Gå til innhold

Koranlesing i julegudstjenesten vekker reaksjone

Anbefalte innlegg

''Du går jo i forsvar hver gang noen sier noe om islam, så da må du jo sympatisere med nettopp islam. Ser ikke at du forsvarer andre religioner.''

Hvor mye har blitt skrevet om "andre religioner" på DOL de siste ...eh... 10 årene?

Jeg er ateist. Jeg er totalt uenig med islam, kristendom, hinduisme, judaisme, osv i det uendelige, men jeg er selvsagt for at man skal ha religionsfrihet og ytringsfrihet til å tro på det.

Ikke bare det, jeg er mot din og andres fundamentalisme, og svartmaling av andre religioner/folk.

Hvorfor forsvarer du bestandig muslimer/islam da?

Fortsetter under...

• Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

52

• ShitDiddelyDo

12

• Holmes

6

• filiokus81

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest ekte kristen

''At man ikke vil ha servert vranglære i gudshuset.''

Med andre ord, du virker mer ekstrem og fundmentalistisk enn muslimene som aksepterte at Biskop Kvarme leste Bibelen for dem.

''muslimene som aksepterte at Biskop Kvarme leste Bibelen for dem.''

Dette var ikke spesielt populært blandt ekte troende muslimer.

Gjest ekte kristen

Så det dere (kristne og muslimer) krangler om er altså om Muhammed er en profet (blant de andre), og om Jesus er Guds sønn eller en profet?

Og av den årsaken skal folk "melde seg ut av Statskirken" fordi noen siterer en stykke fra "den andre boken" for å vise hvor like de er?

Så fundamentalistisk!

''Så fundamentalistisk!''

Spar deg.

Hvorfor forsvarer du bestandig muslimer/islam da?

''Hvorfor forsvarer du bestandig muslimer/islam da?''

Fordi de angripes på et så usaklig og løgnaktig grunnlag at det er flaut. Det minner mest om det jødene ble utsatt for rundt 1930 - mener du de som stod opp mot rasismen da forsvarte "judaisme".

Ikke bare det, poenget er ikke at jeg "forsvarer islam", men at jeg forsvarer den norske Grunnloven, mtp. religions- og ytringsfrihet.

''muslimene som aksepterte at Biskop Kvarme leste Bibelen for dem.''

Dette var ikke spesielt populært blandt ekte troende muslimer.

''Dette var ikke spesielt populært blandt ekte troende muslimer.''

Du har en masse kontakt med dem, siden du vet dette?

Og hvem er du som påstår at de som synes det var OK, ikke er "ekte troende muslimer"? Er det du som avgjør det?

Annonse

''Hvorfor forsvarer du bestandig muslimer/islam da?''

Fordi de angripes på et så usaklig og løgnaktig grunnlag at det er flaut. Det minner mest om det jødene ble utsatt for rundt 1930 - mener du de som stod opp mot rasismen da forsvarte "judaisme".

Ikke bare det, poenget er ikke at jeg "forsvarer islam", men at jeg forsvarer den norske Grunnloven, mtp. religions- og ytringsfrihet.

Syns du det er ytringsfrihetetter alle truslene angående Mohammedtegningene? Hvem truer ytringsfriheten da?

Syns du det er ytringsfrihetetter alle truslene angående Mohammedtegningene? Hvem truer ytringsfriheten da?

''Syns du det er ytringsfrihetetter alle truslene angående Mohammedtegningene? Hvem truer ytringsfriheten da?''

Ja, det er ytringsfrihet i Norge. At enkelte går amok er faktisk ikke noe nytt. For få år siden bannlyste Staten faktisk filmen Life of Brian i Norge.

Ikke bare det, tegningene ble laget for å provosere. Det var ingen kritikk eller "intelligent argument" bak dem (slik som ytringsfrihet gjerne har), men bare for å lage kvalm.

Samme avis som trykket karikaturen ville IKKE trykke en karikatur av Jesus - nettopp fordi den kunne skape "ramaskrik" blant de kristne.

Så det er de kristne som blir beskyttet, tydeligvis.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/05/456857.html

Gjest Dritt lei den naiva molbo.

Hvorfor i all verden skal koranen forkynnes under en gudstjeneste når folk fra andre religioner får slippe gudstjenesten?

Jeg er faktisk dritt lei at de skal lese om det, studere det, dra og besøke det, og nå også trykke det inn i skolegudstjenesten.

Klarer ikke de landene å forkynne nok selv, selv her til lands, eller hva er saken her egentlig?

Det er nok å la ungene/ungdommen få ha en prosentdel av annen tro i læren på skolen, slik at de får lært at det finnes alternativer og at ikke hele verden er lik. Men der får det søren være stopp også for mitt vedkommende.

Jeg har ingen interesse at mine barn drar på Osloturer til Moskeer og annet, og at de attpåtil får det gjennom skolegudstjenesten.

Hvorfor i all verden skal koranen forkynnes under en gudstjeneste når folk fra andre religioner får slippe gudstjenesten?

Jeg er faktisk dritt lei at de skal lese om det, studere det, dra og besøke det, og nå også trykke det inn i skolegudstjenesten.

Klarer ikke de landene å forkynne nok selv, selv her til lands, eller hva er saken her egentlig?

Det er nok å la ungene/ungdommen få ha en prosentdel av annen tro i læren på skolen, slik at de får lært at det finnes alternativer og at ikke hele verden er lik. Men der får det søren være stopp også for mitt vedkommende.

Jeg har ingen interesse at mine barn drar på Osloturer til Moskeer og annet, og at de attpåtil får det gjennom skolegudstjenesten.

Leste du artikkelen?

Det var snakk om å sitere fra Koranen, for å vise hvor lik en historie i den og i Bibelen er.

===

''Klarer ikke de landene å forkynne nok selv, selv her til lands, eller hva er saken her egentlig?''

Hvor mange norske kristne misjonærer er det i utlandet?

Hvor mange muslimske misjonærer går fra dør til dør i Norge?

Kunne ikke vært mer enig!!

''Syns du det er ytringsfrihetetter alle truslene angående Mohammedtegningene? Hvem truer ytringsfriheten da?''

Ja, det er ytringsfrihet i Norge. At enkelte går amok er faktisk ikke noe nytt. For få år siden bannlyste Staten faktisk filmen Life of Brian i Norge.

Ikke bare det, tegningene ble laget for å provosere. Det var ingen kritikk eller "intelligent argument" bak dem (slik som ytringsfrihet gjerne har), men bare for å lage kvalm.

Samme avis som trykket karikaturen ville IKKE trykke en karikatur av Jesus - nettopp fordi den kunne skape "ramaskrik" blant de kristne.

Så det er de kristne som blir beskyttet, tydeligvis.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/02/05/456857.html

''Ikke bare det, tegningene ble laget for å provosere. Det var ingen kritikk eller "intelligent argument" bak dem''

Du vet veldig godt hvorfor disse tegningene ble trykket. Det er ingen grunn til å fortsette med løgnene dine, og igjen gjøre muslimene til stakkars offre.

Leste du artikkelen?

Det var snakk om å sitere fra Koranen, for å vise hvor lik en historie i den og i Bibelen er.

===

''Klarer ikke de landene å forkynne nok selv, selv her til lands, eller hva er saken her egentlig?''

Hvor mange norske kristne misjonærer er det i utlandet?

Hvor mange muslimske misjonærer går fra dør til dør i Norge?

Det trenger de ikke. Det er nok med all snikislamiseringen.

Annonse

''Jeg har ingen interesse at mine barn drar på Osloturer til Moskeer og annet, og at de attpåtil får det gjennom skolegudstjenesten.''

Helt enig.

''Ikke bare det, tegningene ble laget for å provosere. Det var ingen kritikk eller "intelligent argument" bak dem''

Du vet veldig godt hvorfor disse tegningene ble trykket. Det er ingen grunn til å fortsette med løgnene dine, og igjen gjøre muslimene til stakkars offre.

''Du vet veldig godt hvorfor disse tegningene ble trykket. Det er ingen grunn til å fortsette med løgnene dine, og igjen gjøre muslimene til stakkars offre.''

For å provosere.

Hvis jeg ikke husker feil har tegneren selv sagt det.

Hehe, kan ikke annet enn å le....

Ser nedover her at det er endel som er ganske paranoide når det gjelder slike ting ;)

Hadde det vært snakk om å forkynne Islam i en kristen kirke, så hadde det jo virka rart - men her er det jo snakk om å vite hva som er likt i Koranen og Bibelen. God lærdom for ungene våre det :)

Det trenger de ikke. Det er nok med all snikislamiseringen.

Har du lest noe i koranen? Endel er helt likt det som står i bibelen. Det finnes et nettsted hvor de har satt likhetene opp mot hverandre og det er veldig mye likt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...