. Politifolk, leger, advokater, taxisjåfører. .... I enkelte yrker er dette problemet dessverre mer dyptgripende og uheldig enn i andre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357663-norges-politi/#findComment-3081663
Del på andre sider

Gjest førbanna enda

Jeg har blandet erfaring med onkel. En gang jeg måtte anmelde en sak med telefonsjikane, ble jeg meget godt behandlet. Et par ganger har jeg blitt tatt for å drikke på offentlig sted, men fått beskjed om at de skulle la meg og mine venner ha en fin dag om vi bare flyttet oss og sørget for at de ikke så det de alt hadde sett en gang til.

En annen gang jeg hadde veldig lavt blodsukker på gata, tror jeg at jeg ville havna på glattcella om jeg ikke hadde flaks. I de fleste yrker finnes det idioter som aldri skulle fått utøve de. Politifolk, leger, advokater, taxisjåfører. .... I enkelte yrker er dette problemet dessverre mer dyptgripende og uheldig enn i andre.

Jeg ville ringt politiet om det sto en galning på døra.... Men det er mange syke folk og dritt i den bransjen. Bare synd at det ikke kommer fram i lyset og blir tatt tak i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357663-norges-politi/#findComment-3081670
Del på andre sider

Jeg ville ringt politiet om det sto en galning på døra.... Men det er mange syke folk og dritt i den bransjen. Bare synd at det ikke kommer fram i lyset og blir tatt tak i.

Ja det er viktig det du sier der. Politiet er liksom litt ekstra hellig fordi det er politiet. Slår man en politimann risikerer man å bli straffedømt for det. Jeg kjenner til ei som ble uheldig involvert i en eller annen tumulte ute på byen, og ved et uhell dro hun til en snut. Hun fikk problemer av det, så det er godt det finnes advokater. Slår en politimann til en av oss vanlige folk enten ved uhell eller unødvendig, så finner de ut at de er politi og derfor kan de ikke bryte loven sånn som oss nei.

Litt tøyseprat, men det er noe i det. Noen er skinnhellige. Et annet problem er jo at de setter politiet til å ta med oss med psykiske problemer når noen tror en tvangsinnleggelse er nødvendig. Det er så unødvendig at man skal føle seg kriminell fordi man er syk. De skryter av psykiatriambulansen i Bergen stadig vekk, så hvorfor blir det ikke videreført til resten av landet?!

Det var kanskje et sidesprang, men... Jeg har hørt noen ganske brutale historier om hvordan politiet har hentet folk med unødvendig mye makt og nedsettende behandling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357663-norges-politi/#findComment-3081719
Del på andre sider

Gjest førbanna enda

Ja det er viktig det du sier der. Politiet er liksom litt ekstra hellig fordi det er politiet. Slår man en politimann risikerer man å bli straffedømt for det. Jeg kjenner til ei som ble uheldig involvert i en eller annen tumulte ute på byen, og ved et uhell dro hun til en snut. Hun fikk problemer av det, så det er godt det finnes advokater. Slår en politimann til en av oss vanlige folk enten ved uhell eller unødvendig, så finner de ut at de er politi og derfor kan de ikke bryte loven sånn som oss nei.

Litt tøyseprat, men det er noe i det. Noen er skinnhellige. Et annet problem er jo at de setter politiet til å ta med oss med psykiske problemer når noen tror en tvangsinnleggelse er nødvendig. Det er så unødvendig at man skal føle seg kriminell fordi man er syk. De skryter av psykiatriambulansen i Bergen stadig vekk, så hvorfor blir det ikke videreført til resten av landet?!

Det var kanskje et sidesprang, men... Jeg har hørt noen ganske brutale historier om hvordan politiet har hentet folk med unødvendig mye makt og nedsettende behandling.

Steika enig! som vi sier her på traktene... Jeg var psykisk syk i mine yngre dager, ikke kriminell eller ondskapsfull. Men måtte gjennom mye brutal behandling, netter på glattcelle... selv klin edru. Å jeg kan ikke skrike ut om uverdig behandling så lenge det er snakk om korguttene i Norgens politi... Men sliter fortsatt med flash backs selv ti år senere....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357663-norges-politi/#findComment-3081762
Del på andre sider

Gjest Vizzvazz

Det er dessverre en del mannlige "brautebasser" som havner i politiet. Og verre kan det bli når de har en kvinnelig betjent med seg. Da skal mannen vise seg. Tøff i pyjamas. ;)

Ja, virker som enkelte blir politi

(og parkeringsvakter, utkastere, securitas)

rett og slett pga markeringsbehov.

De skal være tøffe og folk skal ikke komme her og komme her....

Brumlebasser.

Disse burde absolutt ikke hatt slike yrker, men dessverre er det slike yrker som frister sånne. Her kan de utøve makt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357663-norges-politi/#findComment-3081860
Del på andre sider

Annonse

Gjest surpromper

De fleste gjør nok sitt beste, men jeg har også noen rare erfaringer med politiet i Oslo. Jeg har verken vært dopet eller full, men har ved to anledninger sagt fra om noe. En gang vold - 100 meter fra dem, men de truet meg med glattcelle (fordi de mente jeg var full, noe jeg ikke var). Fikk inntrykk av at jeg burde passe mine egne saker i stedet for å forstyrre politimenn opptatt å spankulere rolig.

Den andre gangen var det en svær jævel av en gjenglømmel som begynte å klenge på meg. Han lente seg på skulderen min og klenga verre. Etter å ha forsøkt den hyggelige måten, vrei jeg meg unna så han nesten datt, og tipset ham om homseklubben Den Sorte Enke (som lå rett ved siden av), hvorpå han ble skikkelig hissig, og dytta meg meget hardt i brystkassa sånn at jeg fløy et par meter bakover. Så løp han bort til resten av gjengen sin (et dusin stykker) , og de ble stående og se på oss og peke (vi var 3-4 stykker). De så rimelig hissige ut.

En kompis løp da opp til en politvan som sto 30 meter unna, og sa vi hadde litt problemer. Jo, de hadde sett alt, sa politiet, og visste hvem gutta var, og sa vi måtte komme oss unna, for disse var farlige. Kompisen min spurte om de ikke kunne kjøre oss bort, men nei, det var ikke mulig, og dette måtte vi ordne opp i selv. De ga ham beskjed om at det lureste vi kunne gjøre var å løpe så fort vi kunne. Her hadde de, i følge dem selv, sett at fyren egla til bråk med meg, og at han dro til med et dytt som sendte meg nedover fortauet, men de gjorde ingenting.

Mitt inntrykk av gatepolitiet i Oslo er rett og slett at de er drittfeige, og det eneste de tør å gjøre er å plage folk som har fått en øl for mye og tisser i en busk.

Skal sies at begge tilfellene er noen år siden.

Tror det er unngåelig at en del tullinger søker seg til jobber med makt, men jeg tror også det har blitt bedre, da det alltid blir mye fokus på det når politiet gjør noe feil.

Og så kan det virke som om det å smile og hilse på folk er farlig. Må være slitsomt å gå rundt med et så misfornøyd uttykk i fjeset hele tida. Man BLIR sur av å SE sur ut.

Nemlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357663-norges-politi/#findComment-3081897
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...