Gå til innhold

Er det støtende å bli bedt for?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

10

• Sør

8

• Katt-ja

5

• Bookworm

4

Mest aktive i denne tråden

Her i landet tror jeg ikke det er vanlig å mase på folk (sånn bortsett fra mormonene på gata, disse som deler ut Vakttårnet, osv, men de er litt spesielle). Jeg kan knapt huske noen som har forsøkt å omvende meg, og jeg har kjent ganske mange religiøse. Jeg har aldri opplevd noen messing mot meg, men jeg vet det innad i miljøet (hadde mye med en del tensingfolk å gjøre en stund) var mer fordømmelse. Et par av jentene som var lesbiske måtte rett og slett melde seg ut av gruppa.

I andre land er det verre. I mange alkoholikerprogram i USA er f.eks. "Finn Jesus" et punkt på lista alkoholikeren skal følge. Da begynner det å bli ganske drøyt.

USA er et kapittel for seg.... Der virker det jo som "alle" av en eller annen grunn er religiøse - uansett oppførsel ;-)

Fordømmelse tviler jeg ikke på finnes innad i miljøet, men greit at de holder det for seg selv ;)

På slutten av -80-tallet gikk jeg på videregående skole i Oslo. Miljøarbederen på skolen var leder(?) av KFUK/KFUM og fikk sparken fordi det kom fram at han var homofil.... Glemmer aldri den saken fordi den føltes så urettferdig! Han var høyt elsket av alle elevene på skolen og verdens triveligste kar på bare 24 år... VI ante ikke at han var homse før vi så ham klint utenpå forsiden av VG... Sjokk og vantro blant oss alle (ikke fordi han ble sparka, men fordi han var homse -vi snakker -80-tallet;-))

Vel, enden på visa var iallefall at alle former for homsefobier var utrenska på denne videregående skolen i løpet av noen dager, så aldri så ille at det ikke er godt for noe ;)

USA er et kapittel for seg.... Der virker det jo som "alle" av en eller annen grunn er religiøse - uansett oppførsel ;-)

Fordømmelse tviler jeg ikke på finnes innad i miljøet, men greit at de holder det for seg selv ;)

På slutten av -80-tallet gikk jeg på videregående skole i Oslo. Miljøarbederen på skolen var leder(?) av KFUK/KFUM og fikk sparken fordi det kom fram at han var homofil.... Glemmer aldri den saken fordi den føltes så urettferdig! Han var høyt elsket av alle elevene på skolen og verdens triveligste kar på bare 24 år... VI ante ikke at han var homse før vi så ham klint utenpå forsiden av VG... Sjokk og vantro blant oss alle (ikke fordi han ble sparka, men fordi han var homse -vi snakker -80-tallet;-))

Vel, enden på visa var iallefall at alle former for homsefobier var utrenska på denne videregående skolen i løpet av noen dager, så aldri så ille at det ikke er godt for noe ;)

Var det så sjokkerende på 80-tallet? Jeg gikk også på vgs på midten av 80-tallet og det var flere lærere og noen få elever som var homofile. Ikke så veldig åpent, men alle visste det. Og den læreren de aller fleste av oss elsket av hele vårt hjerte var en herlig homse og fremdeles når jeg møter ham på gata så får jeg en god klem! :o)

Gjest mennnnnn

Jeg reagerte litt på dette da far lå på dødsleie etter kreftsykdom, han fikk et bønnebrev eller hva man nå skulle kalle det, han var jo ikke selv helt klar over og klar for at han skulle dø, men slik det stod i den bønnen var det nesten skremmende, min mor ville ikke lese ham brevet....

Var det så sjokkerende på 80-tallet? Jeg gikk også på vgs på midten av 80-tallet og det var flere lærere og noen få elever som var homofile. Ikke så veldig åpent, men alle visste det. Og den læreren de aller fleste av oss elsket av hele vårt hjerte var en herlig homse og fremdeles når jeg møter ham på gata så får jeg en god klem! :o)

Jeg visste iallefall ikke om noen homofile på den tiden og de som var det kom ut av skapet først på 90-tallet.... men det er godt mulig dette var litt forskjellig fra sted til sted...

Det går nok begge veier. Han har fått sine sjanser. :-)

Med vennlig hilsen

Har du kjørt pluss-/minuspoeng etter hvordan han besvarer bønnene dine?

Håkon Nesser har en jævla god krimserie om en småsær politimann som kjører den dealen med Gud. :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...