Gå til innhold

Handikaptoalett, hvem må vike?


Gjest HandikapWC

Anbefalte innlegg

Hva har det med saken å gjøre? Jeg har fortsatt til gode å se toalett-politi de stedene jeg ferdes (muligens med unntak av på Oslo S). Dermed er det jo kun en selv som trenger å vite at man er berettiget bruken av HC-toalett, selv om også andre skulle trenge å komme til.

Det finnes en haug med gode grunner til å bruke HC-toalettet. Det som etter min oppfatning, _ikke_ er en god grunn, er at man har lyst til i rolig tempo å uforstyrret sminke seg, pusse tenner mm.

''Nei, det er egentlig bare funksjonsfriske personer med dårlige antenner som bruker HC toalettet, hvis det finnes andre toaletter som er ledige.''

Det var dette sitatet du var enig i, og som jeg kommenterer. Altså, det er nok ikke slik at _alle_ de tilsynelatende funksjonsfriske er nettopp det, for ikke alt synes utenpå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 91
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    15

  • Sør

    4

  • løvinne71

    4

  • Mirabell

    3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ingen nick

''Nei, det er egentlig bare funksjonsfriske personer med dårlige antenner som bruker HC toalettet, hvis det finnes andre toaletter som er ledige.''

Det var dette sitatet du var enig i, og som jeg kommenterer. Altså, det er nok ikke slik at _alle_ de tilsynelatende funksjonsfriske er nettopp det, for ikke alt synes utenpå. :)

Hvis en har en stomi eks. eller et annet usynlig lyte, da er en ikke funksjonsfrisk en er funksjonsfrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en har en stomi eks. eller et annet usynlig lyte, da er en ikke funksjonsfrisk en er funksjonsfrisk.

Jippiiii!! Du er den første som har sagt at vi døve ikke kan regnes som funksjonshemmede :-))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så irritert på friske personer som bare må bruke handikapptoalettet.

På kjøpesenteret der jeg bor er det et handikapptoalett som også fungerer som stellerom, veldig greit for de som har barnevogn og ikke vil forlate den for å gå på do... pluss vi får plass til å stelle ungen.

Men flere ganger når jeg har vært der hører jeg folk som tar i døra, kjenner det er opptatt, så hører jeg de går inn på den vanlige doen etterpå - så tydeligvis friske personer. De velger altså heller handikappdoen enn den vanlige doen!

Egentlig burde vi vel hatt et eget handikapptoalett for rullestolbrukere o.l. og et eget stellerom med do og ammekrok til mødre, så får vi plass til vogn og mulighet til en kjapp pupp om behov for det (ikke alle liker å amme på cafeer).

Altså... når man har med barnevogn, evt tre barn som må tisse, MÅ tisse NÅÅÅ og det er lang kø utenfor vanlig do.... og ikke en rullestol å se i mils omkrets? DA skjønner jeg ikke at man kan la en do stå ledig bare fordi den er større enn de andre doene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Nei, det er egentlig bare funksjonsfriske personer med dårlige antenner som bruker HC toalettet, hvis det finnes andre toaletter som er ledige.''

Det var dette sitatet du var enig i, og som jeg kommenterer. Altså, det er nok ikke slik at _alle_ de tilsynelatende funksjonsfriske er nettopp det, for ikke alt synes utenpå. :)

Jeg er sjelden opptatt av de som kun tilsynelatende er funksjonsfriske :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippiiii!! Du er den første som har sagt at vi døve ikke kan regnes som funksjonshemmede :-))))))

Hvordan i all verden fikk du til den tolkningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vizzvazz

Hva har det med saken å gjøre? Jeg har fortsatt til gode å se toalett-politi de stedene jeg ferdes (muligens med unntak av på Oslo S). Dermed er det jo kun en selv som trenger å vite at man er berettiget bruken av HC-toalett, selv om også andre skulle trenge å komme til.

Det finnes en haug med gode grunner til å bruke HC-toalettet. Det som etter min oppfatning, _ikke_ er en god grunn, er at man har lyst til i rolig tempo å uforstyrret sminke seg, pusse tenner mm.

Det neste blir vel at man må vise handikappbevis for å kunne benytte handikappdoene. På samme måte som man må ha handikappbevis på parkeringen .

Kanskje en mulighet kunne vært at de som fikk godkjent av lege at de var godkjent som handikappede fikk utdelt et slags nøkkelkort som fungerte på alle handikapptoaletter. Da vil det kun være de som får tilgang til slike rom...

Enkelte plasser må man faktisk til kassen og få utlevert nøkkel for å få komme til dette handikapprommet har jeg sett, men det er tungvint for en tissatrengt rullestolbruker som må på do NÅ :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg får alltid dårlig samvittighet fordi jeg av og til sniker meg inn på handicapdoet, selv om jeg ikke er handicappa, når jeg leser slike tråder på dol.

Må skjerpe meg.

Jeg er forøvrig veldig glad i automatiske døråpnere! De er vel for alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så irritert på friske personer som bare må bruke handikapptoalettet.

På kjøpesenteret der jeg bor er det et handikapptoalett som også fungerer som stellerom, veldig greit for de som har barnevogn og ikke vil forlate den for å gå på do... pluss vi får plass til å stelle ungen.

Men flere ganger når jeg har vært der hører jeg folk som tar i døra, kjenner det er opptatt, så hører jeg de går inn på den vanlige doen etterpå - så tydeligvis friske personer. De velger altså heller handikappdoen enn den vanlige doen!

Egentlig burde vi vel hatt et eget handikapptoalett for rullestolbrukere o.l. og et eget stellerom med do og ammekrok til mødre, så får vi plass til vogn og mulighet til en kjapp pupp om behov for det (ikke alle liker å amme på cafeer).

Jeg er ikke handikappet, men bruker den til tider av grunner som jeg selv syns er gode.

Den ene er når barna er med, og de bare MÅ på do, eller når jeg har med den minste i barnevogna. Den er det ikke plass til på en vanlig toalett.

Ellers syns jeg det er innmari praktisk med vask i samme rom som toalettet etter er tampongbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg får alltid dårlig samvittighet fordi jeg av og til sniker meg inn på handicapdoet, selv om jeg ikke er handicappa, når jeg leser slike tråder på dol.

Må skjerpe meg.

Jeg er forøvrig veldig glad i automatiske døråpnere! De er vel for alle?

''Jeg er forøvrig veldig glad i automatiske døråpnere! De er vel for alle?''

Nei, du må stå pent og vente til det kommer en med synlig funksjonshemming som kan trykke for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan i all verden fikk du til den tolkningen?

Døvhet er et usynlig lyte og dermed ikke innenfor kategorien "funksjonshemmet" iflg. "ingen nick" (ironisk ment altså ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døvhet er et usynlig lyte og dermed ikke innenfor kategorien "funksjonshemmet" iflg. "ingen nick" (ironisk ment altså ;-))

Jeg tror du må lese hva hun skrev en gang til...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må lese hva hun skrev en gang til...*s*

''Hvis en har en stomi eks. eller et annet usynlig lyte, da er en ikke funksjonsfrisk en er funksjonsfrisk.''

Ser jo skriveleifen, men trodde hun mente "Hvis en har en stomi eks. eller et annet usynlig lyte, da er en ikke funksjonshemmet en er funksjonsfrisk", men det kan jo være at det skulle være omvendt? (orker ikke lese hele tråden ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo døv og/eller funksjonshemmet! :glis:

Med vennlig hilsen

Ja, det er jo grenser for hva man kan forvente at en som ikke hører kan lese...*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo grenser for hva man kan forvente at en som ikke hører kan lese...*s*

Hun må nok justere apparatet for å lese bedre! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...