Gå til innhold

WTF?? (Nye teknologiske fremskritt i 2011)

Anbefalte innlegg

Gjest NotAailable
Skrevet

Kom i skade for å lese nederst på den elektroniske lønnsslippen fra NAV, og der står det:

"Elektronisk lønnsslipp er i strid med datatilsynets retningslinjer og opphører fra 1. januar 2011.Du vil derfor få tilsendt din lønnsslipp på papir fra 2011. Papirlønnsslipp sendes ut kun en gang i måneden. Det betyr at lønnsslippen sendes ut i.."

Snakk om fremskritt! Å sende slikt på papir er både uøkonomisk og lite miljøvennlig. Hva i huleste er så farlig med å sende en lønnsslipp pr. mail? (Akkurat som ikke papirpost kommer på avveie. (Det har vi jo sett oppslag om - og langt mer ømtålige opplysninger enn en stakkars lønnsslipp).

Her vil jeg påstå at personvernet er et hinder for den sunne fornuft.

Alternativet (lønnsslipp på papir) er heller ikke sikkert, og en skarve lønnsslipp må ma

n da kunne sende ut i 2011. Er det på tide å revidere denne personvernloven?

Herved er spådommen om det papirløse kontor fra 80-tallet, utsatt til år 2500, trolig lenger.

Har bare et ord for dette: Idioti!

Det papirløse samfunn som ble spådd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elektronisk lønnsslipp kommer ikke på mail, ikke hos oss i alle fall, vi må logge inn på "Min side" på intranettet i kommunen for å kunne se den.

Gjest passoppord
Skrevet

Elektronisk lønnsslipp kommer ikke på mail, ikke hos oss i alle fall, vi må logge inn på "Min side" på intranettet i kommunen for å kunne se den.

Vi får den på mail, men med passord.

TorneROSA1365380904
Skrevet

Vi får den på mail, men med passord.

Jeg får den også på mail, med passord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...