madelene2 Skrevet 25. september 2001 Del Skrevet 25. september 2001 heisann! jeg har holdt på med trening og kosttilskudd en stund for å prøve å bygge opp musklene for å veie litt mer..men jeg blir alltid kvalm etter jeg tar kosttilskuddet og igår kastet jeg opp så jeg tror jeg dropper det jeg...MEN..det jeg lurte på er hvor mye kcal jeg må ha i meg hver dag når jeg er litt under 170 og vekta går opp og ned fra 46-47kg. så lurer jeg på hvor mye ekstra kcal jeg må ha i meg for å legge på meg..jeg vil værtfall veie 55.. hvor lang tid vil dette ta`tror dere? og tilslutt..kan alle legge på seg? jeg har en søster og et par klassevenninder som har det samme problemet som meg og de har heller aldri klart å legge på seg... håper på raskt svar! tusen takk..på forhånd:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Hei medelene2 Alle kan legge på seg, men det krever at inntaket av energi (mat og drikke) er høyere enn forbruket (basalt forbruk og fysisk aktivitet). De som trener må spise mer enn andre for å legge på seg. Spis mer mat til alle måltidene, og spis ofte nok. Innta sportsdrikk til trening, og energirik drikke som melk eller juice til maten. Bruk rikelig pålegg og myk margarin på brødmat. Spis variert middagsmat. Det er fint om du inntar en frukt og litt mat (f.eks en bolle) rett etter hver treningsøkt. Hvor mange kcal du trenger og hvor lang tid det vil ta før vekten øker er avhengig av aktivitetsnivået ditt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.