Gå til innhold

Kan jeg få tilskudd til å kjøpe møbler

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk. Hvorfor skulle ikke jeg få når alle asylsøkerene får det. Det lurer jeg på.

Ser du ikke forskjell på og komme til vårt land uten noe som helst, og det du har? Ser du ikke forskjell mellom rikdom og virkelig fattigdom?

Gjest Tissetreng, back soon!

Ser du ikke forskjell på og komme til vårt land uten noe som helst, og det du har? Ser du ikke forskjell mellom rikdom og virkelig fattigdom?

Det er ikke så lett for meg å etablere meg på den inntekten jeg har, derfor må jeg be om tilskudd til møbler.

Det er ikke så lett for meg å etablere meg på den inntekten jeg har, derfor må jeg be om tilskudd til møbler.

Ingen i vårt samfunn skylder deg noe som helst. Slutt og synes synd på deg selv. Du har alle muligheter til og skaffe deg det du selv trenger, som alle andre, ut i fra og ha vokst opp i Norge.

Min x var psykolog, og de aller verste pasientene han visste om var de som mente at "verden skylder meg et levebrød":-(

Annonse

Gjest njaeitrordudetda

Er nok ikke så enkelt. Du kan få etableringslån. Men et lån skal jo betales tilbake.

mener du fra husbanken? Jeg trodde ikke man fikk det til møbelkjøp, i alle fall ikke i min kommune, men jeg kan jo ta feil. Det er mulig det går an få hvis man eier boligen.

Trådstarter kan evt prøve sosialhjelp, men da skal hun jo ligge ganske så dårlig an.

Gjest Tissetreng, back soon!

mener du fra husbanken? Jeg trodde ikke man fikk det til møbelkjøp, i alle fall ikke i min kommune, men jeg kan jo ta feil. Det er mulig det går an få hvis man eier boligen.

Trådstarter kan evt prøve sosialhjelp, men da skal hun jo ligge ganske så dårlig an.

Det var sosialhjelp jeg tenkte på ja. Yter ikke sosialkontorene hjelp til kjøp av møbler, vaskemaskin osv.?

Gjest njaeitrordudetda

Det var sosialhjelp jeg tenkte på ja. Yter ikke sosialkontorene hjelp til kjøp av møbler, vaskemaskin osv.?

Tja, i min kommune kan man få inntil kr 5000,- i grunnetablering. De forventer at man handler brukt. På finn.no er det også mange som gir bort både møbler og hvite- og brunevarer.

Gjest Klinkekula

Tja, i min kommune kan man få inntil kr 5000,- i grunnetablering. De forventer at man handler brukt. På finn.no er det også mange som gir bort både møbler og hvite- og brunevarer.

Takk for tipset. Det skal jeg sjekke.

Annonse

Gjest njaeitrordudetda

Takk, jeg skal følge med.

Lykke til :)

Jeg gikk gjennom gratisannonsene fra der jeg kom fra nå, og der var det i alle fall både hele spisestuesett, sofaer med stol og salongbord, flere TV, komfyr, kjøleskap, mange skap, senger, etc etc etc, pluss kuriositeter som piano, og selvfølgelig en drøss av kattunger og slikt

Her har de sluttet med det for mange år siden. Man får kun hvis man trenger noe som andre ikke har bruk for. Jeg har i vært fall ikke fått noe på sosialkontoret siden jeg fikk vogn for 25 år siden. Men det er en stund siden jeg har prøvd da. Jeg har ikke vært der på flere år for normen for meg og to unger var 2100 i mnd og det lå jeg over

Gjest njaeitrordudetda

Her har de sluttet med det for mange år siden. Man får kun hvis man trenger noe som andre ikke har bruk for. Jeg har i vært fall ikke fått noe på sosialkontoret siden jeg fikk vogn for 25 år siden. Men det er en stund siden jeg har prøvd da. Jeg har ikke vært der på flere år for normen for meg og to unger var 2100 i mnd og det lå jeg over

''Jeg har ikke vært der på flere år for normen for meg og to unger var 2100 i mnd og det lå jeg over''

Nå er riktignok ikke sosialhjelpssatsene høye, og de varierere jo fra kommune til kommune, men jeg tror nok dette er et tydelig tegn på at det er flere år siden du har vært der, ja :o)

''Jeg har ikke vært der på flere år for normen for meg og to unger var 2100 i mnd og det lå jeg over''

Nå er riktignok ikke sosialhjelpssatsene høye, og de varierere jo fra kommune til kommune, men jeg tror nok dette er et tydelig tegn på at det er flere år siden du har vært der, ja :o)

Alle som kom på sosialkontoret og ikke hadde vært der før fikk denne normen de første mnd og deretter fikk de vanlig norm. Dette er ikke lov, tror jeg, men blir likevel praktisert på dette kontoret

Gjest njaeitrordudetda

Alle som kom på sosialkontoret og ikke hadde vært der før fikk denne normen de første mnd og deretter fikk de vanlig norm. Dette er ikke lov, tror jeg, men blir likevel praktisert på dette kontoret

Det er lov med korttidsnorm og langtidsnorm, men at korttidsnormen nå skal være kr 2100 for en voksen med to barn tror jeg vel egentlig ikke

Det er lov med korttidsnorm og langtidsnorm, men at korttidsnormen nå skal være kr 2100 for en voksen med to barn tror jeg vel egentlig ikke

Det var tilbudet jeg fikk og etterpå fikk jeg beskjed at siden jeg eide leiligheten min så kunne jeg ikke få noe. Hvis jeg regner etter så er det sju år siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...