Gå til innhold

Koranlesing i julegudstjenesten vekker reaksjone

Anbefalte innlegg

Den første bomba smeller snart, helt uavhengig om hverken jeg eller du håper på det.

Naive fjols.

Hvorfor er jeg naiv? Tror du ikke jeg tror det kan (og før eller siden vil) sprenge en bombe i Oslo?

Det jeg lurer på er hva det har med muslimene som ikke sprengte den aktuelle bomben å gjøre.

Det hadde for øvrig også vært interessant å høre litt om din vei til integrering. Jeg antar du ikke mener vi skal kaste alle muslimer ut av Norge, og jeg antar du stemmer FRP og er enig med deres partiprogram (FRPere er skremmende lojale) - altså vil du ikke stoppe den muslimske innvandringen til Norge.

Jeg antar du også får med deg hvordan den danske metoden, som mange av dere gjerne sverger til, fungerer, og at du er klar over hvor godt vi med det du vil kalle "snillisme" har lyktes sammenlignet med land som kjører en betydelig strengere politikk, med integreringa som den store taperen.

Så hva er ditt forslag til integrering? Tror aldri jeg har sett deg skrive hva du mener bør gjøres. Stort sett hytter du bare med sitater fra fundamentalister.

Fortsetter under...

• Svar 149
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

52

• ShitDiddelyDo

12

• Holmes

6

• filiokus81

5

Mest aktive i denne tråden

Altså: Jeg er enig i at det å poste karikaturtegningene i utgangspunktet var lite smart. Det ble gjort for å mobbe, også av Mr. Selbekk som er fryktelig hyklersk på området. Noe annet ville det vært hvis f.eks. VG skrev en artikkel om "drapstrusler av karikaturtegner" - og med det viste til de aktuelle tegningene. Dette ville vært relevant for saken. Det Selbekk gjorde var mobbing, og han er den siste som burde mobbe andre religiøse. Dette har vi diskutert her før, og jeg har ikke forandret ståsted.

Men nå er tegningene ute av skapet, fyren i Danmark har hatt øksemann etter seg og lever under kontinuerlig politibeskyttelse, og da er det like greit å kline til for å normalisere dem. Det blir litt rabalder i starten, men så er det glemt.

Det ville jo vært smartere å velge noe som ikke var så åpenbar mobbing. Slik det er nå vil enhver moderat ha vansker med å forsvare hvorfor det er så flott med ytringsfrihet som brukes til hat/mobbing. Fundamentalistene vil vinne argumentene, og derfor skriver jeg at det er en gavepakke til dem.

Dessverre!

Med vennlig hilsen

OK - mål og mening er tidens gave til fundamentalistene. Det er det eneste han oppnådde.

Tidenes gave til fundamentalistene er krigen i Irak og Afghanistan. Det er ikke spesielt vanskelig å hisse opp trosfeller når du bomber sivile sønder og sammen, og forsøker å slukke en brann med bensin slik amerikanerne gjorde med sin krig basert på løgner i Irak, og som vi nå er med på i Afghanistan (tilsynelatende for å frigjøre dem - noe som jo fungerer utrolig godt ...).

Heldigvis har retorikken stanset med Obama, men det hjelper ikke nok når sivile fortsatt blør.

.

Gjest Nord og ned.

Hvorfor er jeg naiv? Tror du ikke jeg tror det kan (og før eller siden vil) sprenge en bombe i Oslo?

Det jeg lurer på er hva det har med muslimene som ikke sprengte den aktuelle bomben å gjøre.

Det hadde for øvrig også vært interessant å høre litt om din vei til integrering. Jeg antar du ikke mener vi skal kaste alle muslimer ut av Norge, og jeg antar du stemmer FRP og er enig med deres partiprogram (FRPere er skremmende lojale) - altså vil du ikke stoppe den muslimske innvandringen til Norge.

Jeg antar du også får med deg hvordan den danske metoden, som mange av dere gjerne sverger til, fungerer, og at du er klar over hvor godt vi med det du vil kalle "snillisme" har lyktes sammenlignet med land som kjører en betydelig strengere politikk, med integreringa som den store taperen.

Så hva er ditt forslag til integrering? Tror aldri jeg har sett deg skrive hva du mener bør gjøres. Stort sett hytter du bare med sitater fra fundamentalister.

For seint åskrive lange avhandlinger nå. noem må opp og tjene samfunnet i morgen også..

Kort:

1. Nei, og atter nei. det er ikke de som advarte og arbeidet mot nazismen i 30-åra som har skylda i hvordan det siden gikk, selv om de sikkert provoserte naziene noe voldsomt. Ei heller alle som etterhvert ser likhetstegnene til islamizme og advarer mot den. To sider av samme sak, og hele din problemstilling er snudd på hodet.

2. Den danske modellen er ikke perfekt, men har utvilsomt ført til en oppbremsing av problemene kontra i Norge, for ikke å snakke om Sverige. Når du hevder at ting går galt der nede, mangler du virkelighetskontakt.

3. Integreringen av arabere. kurdere og somaliere har mislyktes totalt (persere, vietnamesere etc. utelatt) og man må i stedet begynne å snakke om assimilering og repatritering før middelalderens mørke og kaos er arven til de neste generasjoner. Detaljene om hvordan detet skal gjennomføres (kanskje med bruk av oljefondet) kan man nok komme frem til derom det skulle bli praktisk politikk.

For seint åskrive lange avhandlinger nå. noem må opp og tjene samfunnet i morgen også..

Kort:

1. Nei, og atter nei. det er ikke de som advarte og arbeidet mot nazismen i 30-åra som har skylda i hvordan det siden gikk, selv om de sikkert provoserte naziene noe voldsomt. Ei heller alle som etterhvert ser likhetstegnene til islamizme og advarer mot den. To sider av samme sak, og hele din problemstilling er snudd på hodet.

2. Den danske modellen er ikke perfekt, men har utvilsomt ført til en oppbremsing av problemene kontra i Norge, for ikke å snakke om Sverige. Når du hevder at ting går galt der nede, mangler du virkelighetskontakt.

3. Integreringen av arabere. kurdere og somaliere har mislyktes totalt (persere, vietnamesere etc. utelatt) og man må i stedet begynne å snakke om assimilering og repatritering før middelalderens mørke og kaos er arven til de neste generasjoner. Detaljene om hvordan detet skal gjennomføres (kanskje med bruk av oljefondet) kan man nok komme frem til derom det skulle bli praktisk politikk.

1. Nazismen? Dro jeg fram den? I så fall lider jeg av ekstrem kortidshukommelse.

2. Det er danskene selv som, i følge norske eksperter på terror, samt norske politikere (inkludert Høyre), spør oss om hvordan vi har lyktes så godt. Dette var senest oppe i Debatten i går. Se programmet på NRK.no. Ikke engang Siv Jensen kverulerte på dette. I følge de samme politikerne, inkludert Siv Jensen, samt terrorforskere i politiet, har vi vært - sitat: "ekstremt heldige med våre muslimer".

3. Dette er, med respekt og melde, vås. Pakistanere er den største muslimske gruppen i Norge, og de er godt integrert. Ikke på noen måte perfekt, f.eks. henter hauger av dem kusiner eller fjerne slektninger til ekteskap, men de jobber, tar høyere utdannelse og skikker seg godt. Sør kan sikkert finne noen av linkene han har lagret, men de er til og med mindre kriminelle enn nordmenn.

Annonse

Gjest Nord og ned.

1. Nazismen? Dro jeg fram den? I så fall lider jeg av ekstrem kortidshukommelse.

2. Det er danskene selv som, i følge norske eksperter på terror, samt norske politikere (inkludert Høyre), spør oss om hvordan vi har lyktes så godt. Dette var senest oppe i Debatten i går. Se programmet på NRK.no. Ikke engang Siv Jensen kverulerte på dette. I følge de samme politikerne, inkludert Siv Jensen, samt terrorforskere i politiet, har vi vært - sitat: "ekstremt heldige med våre muslimer".

3. Dette er, med respekt og melde, vås. Pakistanere er den største muslimske gruppen i Norge, og de er godt integrert. Ikke på noen måte perfekt, f.eks. henter hauger av dem kusiner eller fjerne slektninger til ekteskap, men de jobber, tar høyere utdannelse og skikker seg godt. Sør kan sikkert finne noen av linkene han har lagret, men de er til og med mindre kriminelle enn nordmenn.

1. Nei, ikke du, men JEG nevner nazismen, da det er en udiskutabel parallell til izlamismen. Vanskelig for det?

2.Danmark hadde en ennå mer aggressiv muslimsk befolkning enn Norge FØR innstammingene, og er faktisk mye av årsaken til at de kom. Den enkleste kronologi er tydligvis for vanskelig for deg. For øvrig er danskene selv godt fornøyd med sine tiltak, og jeg velger mye heller å låne øre til dem enn norske raddiser i en NRK-debattt.

3.Skrev jeg pakistanere? ikke det nei, og grunnen er blandt de du selv sier, nemlig å se an utviklingen.

Hehe, kan ikke annet enn å le....

Ser nedover her at det er endel som er ganske paranoide når det gjelder slike ting ;)

Hadde det vært snakk om å forkynne Islam i en kristen kirke, så hadde det jo virka rart - men her er det jo snakk om å vite hva som er likt i Koranen og Bibelen. God lærdom for ungene våre det :)

Enig.

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...