Gå til innhold

Lønnsnivå som butikkansatt

Gjest Jobbsøkende og lønna teller mest

Anbefalte innlegg

Gjest Jobbsøkende og lønna teller mest
Skrevet

Jeg må brått og uventet finne meg en ny jobb, og mens jeg leter etter drømmejobben tenkte jeg å ta meg en midlertidig jobb rett og slett for å få lønn hver måned.

Men jeg er avhengig av å beholde lønnsnivået jeg har nå for å kunne betale huslån, husleie og andre faste utgifter. Jeg har et særdeles lavt forbruk utover det en må ha, det er lite jeg tror jeg kan kutte ut, derfor har jeg ikke råd til å gå ned i lønn.

Konkret har jeg sett for meg å jobbe i butikk mens jeg leter etter "min jobb", jeg har fått inntrykk av at det er mange butikker som trenger folk, og at det er mange butikker å velge mellom.

Kan noen si noe om generelt lønnsnivå som butikkansatt? Finnes det oversikter over lønnsnivå i ulike bransjer?

Jeg er ganske deppa over den brå arbeidsendringen min, og trenger å finne en grei jobb med min lønn ASAP.

Videoannonse
Annonse
Gjest De får 140 hos oss
Skrevet

De ansatte hos oss får 140,- i timen. Vi er en spesialforretning.

Skrevet

Hvis du tenker på lønn, sjekk om rengjøring og/eller kantinearbeid er bedre betalt enn butikkarbeid.

Med vennlig hilsen

Gjest Modern77
Skrevet

Hvorfor ikke få seg jobb som bilselger om muligheten er der? De får provisjon og kan tjene ganske bra om de er flinke.

ellers vet jeg at en del kles og elektronikkforetninger jobber med provisjon i tillegg til fast lønn, så man kan faktisk tjene bra også som butikkansatt... i tillegg har de ofte julebonus.

Så ikke tro at å jobbe i butikk vanligvis er dårlig betalt.

Gjest jobsøker atter en gang
Skrevet

Det ser ut so at mange som jobber heltid på Rema tjener ganske greit. Ser at flere av de har flere tusen kr mer i måneden enn meg som er førstekonsulent i staten.

Jeg er forresten i samme situasjon som deg. Må søke jobb, men har ikke råd å gå ned i lønn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...