Angustia Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg har av ulike grunner ei jente i grunnskolealder boende her noen dager før jul. Oppdaga kjapt at det vanligvis skulderlange håret er ei stor floke - bokstavelig talt - håret er heilt innfiltra og når henne til litt under ørene. Det minner om ei gedigen rastaflette, bortsett fra at det en "ball". Prøvde å vaske håret hennes med tonnevis av balsam og børsting under dusjen i kveld, uten at det hjalp nevneverdig. Balsamspray er også forsøkt. Jenta og foreldrene nekter frisørbesøk (sikkert pinlig for dem), og nå truer jenta med å ikke delta på siste skoledag i morgen. Jeg har sagt at jeg kan sette det opp i en slags hestehale, men det er visst ingen trøst. Skal ringe en frisør for tips i morgen, men tenkte jeg ville spørre dere kloke DOLere om råd også slik at vi kanskje får en viss orden på det i kveld. Tenkte litt på matolje, men det er jo dumt å utsette jenta for slikt kliss om det ikke hjelper. Noen med gode råd eller erfaring? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest erfarent floketroll Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Mer balsam ... løs opp floken med fingrene når håret er vått. Deretter når det er halvtørt peis oppi balsamspray... start nederst på håret når du skal begynne å børste ut floker, bruk hard plastbørste. Dette rådet har jeg fått med frisør jeg også. ikke så mye annet å gjøre. men det meste kan løses opp når håret er vått og med masse balsam. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Mer balsam ... løs opp floken med fingrene når håret er vått. Deretter når det er halvtørt peis oppi balsamspray... start nederst på håret når du skal begynne å børste ut floker, bruk hard plastbørste. Dette rådet har jeg fått med frisør jeg også. ikke så mye annet å gjøre. men det meste kan løses opp når håret er vått og med masse balsam. Tusen takk for raskt svar - da skal jeg overtale henne til å gå i dusjen igjen :-) Det å børste nedenfra falt meg ikke inn siden flokene ser mest uregjerlige ut øverst - godt tips! En slik børste har jeg heldigvis, så da går vi i gang - wish me luck... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest erfarent floketroll Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Tusen takk for raskt svar - da skal jeg overtale henne til å gå i dusjen igjen :-) Det å børste nedenfra falt meg ikke inn siden flokene ser mest uregjerlige ut øverst - godt tips! En slik børste har jeg heldigvis, så da går vi i gang - wish me luck... Lykke til... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tovetraggsokksveistonie Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg pleier å få en sånn ball bak i nakken når jeg går med lodne skjerf for lenge. Av og til er det så ille at jeg må bruke tøymykner for å få løst den opp. Om det er bra for håret vet jeg ikke, men floka blir borte;) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Tusen takk for raskt svar - da skal jeg overtale henne til å gå i dusjen igjen :-) Det å børste nedenfra falt meg ikke inn siden flokene ser mest uregjerlige ut øverst - godt tips! En slik børste har jeg heldigvis, så da går vi i gang - wish me luck... Hei, Jeg synes dere burde vurdere en annen strategi: http://justjared.buzznet.com/photo-gallery/2428119/lady-gaga-brit-awards-white-tier-dress-05/ Er det godt nok for henne, er det godt nok for din gjest! :løsningsorientert: Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Modern77 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 De selger en tangleteezerbørste hos smartere hverdag http://www.smarterehverdag.no/index.php?action=display_info&id=1142&search=0 Denne skal visst være helt super. Ellers vil jeg anbefale å vaske håret og ha balsam på slutten, så litt balsamspray, børst så gradvis ut flokene, begynn nederst og flytt deg oppover etterhvert som du får ut flokene. Noen må du løse litt manuelt med hendene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Masse masse balsam. Evt en hårkur fra supermarkedet vil gjøre susen. Og så ville jeg kontakta frisør i morra, ja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg pleier å få en sånn ball bak i nakken når jeg går med lodne skjerf for lenge. Av og til er det så ille at jeg må bruke tøymykner for å få løst den opp. Om det er bra for håret vet jeg ikke, men floka blir borte;) Tøymykner? Kødder du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Masse masse balsam. Evt en hårkur fra supermarkedet vil gjøre susen. Og så ville jeg kontakta frisør i morra, ja ''Og så ville jeg kontakta frisør i morra, ja ;)'' Kommer til å gjøre det, ja, sjøl om jeg "overkjører" foreldrene. Håret blei hakket bedre etter runde to, men for en sjau! Stakkars jente, ho føler så på dette, men lider under min ukyndige behandling av rastafloka :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 De selger en tangleteezerbørste hos smartere hverdag http://www.smarterehverdag.no/index.php?action=display_info&id=1142&search=0 Denne skal visst være helt super. Ellers vil jeg anbefale å vaske håret og ha balsam på slutten, så litt balsamspray, børst så gradvis ut flokene, begynn nederst og flytt deg oppover etterhvert som du får ut flokene. Noen må du løse litt manuelt med hendene. Takk for supert tips! Rekker nok ikke å bestille den tidsnok før ho skal hjem igjen, men kanskje de selger noe tilsvarende hos frisør? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Alle disse hårtrådene får meg med skrekk og gru til å tenke på det helvete samfunnet var i ferd med å bli utsatt for da frisørene nesten gikk til streik for noen måneder siden. http://www.kjendis.no/2010/05/13/kjendis/paradise_hotel/reality-tv/streik/frisor/11711125/ ''- Hvis det ikke fantes frisører, ville jo folk sett helt jævlige ut på håret'' Det hadde nok resultert i tvungen lønnsnemnd iløpet av et par dager, ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg pleier å få en sånn ball bak i nakken når jeg går med lodne skjerf for lenge. Av og til er det så ille at jeg må bruke tøymykner for å få løst den opp. Om det er bra for håret vet jeg ikke, men floka blir borte;) ''Jeg pleier å få en sånn ball bak i nakken når jeg går med lodne skjerf for lenge''. Kjenner til den, ja, for ikke å snakke om høyhalsa ullgensere.. ''Av og til er det så ille at jeg må bruke tøymykner for å få løst den opp. Om det er bra for håret vet jeg ikke, men floka blir borte;)'' Hm, skal vurdere det for meg sjøl, men tar ikke sjansen med jenta :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Hei, Jeg synes dere burde vurdere en annen strategi: http://justjared.buzznet.com/photo-gallery/2428119/lady-gaga-brit-awards-white-tier-dress-05/ Er det godt nok for henne, er det godt nok for din gjest! :løsningsorientert: Med vennlig hilsen *LOL* Ja, med unntak av klærne var det omtrent slik ho så ut, stakkar. Hårkrisa er halvert nå, men vi må nok ha professjonell hjelp - med eller uten foreldras samtykke... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 *LOL* Ja, med unntak av klærne var det omtrent slik ho så ut, stakkar. Hårkrisa er halvert nå, men vi må nok ha professjonell hjelp - med eller uten foreldras samtykke... Det er bare å fortsette - det er trolig lite en frisør kan gjøre som man ikke kan gjøre selv, hvis man har mye balsam. Men kjøp heller en slik kjole - det, kombinert med en slik hårsats, vil nok være relativt unikt der! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Alle disse hårtrådene får meg med skrekk og gru til å tenke på det helvete samfunnet var i ferd med å bli utsatt for da frisørene nesten gikk til streik for noen måneder siden. http://www.kjendis.no/2010/05/13/kjendis/paradise_hotel/reality-tv/streik/frisor/11711125/ ''- Hvis det ikke fantes frisører, ville jo folk sett helt jævlige ut på håret'' Det hadde nok resultert i tvungen lønnsnemnd iløpet av et par dager, ja. ''Det hadde nok resultert i tvungen lønnsnemnd iløpet av et par dager, ja.'' Hehe, for noen er nok frisører vel så viktige som sjukepleiere eller politifolk ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Det er bare å fortsette - det er trolig lite en frisør kan gjøre som man ikke kan gjøre selv, hvis man har mye balsam. Men kjøp heller en slik kjole - det, kombinert med en slik hårsats, vil nok være relativt unikt der! Med vennlig hilsen Hihi, godt forslag ;-) Antrekket vil i hvert fall stå i stil til håret, og vil sikkert sette standard for juleantrekk i heimen - en garantert suksess ;-p 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rudolfine Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Takk for supert tips! Rekker nok ikke å bestille den tidsnok før ho skal hjem igjen, men kanskje de selger noe tilsvarende hos frisør? Jeg mener å ha sett at butikker som Saape, og andre med sånt baderomsdill har ført TangleTeezer. Forøvrig en helt super børste!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 20. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2010 Jeg mener å ha sett at butikker som Saape, og andre med sånt baderomsdill har ført TangleTeezer. Forøvrig en helt super børste!!! Takk for tipset, denne skal jeg ha i hus uansett, føler jeg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 20. desember 2010 Del Skrevet 20. desember 2010 Hihi, godt forslag ;-) Antrekket vil i hvert fall stå i stil til håret, og vil sikkert sette standard for juleantrekk i heimen - en garantert suksess ;-p Ja, bare husk at det må overgås til neste år! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.