Gjest e7#9 Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Hvor finner man motivasjonen? Jeg trener rett og slett fordi jeg vet det er bra for helsa, men jeg liker det ikke. Folk snakker om "go'følelse", treningsorgasmer og jeg vet ikke hva. Dette har jeg aldri opplevd. Jeg opplever dog at jeg kommer i langt bedre fysisk form og blir sterkere/får strammet opp kroppen, går ned i vekt ut i fra hva som er sunt å gå ned. Nå har jeg hatt et langt opphold av ymse grunner, og har skikkelig vondt for å komme igang igjen. Det er veldig bra individuell oppfølging der jeg trener, og jeg har fått satt opp et opplegg som virkelig er helt ok å begynne opp igjen med. Kanskje er noe av problemet at jeg kan kjede meg litt med det, men det er så digg å se hvor fort musklene efektiviseres og blir mer definerte (jeg er jente og vil bare se fastere ut - ikke bygge kjempemuskler). Resultater er en motivator selvsagt. Men hvordan begynne å like trening?! Få driven til å gå løs på det igjen? Det eneste jeg kan like av fysisk aktivitet er skikkelige fjellturer hvor man får god utsikt som en gullerot. Men nå har jeg så j... dårlig kondis at jeg blir svimmel om jeg går raskt opp en bratt bakke (jeg er litt bortskjemt her utifra at jeg kommer fra et sted med høye og vakre fjell, sammenlignet med det man finner rundt Oslo/Akershus-ormådet. Jeg er ikke redd for å svette og slite, jeg synes bare kort og godt at det er drittkjedelig. Eneste må være svømming... Hadde jeg bare ikke hatt "garderobeskrekk" pga spor etter selvskading i yngre alder. Jeg har lyst til å komme igang på treningssenteret igjen, og helst vite at jeg klarer å holde det gående. Nå sitter jeg jo og lurer på om jeg skal kontinuere medlemsskapet mitt liksom.. Det koster jo mye, men jeg synes egentlig at det jeg betaler for er et utrolig godt tilbud - så fremt man bruker det. Bindinga mi går vel ut i februar tror jeg. Noen som har erfaring med personlig trener for å få en startboost? Er det veldig dyrt? Det aller mest pinlige er at treningsstudioet mitt ligger kun knappe ti min gange fra mitt hjem... Vet ikke helt hvordan jeg skulle fått til å trene med en annen, for oppleggene er individualiserte til tennene, lagt inn på minnebrikker man plugger i aparatene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358400-komme-igang-igjen-etter-opphold-motivasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Det er jo ikke sånn at man absolutt må trene for en hver pris:-) Det er mange som ikke trener og som lever et godt liv likevel, selv om man nesten ikke skulle tro det. Jeg kan ikke se hvordan man skal klare å opprettholde en treningsform man ikke liker over lang tid, hvis det ikke gir en noe prekært helsemessig. Det er jo en del som MÅ trene for å opprettholde funksjonen sin. Men jeg vet ikke hvordan du fungerer ellers. Jeg er ganske sosial, så jeg kunne godt funnet på å like noe hvis det gav meg noe sosialt i tillegg f.eks. Fotball, f.eks har jeg egentlig lyst til å begynne med, har bare ikke funnet helt frem til noen ennå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358400-komme-igang-igjen-etter-opphold-motivasjon/#findComment-3090532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Jeg skjønner godt din tankegang, og kan heller ikke påstå at jeg alltid elsker å trene. Tvert om. Men jeg later som. Det føles faktisk bedre. Neste er å velge noe man LIKER litt. Ikke i forhold til sofaen- men i forhold til feks den verste idretten man vet om. Så velger man den aktiviteten. Neste jeg ser jeg har nytte av- er å forsøke være i nuet når jeg trener- enten det er spasertur eller aerobics. Jeg forsøker være i nuet og konsentrerer meg om det jeg gjør akkurat der og da, og ikke om hva jeg skal gjøre etterpå- eller hva som skjedde på jobb i går. Det hjelper også. Fordi da er treningsøkten en skikkelig avbrekk fra andre tanker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358400-komme-igang-igjen-etter-opphold-motivasjon/#findComment-3090561 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 30. desember 2010 Del Skrevet 30. desember 2010 Jeg skjønner godt din tankegang, og kan heller ikke påstå at jeg alltid elsker å trene. Tvert om. Men jeg later som. Det føles faktisk bedre. Neste er å velge noe man LIKER litt. Ikke i forhold til sofaen- men i forhold til feks den verste idretten man vet om. Så velger man den aktiviteten. Neste jeg ser jeg har nytte av- er å forsøke være i nuet når jeg trener- enten det er spasertur eller aerobics. Jeg forsøker være i nuet og konsentrerer meg om det jeg gjør akkurat der og da, og ikke om hva jeg skal gjøre etterpå- eller hva som skjedde på jobb i går. Det hjelper også. Fordi da er treningsøkten en skikkelig avbrekk fra andre tanker. ''Men jeg later som. Det føles faktisk bedre.'' Hah:-) Det gjør jeg også:-) Det funker faktisk ofte. Også blir i alle fall jeg så utrolig fort påvirka av hva andre gjør. Bodde med noen som gikk på ski. Da begynte jeg også med det. Så var frosken? som begynte med sykling, og da begynte jeg også med det. Og da blir det plutselig litt gøy. Jogging lurer jeg på om jeg begynte med av meg selv. Det må tilføyes. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358400-komme-igang-igjen-etter-opphold-motivasjon/#findComment-3090566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest e7#9 Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Det er jo ikke sånn at man absolutt må trene for en hver pris:-) Det er mange som ikke trener og som lever et godt liv likevel, selv om man nesten ikke skulle tro det. Jeg kan ikke se hvordan man skal klare å opprettholde en treningsform man ikke liker over lang tid, hvis det ikke gir en noe prekært helsemessig. Det er jo en del som MÅ trene for å opprettholde funksjonen sin. Men jeg vet ikke hvordan du fungerer ellers. Jeg er ganske sosial, så jeg kunne godt funnet på å like noe hvis det gav meg noe sosialt i tillegg f.eks. Fotball, f.eks har jeg egentlig lyst til å begynne med, har bare ikke funnet helt frem til noen ennå. Takk for fornuftige tanker - jeg skal legge meg de på minne! Jeg har spesiell helsegevinst på trening, men jeg dør ikke av å lavære heller. Imidlertid vil jeg gjerne ha den helsegevinsten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358400-komme-igang-igjen-etter-opphold-motivasjon/#findComment-3091124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet 31. desember 2010 Del Skrevet 31. desember 2010 Takk for fornuftige tanker - jeg skal legge meg de på minne! Jeg har spesiell helsegevinst på trening, men jeg dør ikke av å lavære heller. Imidlertid vil jeg gjerne ha den helsegevinsten. Jepp, jeg også:-) Jeg tenkte på noe lurt i forhold til det, men nå har jeg visst glemt det. Jo!, jeg har fått tipset før om å trene seg frem til et mål. La oss si melde seg på et skogsmaraton eller halvmaraton eller en eller annen konkurranse. Det gir ofte motivasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358400-komme-igang-igjen-etter-opphold-motivasjon/#findComment-3091151 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mittsynpåsaken Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Anbefaler igjen tn.no`s treningsprogram. Du trener 3 g i uka, spiser sunn mat med mye proteiner og resultatene vil merkes ganske fort. Det burde være motivasjon i seg selv :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358400-komme-igang-igjen-etter-opphold-motivasjon/#findComment-3100412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.