Gå til innhold

Fødte og kvalte baby på flyplasstoalett.

Anbefalte innlegg

''Jeg forstår heller ikke hvorfor homofile skal få gratis kondomer.''

Ikke jeg heller. Og siden det vil bli vanskelig å motbevise det så kan jo alle påberope seg å være homofile for å få gratis kondomer.

''Og siden det vil bli vanskelig å motbevise det så kan jo alle påberope seg å være homofile for å få gratis kondomer.''

Ser ikke helt for meg at det kan bli et stort problem ;-)

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mandolaika

18

• Dorthe

9

• Sør

6

• Lillemus

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Homofile har nok samme evne til å kunne betale for kondomene sine selv, i likhet med bifile og heterofile ja.

Da jeg arbeidet med å dele ut kondomer ga vi til alle, uansett legning og religion.

Årsaken til at man deler ut kondomer spesifikt til homofile er overhyppighet av HIV-smitte der.

Med vennlig hilsen

''Homofile har nok samme evne til å kunne betale for kondomene sine selv, i likhet med bifile og heterofile ja.''

Det er jo ren stigmatisering av de homofile som en gruppe med svært dårlig råd, sånn i bunn og grunn. ;o)

Ja, det er stigmatisering, er homofile liksom "dummere" enn de andre, derfor må de få det gratis?

Da jeg arbeidet med å dele ut kondomer ga vi til alle, uansett legning og religion.

Årsaken til at man deler ut kondomer spesifikt til homofile er overhyppighet av HIV-smitte der.

Med vennlig hilsen

"Årsaken til at man deler ut kondomer spesifikt til homofile er overhyppighet av HIV-smitte der."

Jeg forstår jo det. Var ikke grunnen til at de fikk kondomer jeg stusset over, men hvorfor de kvalifiserer til å få dem gratis når andre ikke gjør det (slik Dorthe skrev her).

"Årsaken til at man deler ut kondomer spesifikt til homofile er overhyppighet av HIV-smitte der."

Jeg forstår jo det. Var ikke grunnen til at de fikk kondomer jeg stusset over, men hvorfor de kvalifiserer til å få dem gratis når andre ikke gjør det (slik Dorthe skrev her).

Jeg kjenner ikke reglene i Norge, men jeg vil tro at fokuset nettopp er på det sykdomsforebyggende, siden det knapt nok er andre årsaker til at de skal bruke kondomer! ;-)

Med vennlig hilsen

Hvis det å dele dem ut gratis fører til at flere bruker dem - lettere får tak i dem, så er det jo en god grunn? Så lenge det er overhyppighet av smitte blant homofile (nå vet jeg ikke hvorvidt det er sant lenger, men..).

Typisk å være så opptatt av at noen ikke skal få fordeler ;-)

Annonse

Jeg kjenner ikke reglene i Norge, men jeg vil tro at fokuset nettopp er på det sykdomsforebyggende, siden det knapt nok er andre årsaker til at de skal bruke kondomer! ;-)

Med vennlig hilsen

Ja, jeg vil tro det samfunnsøkonomisk sett lønner seg å gi det ut gratis til alle som vil ha, uansett.

Hvis det å dele dem ut gratis fører til at flere bruker dem - lettere får tak i dem, så er det jo en god grunn? Så lenge det er overhyppighet av smitte blant homofile (nå vet jeg ikke hvorvidt det er sant lenger, men..).

Ja, det er selvfølgelig en meget god grunn hvis det fører til at flere bruker dem.

Nei, har ikke noe med at homofile ikke skal få fordeler å gjøre, men rart at de ikke føler seg stigmatisert som en gruppe folk med dårligere økonomi eller mindre vett til å beskytte seg. De vil jo gjerne bli behandlet likt med resten av befolkningen.

''Typisk å være så opptatt av at noen ikke skal få fordeler ;-)''

Neida - gi dem så mange gratis kondomer de bare vil ha! Jeg er bare lykkelig over at jeg slipper å bruke dem. :o)

Enig.

Ja, det er selvfølgelig en meget god grunn hvis det fører til at flere bruker dem.

Nei, har ikke noe med at homofile ikke skal få fordeler å gjøre, men rart at de ikke føler seg stigmatisert som en gruppe folk med dårligere økonomi eller mindre vett til å beskytte seg. De vil jo gjerne bli behandlet likt med resten av befolkningen.

Dette er egentlig ikke et svar til deg spesifikt, jeg blei bare overraska over temaet her.

Har nemlig aldri hørt om at homofile har et sted de kan hente gratis kondomer?! I min kommune ligger det kondomer i ei skål på venterommet til helsestasjonen for ungdom, men kan ikke tenke meg at tilbudet er åpent for voksne homofile også..

Homofile er ei like uensarta gruppe som "alle andre" på alle områder. Skjønner ikke hvorfor det skulle opprettes et slikt stigmatiserende tilbud for dem, vel å merke her i Norge.

Dette er egentlig ikke et svar til deg spesifikt, jeg blei bare overraska over temaet her.

Har nemlig aldri hørt om at homofile har et sted de kan hente gratis kondomer?! I min kommune ligger det kondomer i ei skål på venterommet til helsestasjonen for ungdom, men kan ikke tenke meg at tilbudet er åpent for voksne homofile også..

Homofile er ei like uensarta gruppe som "alle andre" på alle områder. Skjønner ikke hvorfor det skulle opprettes et slikt stigmatiserende tilbud for dem, vel å merke her i Norge.

Ja jeg vet ikke om det stemmer, så bare at Dorthe skrev det, så jeg gikk ut i fra at det var slik.

Annonse

Jeg forstår heller ikke hvorfor homofile skal få gratis kondomer.

Det er jo nesten diskriminerende, i hvert fall her hvor de ikke er spesielt mange homser med HIV. Og de kan vel tenke like bra som oss hetrofile og har sikkert like mye penger også.

Det er jo nesten diskriminerende, i hvert fall her hvor de ikke er spesielt mange homser med HIV. Og de kan vel tenke like bra som oss hetrofile og har sikkert like mye penger også.

"Det er jo nesten diskriminerende, i hvert fall her hvor de ikke er spesielt mange homser med HIV. Og de kan vel tenke like bra som oss hetrofile og har sikkert like mye penger også."

My point exactly. :-)

''Jeg forstår heller ikke hvorfor homofile skal få gratis kondomer.''

Ikke jeg heller. Og siden det vil bli vanskelig å motbevise det så kan jo alle påberope seg å være homofile for å få gratis kondomer.

Før var det alltid store boller med kondomer på homsesteder og alle kunne forsyne seg, også jeg ;o)

Jeg synes det skulle være gratis kondomer på alle ungdomsskoler, der har ikke ungene penger til kondomer og da kan man forhindre både sykdom og graviditeter.

Jeg synes det skulle være gratis kondomer på alle ungdomsskoler, der har ikke ungene penger til kondomer og da kan man forhindre både sykdom og graviditeter.

"Jeg synes det skulle være gratis kondomer på alle ungdomsskoler, der har ikke ungene penger til kondomer og da kan man forhindre både sykdom og graviditeter."

Helt enig. Synes det er en bedre løsning enn å tilby unge jenter gratis p-piller.

De får på utestedene. Det er boller med kondomer der. Men det er nok farligere å ha sex med en afrikaner. De er den største gruppen HIVsmittede i Norge

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=Area_5626&MainArea_5661=5619:0:15,4665:1:0:0:::0:0&MainLeft_5619=5626:74228::1:5625:1:::0:0&Area_5626=5544:74232::1:5628:1:::0:0

"Jeg synes det skulle være gratis kondomer på alle ungdomsskoler, der har ikke ungene penger til kondomer og da kan man forhindre både sykdom og graviditeter."

Helt enig. Synes det er en bedre løsning enn å tilby unge jenter gratis p-piller.

Det hjelper i hvert fall slike som minstemann lite med gratis p-piller hvis kjæresten hans ikke bruker det. Han er 14 og han har ikke penger til å kjøpe. Problemet er at jeg kan ikke gi ham kondomer og si værsågod, nå kan du bare ha sex med kjæresten din. Hun er forøvrig 15 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...