Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg koser meg med akkurat det jeg vil jeg. :o) Men 3. januar er det tilbake til lavkarbo igjen.

Og jeg som skrev dette for en uke siden sitter her og spiser på en kakemann, hehe. Litt flaut å innrømme egentlig :(. Jeg tror jeg starter i det nye året jeg også. Kommer helt sikkert til å sprekke flere ganger i jula likevel.

Og jeg som skrev dette for en uke siden sitter her og spiser på en kakemann, hehe. Litt flaut å innrømme egentlig :(. Jeg tror jeg starter i det nye året jeg også. Kommer helt sikkert til å sprekke flere ganger i jula likevel.

Det er ikke flaut. :o) Det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår som teller vet du, men mellom nyttår og jul. Kos deg i jula, men du trenger jo ikke leve på sukker fra morgen til kveld. ;o)

Annonse

Det er ikke flaut. :o) Det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår som teller vet du, men mellom nyttår og jul. Kos deg i jula, men du trenger jo ikke leve på sukker fra morgen til kveld. ;o)

Takk, tror jeg følger ditt råd :-). Er syk også nå så har ikke spist i det hele tatt idag. Feber og oppkast gjør at matlysten har sunket betraktelig. Håper jeg ikke smitter resten av huset. God jul :-)

Gjest karbobrak

...fråtse i fett og likevel gå ned i vekt, er det det du mener? :-)

Jeg gikk ikke ned i vekt før jeg kuttet lavkarbo og heller begynte å spise "normalt", men telle kalorier. :-)

''...fråtse i fett og likevel gå ned i vekt, er det det du mener? :-)''

Ja, og det fungerer jo faktisk hvis du virkelig kutter karbohydratene. ettersom du ikke klarte det ville jeg tro det lurte seg inn aldri så lite karbohydrater i dietten din.

Jeg kunne aldri tenkt meg å leve på lavkarbo, men det er jo ingen tvil om at man går ned i vekt.

Gjest Tuppehøna

''...fråtse i fett og likevel gå ned i vekt, er det det du mener? :-)''

Ja, og det fungerer jo faktisk hvis du virkelig kutter karbohydratene. ettersom du ikke klarte det ville jeg tro det lurte seg inn aldri så lite karbohydrater i dietten din.

Jeg kunne aldri tenkt meg å leve på lavkarbo, men det er jo ingen tvil om at man går ned i vekt.

''Jeg kunne aldri tenkt meg å leve på lavkarbo, men det er jo ingen tvil om at man går ned i vekt.''

Jeg har tro på det dersom man holder seg under et visst antall kcal. Altså mindre enn en bruker. Jeg har ingen tro på at en kan spise nøyaktig så mye lavkarbo en vil, og likevel gå ned i vekt av det. Men så fråtser man vel vanligvis ikke så mye i hverdagen som i jula heller. :-)

''Jeg kunne aldri tenkt meg å leve på lavkarbo, men det er jo ingen tvil om at man går ned i vekt.''

Jeg har tro på det dersom man holder seg under et visst antall kcal. Altså mindre enn en bruker. Jeg har ingen tro på at en kan spise nøyaktig så mye lavkarbo en vil, og likevel gå ned i vekt av det. Men så fråtser man vel vanligvis ikke så mye i hverdagen som i jula heller. :-)

''Jeg har tro på det dersom man holder seg under et visst antall kcal. Altså mindre enn en bruker. Jeg har ingen tro på at en kan spise nøyaktig så mye lavkarbo en vil, og likevel gå ned i vekt av det.''

Selvfølgelig kan man ikke spise 5000 kcal om dagen og gå ned i vekt, med mindre man veier 200 kg kanskje.

Men fett metter en god del mer enn karbohydrater gjør og man trenger mindre mengde fett for å bli mett. I tillegg holder fett og proteiner deg mett mye lengre enn karbohydrater gjør i og med at det ikke har noen innvirkning å snakke om på blodsukkeret. raske karbohydrater (sukker, mel, ris, pasta, poteter) sender blodsukkeret ditt rett til himmels og rett i bånn igjen etter kort tid.

Om jeg spiser f.eks. 3 egg med en god smørklatt og litt kaviar til frokost er jeg mett i 5-6 timer. Om jeg spiser to skiver grovbrød med leverpostei er jeg skrubbsulten igjen etter 3 timer. Om jeg kjører på med et godt smørlag mellom skiva og leverposteien holder jeg en god stund lenger.

Så om jeg spiser mindre karbohydrater kan jeg klare meg med 3 måltider om dagen fordi jeg er mett mye lenger enn om jeg spiser flere karbohydratrike måltider. Kommer ut på omtrent samme kalorimengde, om ikke litt mer på fettmaten. Og vekta ligger da så lavt og så stabilt hos meg som jeg aldri har klart på "vanlig" høykarbomat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...