Gå til innhold

HTC Desire HD. Får ikke slått på !?

Anbefalte innlegg

Hva skal dette være for noe da... Tidligere i kveld gikk telefonene min rett og slett ad undas. Den var bare 1,5 år gammel, men syntes visst det var en lang nok levetid. Å fikse den ville jo som ventet koste minst like mye som å kjøpe ny fordi han grinete fyren i serviceavdelingen mente man ikke kunne motbevise at feilen ikke var selvforskyldt slik at garantien kunne dekke det. Dermed måtte jeg selv om det luker surt av kontoen min nå kjøpe meg ny. Men den HTC Desire jeg sitter med nå ... Det virker ikke som den merker at den får strøm! Jeg har satt i simkortet og alle disse selvfølgetinga. All logikk sier at man holder knappen oppå telefonen inne for å få slått på, men det skjer ikke noe. Det er ikke no lys i lampa på den heller. Vet at strømuttaket funker, for det har jeg også selvsagt sjekket.

Så hva gjør jeg feil?? Jeg sliter MAX allerede fra imorgen tidlig uten telefon. Kan dette faktisk være fabrikasjonsfeil?

Fortsetter under...

Dette er jo latterlig kundebehandling. Du skal ikke trenge å bevise noe som helst. Du er kunden. Det er eventuelt de som skal bevise at det er brukerfeil som ikke dekkes av garantien.

Dette er til og med før garantitiden på 2 år går ut.

Prøv igjen, eller du truer med forbrukerombudet. En telefon til flere tusen kroner skal vare i mer enn 1.5 år. Retten har sagt at den skal vare i 5. Unntak ved brukerfeil der du f.eks. har prøvd å bruke musikkspilleren på svømmetur.

Dette er jo latterlig kundebehandling. Du skal ikke trenge å bevise noe som helst. Du er kunden. Det er eventuelt de som skal bevise at det er brukerfeil som ikke dekkes av garantien.

Dette er til og med før garantitiden på 2 år går ut.

Prøv igjen, eller du truer med forbrukerombudet. En telefon til flere tusen kroner skal vare i mer enn 1.5 år. Retten har sagt at den skal vare i 5. Unntak ved brukerfeil der du f.eks. har prøvd å bruke musikkspilleren på svømmetur.

Jeg kjenner til alt du nevner, men jeg gidder ikke. Det var andre ting på den telefonen som nok ville røket ikke så veldig langt fram i tid uansett.

Jeg kjenner til alt du nevner, men jeg gidder ikke. Det var andre ting på den telefonen som nok ville røket ikke så veldig langt fram i tid uansett.

Man bør stå på av prinsipp. ;)

Men angående den knappen din: Har du forsøkt å holde den nede en stund? Jeg må i hvert fall holde min nede i noen sekunder før den starter/stopper - dog er det et annet merke.

Annonse

Har du tatt ut plasten som er rundt batteriet?

Med vennlig hilsen

Det var noe veldig synlig plast, som jeg selvsagt fjernet. Kan ikke kjenne eller se noe mer plast som jeg føler skal vekk. Kunn plasten som befinner seg i selve telefonen ;)

Man bør stå på av prinsipp. ;)

Men angående den knappen din: Har du forsøkt å holde den nede en stund? Jeg må i hvert fall holde min nede i noen sekunder før den starter/stopper - dog er det et annet merke.

Jepp det er prøvd :-)

Siden jeg er pyse, så er det godt at noen av oss her ikke er det.

Det var noe veldig synlig plast, som jeg selvsagt fjernet. Kan ikke kjenne eller se noe mer plast som jeg føler skal vekk. Kunn plasten som befinner seg i selve telefonen ;)

Altså, du tok batteriet HELT ut, og fjernet den tynne plasten? Er batteriet helt i, og ikke feil vei?

Husk også at på HTC Desire HD er på-knappen på toppen, og ikke knappen på fronten! ;-) Den er ganske sensitiv, så man trenger ikke trykke hardt.

Med vennlig hilsen

Jepp det er prøvd :-)

Siden jeg er pyse, så er det godt at noen av oss her ikke er det.

Skjer det ingenting når du setter den til lading? Vanligvis kommer det et ladetegn av et eller annet slag.

Har du for øvrig en annen lader? Siden du byttet telefon, mener jeg. Prøv i så fall den. Det kan jo være laderen det er noe galt med.

Hvis ikke får du bare gå tilbake til butikken i morgen og bytte den. Insister i så fall på at du får bytte - og ikke må vente på eventuell service av en helt ny telefon.

Altså, du tok batteriet HELT ut, og fjernet den tynne plasten? Er batteriet helt i, og ikke feil vei?

Husk også at på HTC Desire HD er på-knappen på toppen, og ikke knappen på fronten! ;-) Den er ganske sensitiv, så man trenger ikke trykke hardt.

Med vennlig hilsen

Jeg ble fortalt i butikken at batteriet var "fast" i telefonen som på en iPhone... Jeg har tatt av dekslet bak og satt inn simkortet, latt det allerede medfølgende minnekortet sitte der. Ikke sett noen plast der. Skal se om jeg finner ut noe av dette. Takk :)

Skjer det ingenting når du setter den til lading? Vanligvis kommer det et ladetegn av et eller annet slag.

Har du for øvrig en annen lader? Siden du byttet telefon, mener jeg. Prøv i så fall den. Det kan jo være laderen det er noe galt med.

Hvis ikke får du bare gå tilbake til butikken i morgen og bytte den. Insister i så fall på at du får bytte - og ikke må vente på eventuell service av en helt ny telefon.

Hei,

Batteriet kommer halv-ladet, tror jeg. Det skal være mer enn nok strøm på det til å tenne telefonen.

Derimot er det et plastikk-stykke som ligger "rundt" batteriet, for å forhindre at telefonen får kontakt med batteriet før tiden. Dersom ikke alt av dette er fjernet, så virker selvsagt ikke telefonen.

Med vennlig hilsen

Annonse

Jeg ble fortalt i butikken at batteriet var "fast" i telefonen som på en iPhone... Jeg har tatt av dekslet bak og satt inn simkortet, latt det allerede medfølgende minnekortet sitte der. Ikke sett noen plast der. Skal se om jeg finner ut noe av dette. Takk :)

Nei, det er plast rundt telefonen, som forhindrer telefonen blir slått på ved en feiltakelse. Du må ta batteriet HELT ut, og fjerne alt av tynn plastfilm som er rundt det.

Med vennlig hilsen

Med vennlig hilsen

WOW - jeg fant det ut. Du reddet meg fra en søvnløs natt!

Merkelig at jeg ikke fant noe info i boksen om dette bortgjemte lille plaststykket. Da er jeg mulig å kontakte allikevel :D

WOW - jeg fant det ut. Du reddet meg fra en søvnløs natt!

Merkelig at jeg ikke fant noe info i boksen om dette bortgjemte lille plaststykket. Da er jeg mulig å kontakte allikevel :D

Joda, det står i kvikk-installasjonsguiden! (Den lille papirremsen det er meningen man skal lese, men (nesten) igjen gjør det.)

Gratulerer med ny telefon. Den er meget bra!

Med vennlig hilsen

Hei,

Batteriet kommer halv-ladet, tror jeg. Det skal være mer enn nok strøm på det til å tenne telefonen.

Derimot er det et plastikk-stykke som ligger "rundt" batteriet, for å forhindre at telefonen får kontakt med batteriet før tiden. Dersom ikke alt av dette er fjernet, så virker selvsagt ikke telefonen.

Med vennlig hilsen

Ah. Sånn plast har jeg aldri vært borti. Da kan naturligvis det være problemet.

Ja, de fleste kommer med nok strøm til å tenne telefonen. Min Iphone kom faktisk fulladet.

Ja, men i så fall har du kanskje rett på ny telefon gratis? Syns det er dumt å gi seg på sånne ting. Det er en GRUNN til at vi har to år garati og fem år reklamasjonsrett. En mobil skal ikke være kranglete etter 1.5 år. Så fremst du ikke VET du har gjort noe galt med den, da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...