Gå til innhold

komfyr igjen. Anbefalinger og tips?

Anbefalte innlegg

Gjest misfornøyd kjøper
Skrevet

Takk for alle svar i den forrige tråden. Starter en ny tråd, da det liksom er et nytt spørsmål.

Jeg har konkludert med at den jeg kjøpte var alt for treig, og vil bytte den. Elkjøp tar den gladelig inn igjen og legger seg flate (i alle fall på kundesenteret via mail) og beklager at selgeren har gitt meg gal informasjon.

I utgangspunktet hadde jeg omlag kr 5000,- å bruke (dere med Gaggenau synes sikkert det er skammelig lite, men det eneste som egentlig er viktig for meg er jo at ovnen blir raskere varm enn den jeg har nå). Den jeg kjøpte var en Gorenje til 4995,- I produktspesifikasjonene står den at den bruker 14 minutter på å nå 200 grader (og det kan hende den gjorde det, det eneste jeg målte var at den brukte over 20 minutter til 250 grader)

Jeg ser de har en Gram EK160050 til 4795,- Den skal ifølge spesifikasjonene nå 200 grader på 8 minutter. Har noen erfaring med denne? Og tror dere evt det da er mulig å få den til prisen de selger den for på Lefdal, nemlig 3495,-? Det må sies at jeg dessverre ikke er noe god på å være en slem pruter.

Jeg har heller ingen bil, og måtte bestille og betale frakt. Jeg unngår vel ny frakt om jeg bytter den i en annen samme sted forhåpentligvis, men om jeg krever pengene tilbake og kjøper ny et annet sted får jeg sikkert ikke pengene for frakt tilbake, og må vel også betale frakt på det nye stedet.

Ellers er det få ovner det er oppgitt hvor lang tid det tar før den blir varm, så har noen noen anbefalinger på en som går raskt? (det høres jo ut som dere alle har komfyrer som går raskt, med unntak av Lillemus, men mange av dem kostet sikkert mye mer)

Den må være frittstående. Jeg tror også jeg har lyst på keramisk topp (altså ikke gamle kokeplater. Induksjonsovner er uansett for dyre)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror min kostet ca. 5000,- i 2006. Har aldri tenkt over at den er treg til å bli varm, synes det går fort jeg, har det ikke så travelt. :o) Jeg har en Grepa-komfyr med keramisk topp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...