Gå til innhold

Kan jeg få tilskudd til å kjøpe møbler

Anbefalte innlegg

Gjest njaeitrordudetda

Det var tilbudet jeg fikk og etterpå fikk jeg beskjed at siden jeg eide leiligheten min så kunne jeg ikke få noe. Hvis jeg regner etter så er det sju år siden.

Jeg nekter ikke for at det var sånn for sju år siden (selv om jeg synes det var skremmende lavt da også!) men jeg tror og håper virkelig de har høyere satser nå.

Fortsetter under...

Gjest høstløv

Jeg nekter ikke for at det var sånn for sju år siden (selv om jeg synes det var skremmende lavt da også!) men jeg tror og håper virkelig de har høyere satser nå.

Her finner du veiledende statlige satser for 2008:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/aid/dok/rundskriv/2007/A-362007-Statlige-veiledende-retningslin.html?id=495544

Gjest njaeitrordudetda

Men det er jo ingen som bruker de veiledende satsene. Det kommer veiledende nye sater hvert år, men kommunene setter sine egne sater

Annonse

Gjest høstløv

Vet om en som fikk dekket noe møbler fra IKEA, billigste type, via sosialkontoret, da han skulle etablere seg i omsorgsbolig, for 3-4 år siden.

Jeg kjenner til en som sosialkontoret ordnet med møbler til, h*n fikk overta brukte møbler fra en asylsøker som reiste hjem.

Gjest fattigfransen

Ingen i vårt samfunn skylder deg noe som helst. Slutt og synes synd på deg selv. Du har alle muligheter til og skaffe deg det du selv trenger, som alle andre, ut i fra og ha vokst opp i Norge.

Min x var psykolog, og de aller verste pasientene han visste om var de som mente at "verden skylder meg et levebrød":-(

''Du har alle muligheter til og skaffe deg det du selv trenger, som alle andre''

Lett for deg å si. Prøv det når du skal leve på minste sosialsats.

Ikke økt så mye for de tre første månedene tror jeg. Jeg trenger ikke å gå dit og følger derfor ikke så veldig godt med. Dessuten så er det ingen hjelp å få så lenge man eier boligen sin.

Problemet oppstår gjerne når man går på trygd og ungene er fyllt 18 år og man mister barnetrygd, barnebidrag og barnetillegg på trygden og likevel skal fø og kle ungdommen.

Gjest njaeitrordudetda

Er de kommunale satsene for lave kan en klage til fylkesmannen.

Jeg tror du trenger litt realitetsorientering her. Det har ikke noe for seg å klage til Fylkesmannen på at satsene ligger under de veiledende satsene. Det er ingen som pålegger kommunene å bruke de veiledende satsene. Men selvfølgelig, å klage på at satsen for en person med to barn er 211,- det kan man klage på.

Gjest høstløv

Jeg tror du trenger litt realitetsorientering her. Det har ikke noe for seg å klage til Fylkesmannen på at satsene ligger under de veiledende satsene. Det er ingen som pålegger kommunene å bruke de veiledende satsene. Men selvfølgelig, å klage på at satsen for en person med to barn er 211,- det kan man klage på.

Kommunen her ble av fylkesmannen pålagt å øke satsene for sosialhjelp.

Gjest trygdemistenker

''Du har alle muligheter til og skaffe deg det du selv trenger, som alle andre''

Lett for deg å si. Prøv det når du skal leve på minste sosialsats.

Du får gjøre som vi andre: Kjøp på billigsalg, se på Gies bort på finn.no, og så tar man litt etter hvert. Kan ikke få alt på en gang, og slettes ikke alt nytt.

Og så er jeg helt enig med Colette!

Annonse

Gjest ung og ufør

Det var sosialhjelp jeg tenkte på ja. Yter ikke sosialkontorene hjelp til kjøp av møbler, vaskemaskin osv.?

Jeg fikk 8000 fra sosialkontoret en gang, til møbler - men måtte betale disse tilbake etter en tid. Det var som et lån.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...