Gå til innhold

Vekttap

Gjest Maritamor24

Anbefalte innlegg

Gjest Maritamor24

Jeg er ei jente på 24 år. Det siste året har jeg gått en del ned i vekt. Jeg har alltid vært i godt hold. Har av og til forsøkt å gå ned litt i vekt, uten å lykkes, så jeg synes i og for seg at det er flott.. Jeg er ca. 174 cm høy. I februar veide jeg 76kg, i april: 73kg, i august:70kg. Nå i desember stoppet vekten på 68 kg. Har altså gått ned åtte kilo siden februar. Kostholdet er stort sett det samme, og treningsmengde. Jeg spiser mye sjokolade og annet snadder. Er ellers i grei form, kanskje litt trøttere enn vanlig, vanskelig å definere. Kan vekten forandre seg slik uten noen underliggende årsak, eller er dette noe jeg bør få undersøkt? Bør jeg vente og se om vekttapet vedvarer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357712-vekttap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Et uønsket vekttap bør alltid undersøkes nærmere så jeg synes du bør ta en tur til fastlegen. Det du bør undersøke er blant annet blodsukker og stoffskiftet da begge kan gi vekttap. Det kan også være lurt å tenke på om næringsopptaket i tarmen fungerer som det skal. Det kan være lurt å møte opp fastende og kanskje du også skal ta en avføringsprøver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357712-vekttap/#findComment-3082349
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...