Gå til innhold

Til dere som går hos psykolog

Anbefalte innlegg

Opplever dere at symptomene faktisk forverres etter å ha vært endel ganger hos psykologen? Jeg diskuterte dette med psykologen min i dag og han mente at det godt kunne være men han mente også at det kunne være en del av sykdomsbildet mitt. Jeg har BP2 og opplever at jeg har veldig skarpe nedturer, mye tankekjør og er smådeprimert. I forrige uke fikk jeg skrevet ut AD av psykiateren min for å avhjelpe problemet, men jeg lurer på om det etterhvert er mulig å prate seg ut av prolemene. Ikke vet jeg.

Men i dag har jeg det bra! Gleder meg over det fine vinterværet og koser meg med juleforberedelsene (kremt, litt stressa er jeg...) I dag er livet ganske deilig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/357985-til-dere-som-g%C3%A5r-hos-psykolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt du har det bra idag om ikke annet :-) Håper det varer ved.

Jeg tror det er ganske vanlig å føle seg litt satt ut etter harde psykologtimer hvor man har oppe tema som er tøffe å snakke om. Slik har jeg det i alle fall, men likevel ville jeg aldri slutte hos psykologen. Vi pleier alltid å ta det siste kvartere eller så på å snakke om hvordan det blir å komme hjem etter timen når vi har snakket om noe veldig tøft. Enkelte anledninger har jeg hatt behov for å bruke beroligende (Vival eller Sobril), men jeg ser ikke noe galt i å gjøre det så lenge det ikke blir en vane og at det blir en framgang. Det er viktig å ikke hoppe i for kaldt vann med en gang. På sikt kan du lære å mestre følelsene som oppstår hos deg etter du har vært hos psykologen.

Jeg har selv BP2 og KPTSD. Dersom antidepressiver hjelper deg, så er det ikke galt å ta det. Å gå til psykolog var tøft for meg også i starten, men jeg har virkelig vokst veldig mye på det de seks årene jeg har gått nå.

Ikke gi opp, men pass på at DU får styre tempoet!

Godt du har det bra idag om ikke annet :-) Håper det varer ved.

Jeg tror det er ganske vanlig å føle seg litt satt ut etter harde psykologtimer hvor man har oppe tema som er tøffe å snakke om. Slik har jeg det i alle fall, men likevel ville jeg aldri slutte hos psykologen. Vi pleier alltid å ta det siste kvartere eller så på å snakke om hvordan det blir å komme hjem etter timen når vi har snakket om noe veldig tøft. Enkelte anledninger har jeg hatt behov for å bruke beroligende (Vival eller Sobril), men jeg ser ikke noe galt i å gjøre det så lenge det ikke blir en vane og at det blir en framgang. Det er viktig å ikke hoppe i for kaldt vann med en gang. På sikt kan du lære å mestre følelsene som oppstår hos deg etter du har vært hos psykologen.

Jeg har selv BP2 og KPTSD. Dersom antidepressiver hjelper deg, så er det ikke galt å ta det. Å gå til psykolog var tøft for meg også i starten, men jeg har virkelig vokst veldig mye på det de seks årene jeg har gått nå.

Ikke gi opp, men pass på at DU får styre tempoet!

Dette var godt for meg å lese. Hva er KPTSD?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...