Gå til innhold

Koranlesing i julegudstjenesten vekker reaksjone

Anbefalte innlegg

Gjest Holy macaroni

Har du lest noe i koranen? Endel er helt likt det som står i bibelen. Det finnes et nettsted hvor de har satt likhetene opp mot hverandre og det er veldig mye likt.

''Those who kill or are killed by unbelievers will return to the garden of Paradise (Koran 9:111), where they will enjoy many lustful pleasures - sex with virgins, pleasant food and drink, etc.: ''

Tror jeg skal konvertere og drepe en kristen jeg. :)

Fortsetter under...

• Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

52

• ShitDiddelyDo

12

• Holmes

6

• filiokus81

5

Mest aktive i denne tråden

Hehe, kan ikke annet enn å le....

Ser nedover her at det er endel som er ganske paranoide når det gjelder slike ting ;)

Hadde det vært snakk om å forkynne Islam i en kristen kirke, så hadde det jo virka rart - men her er det jo snakk om å vite hva som er likt i Koranen og Bibelen. God lærdom for ungene våre det :)

Helt enig.

''Those who kill or are killed by unbelievers will return to the garden of Paradise (Koran 9:111), where they will enjoy many lustful pleasures - sex with virgins, pleasant food and drink, etc.: ''

"Unbelievers" gjelder selvsagt ikke kristne, som tror på den samme gud som muslimene. Det er derfor det står eksplisitt at man skal respektere kristne fordi de har samme Hellige Bok som muslimer.

=====

Tror du dette står i Bibelen eller Koranen?

''Samaria skal bøte, fordi folket i byen var trassig mot sin Gud. De skal falle for sverd, deres småbarn skal bli knust, og deres svangre kvinner skal skjæres opp.''

Følger du ikke med?

Jo, det er nettopp det jeg gjør. Jeg ser en masse løse påstander om "snikislamisering", men da noen undersøkte de 10 påstandene til Siv Jensen var de jo enten bare tull, løgn eller irrelevante.

Jeg er egentlig mer bekymret for snikidioti! :-)

Jeg klarer ikke å finne de sidene jeg tenkte på. Det er helt samme fortellinger med samme moral.

"Unbelievers" gjelder selvsagt ikke kristne, som tror på den samme gud som muslimene. Det er derfor det står eksplisitt at man skal respektere kristne fordi de har samme Hellige Bok som muslimer.

=====

''Samaria skal bøte, fordi folket i byen var trassig mot sin Gud. De skal falle for sverd, deres småbarn skal bli knust, og deres svangre kvinner skal skjæres opp.''

Det hørtes veldig ut som et bibelsitat fra det gamle testamentet.

Annonse

Gjest Holy macaroni

=====

Unbelievers er alle som ikke er muslimer, til oppløysning.

Jo, det er nettopp det jeg gjør. Jeg ser en masse løse påstander om "snikislamisering", men da noen undersøkte de 10 påstandene til Siv Jensen var de jo enten bare tull, løgn eller irrelevante.

''Jeg er egentlig mer bekymret for snikidioti! :-)''

Vel, de fleste ganger er vel idiotien såpassåpnebar at det ikke kan snakkes om "snik"...;-)

Unbelievers er alle som ikke er muslimer, til oppløysning.

Nei, det er kristendommen som deler verden opp på den måten:

Muslimer flest inkluderer f. eks. kristne (men ikke ateister) blant troende. Igjen, dette skyldes at begge har samme hellige bok, og jo selvsagt tilber samme gud.

Gjest Nord og ned.

Ja, hehe. Så lenge disse "noen" er blitzere av ditt kaliber og/eller ytterliggående kommunister a'la SOS rasisme,(tjen folket) så er det jo soleklart at Siv tar feil. Ikke sant?

Ar Norge snikislamiseres er noe en blind kan se.

Gjest Nord og ned.

=====

Javel. Så der er altså OK å drepe hinduer og buddister i din verden. Greit å få det avklart.

Ja, hehe. Så lenge disse "noen" er blitzere av ditt kaliber og/eller ytterliggående kommunister a'la SOS rasisme,(tjen folket) så er det jo soleklart at Siv tar feil. Ikke sant?

Ar Norge snikislamiseres er noe en blind kan se.

''Ar Norge snikislamiseres er noe en blind kan se.''

Ja, det er faktisk KUN de "blinde" som kan "se" det.

Annonse

Gjest Holy macaroni

Nei, det er kristendommen som deler verden opp på den måten:

Muslimer flest inkluderer f. eks. kristne (men ikke ateister) blant troende. Igjen, dette skyldes at begge har samme hellige bok, og jo selvsagt tilber samme gud.

Kjære Sør, du tar feil!

http://en.wikipedia.org/wiki/Kafir

Gjest Nord og ned.

''Ifølge kristendommen er Islam vranglære og Muhammed en falsk profet, så hvorfor i all verden skulle man lese fra Koranen i kirken då? Bortsett fra i et anfall av politisk korrekthet?''

Ifølge islam er Jesus en profet; Abraham, skapelsesberetningen (med Adam og Eva) og resten er jo likt, så så ille er det neppe. Det er jo ikke den store forskjellen.

''Muslimer ville heller ikke godtatt at det leses fra Bibelen i moskeen heller.''

Interessant sammenligning - du sidestiller her kristne med muslimer, muligvis uten å mene det.

Med vennlig hilsen

Linken til Abraham gjør at religionene nok kan kalles tre til firemenninger hvis det instisteres på den slags terminologi.

Men søsken, og attpåtil tvillinger? No way.

Ditt eget da heller?

Gjest Nord og ned.

''Hvorfor forsvarer du bestandig muslimer/islam da?''

Fordi de angripes på et så usaklig og løgnaktig grunnlag at det er flaut. Det minner mest om det jødene ble utsatt for rundt 1930 - mener du de som stod opp mot rasismen da forsvarte "judaisme".

Ikke bare det, poenget er ikke at jeg "forsvarer islam", men at jeg forsvarer den norske Grunnloven, mtp. religions- og ytringsfrihet.

Jajajaja, Jødene er nazister, nazistene er jøder.

Opp er ned, svart er hvitt, månene er laget av gul ost etc, etc.

Mer du ønsker å lære verden i dag?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...