Gå til innhold

Har du blitt stoppet i tollen med for mye?

Anbefalte innlegg

Gjest Smugler ikke da
Skrevet

Hvordan gikk det? Jeg har aldri blitt stoppet selv, det må være fordi jeg ser så uskyldig ut. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, én gang. Hadde en treliter med vin for mye. Pleier ikke å ha med for mye, men det var noe vi skulle kjøpe for noen andre. Også tenkte vi vel at det kom til å gå greit... Fikk en bot på 600 kr., også tok de treliteren. Men kvoten for øvrig fikk vi beholde :-)

Gjest Smugler ikke da
Skrevet

Ja, én gang. Hadde en treliter med vin for mye. Pleier ikke å ha med for mye, men det var noe vi skulle kjøpe for noen andre. Også tenkte vi vel at det kom til å gå greit... Fikk en bot på 600 kr., også tok de treliteren. Men kvoten for øvrig fikk vi beholde :-)

Enda godt at du fikk beholde kvoten da. Det visste jeg ikke at man fikk.

Skrevet

Enda godt at du fikk beholde kvoten da. Det visste jeg ikke at man fikk.

Det tror jeg kommer an på tollerens skjønnsvurdering, og selvsagt hvor mye for mye du har. Tror sikkert de hadde hatt all rett til å inndra kvoten også, men det var jo hyggelig for oss at de ikke gjorde det :-)

Gjest Smugler ikke da
Skrevet

Det tror jeg kommer an på tollerens skjønnsvurdering, og selvsagt hvor mye for mye du har. Tror sikkert de hadde hatt all rett til å inndra kvoten også, men det var jo hyggelig for oss at de ikke gjorde det :-)

Sikkert pga. du ikke hadde med så mye for mye. Var snillt gjort ja. :)

Skrevet

Nei, men jeg har blitt stoppet uten å ha med for mye.

Det var i London, og det var nok fordi jeg trillet tralla med bagasjen til både meg selv og en venninne, som gikk et stykke foran meg akkurat da. Og fra "toppkurven" på tralla sto det taxfree-poser der det stakk opp mer enn kvota for én.

Jeg ropte på venninna som var litt foran meg, og så sjekket de at bagasjelappene på koffertene stemte verens med navnene i passene våre, og dett var dett.

Skrevet

Nei, heldigvis aldri stoppet noen gang. Men de tollerne bruker nok litt skjønn av og til. Jeg og noen venninner hadde vært med danskebåten. På den tida røkte jeg, og tok med meg en kartong over kvota, det samme gjorde den andre av oss som røkte. Selv sklei jeg glatt igjennom, men venninna mi ble stoppet. Imidlertid fikk hun beholde det hun hadde tatt for mye "fordi det var alkoholsmugling de virkelig var ute etter." Det er jo ingen som tar med en kartong for mye for å selge det vekk liksom.

Egentlig er det ganske utrolig at jeg og andre jeg har vært sammen med ikke har blitt stoppet noe. En gang jeg var på harrytur i regi av Blindeforbundet, vinket tollbetjentene oss videre da vi sa hvem vi var hihihi. O gudene skal vite at det var hissig med smugling på den turen (som de andre slike turene). Særlig de litt eldre smugler virkelig noe vanvittig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...