frosken Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Må si meg enig med Sara Bernard. Jeg og mine venner tenkte aldri over hva foreldrene gjorde når vi var på fest. Så lenge vi hadde det gøy, alle hadde det bra og vi hadde tak over hodet var alt ok. Det falt meg aldri inn at foreldrene satt oppe og venta. Men det er kanskje bare min familie. Hørte aldri at foreldrene til noen av vennene mine gjorde det heller. Syns foreldrene til "Ola" bør ta seg en prat med Ola om hva som forventes av meldinger/telefon når han er på fest. 19-åringen tok seg jo bare av en drita full fjortis som ikke visste hvor han var i verden. ''Jeg og mine venner tenkte aldri over hva foreldrene gjorde når vi var på fest.'' De jeg kjenner i den aktuelle aldersgruppen, er så avgjort vant med å forholde seg til foreldre også de dagene de fester. Enten kommer de hjem innen et avtalt tidspunkt, eller de overnatter på et på forhånd avtalt sted. Foreldrene har en viss kontroll inntil de er ferdige med VGS. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Det var hyggelig, men rekker ikke å svare alle :-) Vil bare si at jeg setter stor pris på responsen fra dere, og at jeg ved nærmere ettertanke ikke bekymrer meg for verken barnevern eller lokalavisa (vel, det siste gjenstår å se siden den kommer ut hver torsdag, hehe). Det viktigste er at "Ola" kom hjem i god behold (han var også svært brydd da faren skjelte meg ut, stakkar). Jaja, ønsker dere alle et flunkende godt nytt år :-) Litt OT, men hva for en gudsforlatt avkrok av landet bor du i du som har en lokalavis som kun kommer ut en gang i uka? Uansett: Hvis du skjelles ut i avisa håper jeg du poster kritikken her. Vi kan hjelpe deg med å forfatte et svar. Jeg vil jeg vil jeg vil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Et meget godt poeng (som alltid), frosken! Vi har snakka litt om dette i ettermiddag, ikke minst fordi jeg var så foruretta:-( Sønnen min forklarer det med at "Ola" ville sove i brøytekanten og ingen fant noen mobil på han. Skjønner at foreldra blei urolige, for å si det mildt.... Likeledes med at jeg sov og ikke hørte at de kom hjem, huff! Sjåføren er nok uskyldig da han ikke ante hvor Ola bor, han gjorde nok sitt beste. (Ola var dårlig i dag kl 13, for å si det pent...) Vel, alle overlevde i hvert fall! Ønsker deg og dine et godt nytt år :-) ''Sønnen min forklarer det med at "Ola" ville sove i brøytekanten og ingen fant noen mobil på han. '' Sønnen din skal ha mange plusspoeng for at han tok seg av Ola og ikke ga blaffen i at han ville sove i brøytekanten. Når det er sagt, så er jeg fortsatt ikke så veldig imponert over verken sønnen din eller sjåføren sin handlekraft i går natt. Selv om de ikke fant noen mobil på femtenåringen, så burde det ha vært mulig å finne ut av hva han het slik at foreldrene kunne ha blitt varslet. Du får finne frem noen av avisoppslagene om leteaksjoner som har vært denne jula...*s* Er forøvrig enig med deg i at det er _mye_ bedre at ungdom kommer hjem uten at det blir altfor mye bråk dersom de har drukket for mye, enn at de roter rundt andre steder og utsetter seg for større fare. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091678 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Altså - din 19 år gamle sønn dro på fest. Han har ordnet skyss hjem. Du sover. Våkner og finner ut at sønnen din har hatt med en kamerat på 15 år hjem. Denne kameraten er i dårlig form etter en, antageligvis, "bløt" fest. Du gir ham mat og kjører ham hjem. Foreldrene til 15-åringene blir sinte på deg. Hvorfor? De skulle jo selv ha sørget for at sønnen sin kom hjem, og heller vært glade for at noen har tatt seg av ham! ''Foreldrene til 15-åringene blir sinte på deg. Hvorfor? '' Dersom de trodde Angustia var våken når guttene kom hjem i natt, så skjønner jeg at de kunne bli sinte. Dersom en full femtenåring ramler uanmeldt inn over dørstokken din midt på natta, synes du da ikke det kan være på sin plass å gi foreldrene beskjed om at han er i god behold? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 19-åringen har selv vært 15 år og møkk full, og vet derfor hvordan foreldre reagerer på sånt. Han hadde nok, i sympati, dermed huset 15-åringen. Feststemte gutter verner mer om kompiser enn om foreldrene. ''19-åringen har selv vært 15 år og møkk full, og vet derfor hvordan foreldre reagerer på sånt.'' Mange ungdommer vet at foreldrene _mye_ heller vil ha dem hjem når de har drukket altfor mye, enn å utsette seg for ytterligere fare. I en del venneflokker sørger man for å få ungdom levert på døra hjemme dersom de har drukket altfor mye, og kanskje særlig når de ikke er mer enn 15 år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 ''Sønnen min forklarer det med at "Ola" ville sove i brøytekanten og ingen fant noen mobil på han. '' Sønnen din skal ha mange plusspoeng for at han tok seg av Ola og ikke ga blaffen i at han ville sove i brøytekanten. Når det er sagt, så er jeg fortsatt ikke så veldig imponert over verken sønnen din eller sjåføren sin handlekraft i går natt. Selv om de ikke fant noen mobil på femtenåringen, så burde det ha vært mulig å finne ut av hva han het slik at foreldrene kunne ha blitt varslet. Du får finne frem noen av avisoppslagene om leteaksjoner som har vært denne jula...*s* Er forøvrig enig med deg i at det er _mye_ bedre at ungdom kommer hjem uten at det blir altfor mye bråk dersom de har drukket for mye, enn at de roter rundt andre steder og utsetter seg for større fare. ''Når det er sagt, så er jeg fortsatt ikke så veldig imponert over verken sønnen din eller sjåføren sin handlekraft i går natt. Selv om de ikke fant noen mobil på femtenåringen, så burde det ha vært mulig å finne ut av hva han het slik at foreldrene kunne ha blitt varslet.'' Frosken, du er nådeløst ærlig som vanlig - snufs! Jeg ser fram til et nytt år med mitt nye superego - på godt og vondt :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 ''Når det er sagt, så er jeg fortsatt ikke så veldig imponert over verken sønnen din eller sjåføren sin handlekraft i går natt. Selv om de ikke fant noen mobil på femtenåringen, så burde det ha vært mulig å finne ut av hva han het slik at foreldrene kunne ha blitt varslet.'' Frosken, du er nådeløst ærlig som vanlig - snufs! Jeg ser fram til et nytt år med mitt nye superego - på godt og vondt :-) Det skal nok bli et bra samliv, skal du se...*s* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sara Bernard Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 ''19-åringen har selv vært 15 år og møkk full, og vet derfor hvordan foreldre reagerer på sånt.'' Mange ungdommer vet at foreldrene _mye_ heller vil ha dem hjem når de har drukket altfor mye, enn å utsette seg for ytterligere fare. I en del venneflokker sørger man for å få ungdom levert på døra hjemme dersom de har drukket altfor mye, og kanskje særlig når de ikke er mer enn 15 år. ''Mange ungdommer vet at foreldrene _mye_ heller vil ha dem hjem når de har drukket altfor mye'' Og mange ungdommer vet at det venter et helvete hjemme dersom de kommer fulle hjem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angustia Skrevet 1. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2011 Litt OT, men hva for en gudsforlatt avkrok av landet bor du i du som har en lokalavis som kun kommer ut en gang i uka? Uansett: Hvis du skjelles ut i avisa håper jeg du poster kritikken her. Vi kan hjelpe deg med å forfatte et svar. Jeg vil jeg vil jeg vil. ''Litt OT, men hva for en gudsforlatt avkrok av landet bor du i du som har en lokalavis som kun kommer ut en gang i uka?'' Hehe, det kan du lure på :-) De to fylkesavisene kommer ut daglig. da, så kanskje jeg får meg en overraskelse på mandag? ''Uansett: Hvis du skjelles ut i avisa håper jeg du poster kritikken her. Vi kan hjelpe deg med å forfatte et svar. Jeg vil jeg vil jeg vil. :)''' Takk, takk - jeg er en offentlig tjenestemann (les: -kvinne), så trenger all den støtte jeg kan få, altså ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 ''Litt OT, men hva for en gudsforlatt avkrok av landet bor du i du som har en lokalavis som kun kommer ut en gang i uka?'' Hehe, det kan du lure på :-) De to fylkesavisene kommer ut daglig. da, så kanskje jeg får meg en overraskelse på mandag? ''Uansett: Hvis du skjelles ut i avisa håper jeg du poster kritikken her. Vi kan hjelpe deg med å forfatte et svar. Jeg vil jeg vil jeg vil. :)''' Takk, takk - jeg er en offentlig tjenestemann (les: -kvinne), så trenger all den støtte jeg kan få, altså ;-) Jeg er for øvrig ikke enig med dem som sier at sønnen din burde håndtert dette annerledes. Han reddet kanskje en fyr fra å fryse ihjel i en snøkant. Han var sannsynligvis full selv (dette var nyttårsaften), og da er det mye forlangt at alt skal gå så perfekt for seg at han skal styre verre med å finne fyrens navn, adresse, og så sende ham hjem. Han gjorde det nest beste. Det bør han ha ros for. Ikke ris fordi situasjonen i teorien kunne vært håndtert bedre. Jada, kjipt for foreldrene som kanskje satt hjemme og gjorde i buksa, men det er faktisk ikke din sønns ansvar. Din sønn burde tvert imot fått en blomst fra femtenåringens foreldre. Men nå antar jeg som andre er inne på at reaksjonen da du kom på døra var preget av hysteri, og ikke reelt sinne mot deg og din sønn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091697 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 ''19-åringen har selv vært 15 år og møkk full, og vet derfor hvordan foreldre reagerer på sånt.'' Mange ungdommer vet at foreldrene _mye_ heller vil ha dem hjem når de har drukket altfor mye, enn å utsette seg for ytterligere fare. I en del venneflokker sørger man for å få ungdom levert på døra hjemme dersom de har drukket altfor mye, og kanskje særlig når de ikke er mer enn 15 år. Det er ikke alle foreldre som ønsker en full ungdom velkommen hjem, se denne artikkel i Dagbladet: ''For en 18 år gammel jente fra Eidsvoll var nok ikke reaksjonen fra foreldrene helt det hun ventet seg natt til lørdag. - Datteren var uønsket hjemme. Hun var full og sint på foreldrene sine, sier operasjonsleder Ola Magne Mæle i Romerike politidistrikt. '' http://www.nettavisen.no/nyheter/article3055031.ece 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091701 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Det er ikke alle foreldre som ønsker en full ungdom velkommen hjem, se denne artikkel i Dagbladet: ''For en 18 år gammel jente fra Eidsvoll var nok ikke reaksjonen fra foreldrene helt det hun ventet seg natt til lørdag. - Datteren var uønsket hjemme. Hun var full og sint på foreldrene sine, sier operasjonsleder Ola Magne Mæle i Romerike politidistrikt. '' http://www.nettavisen.no/nyheter/article3055031.ece Neida, ikke alle foreldre ser det på den måten jeg skisserer. Men jeg vet om adskillige foreldre som for det første snakker mye med sine ungdommer om både totalavhold og måtehold i forhold til alkohol, men som allikevel presiserer at dersom ungdommen allikevel har drukket mer enn h*n burde så er det aller viktigste at de ber om hjelp til å komme trygt ut av situasjonen. Når det gjelder den situasjonen som Angustia skriver om her, så synes jeg den bør brukes som "pedagogisk eksempel" på hvorfor vi får så mange unødvendige leteaksjoner etter ungdom. Det er umulig for foreldre som ikke oppnår kontakt med sine ungdommer å vite om de ligger og fryser i hjel i minus 10, eller om de har sneket seg inn hos snille mennesker som Angustia og hennes familie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FruH Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Hvis noen skulle anmeldes til barnevernet burde det jo være sønnen din. Du sov jo, og visste ikke om at han var der. Egentlig er det vel forldrene som skulle anmeldes for ikke å ha kontroll på hvor en 15-åring befinner seg om natten? Du skulle heller takkes for at du fikk gutten hjem, og sønnen din burde vel egentlig berømmes for å ha tatt ungdommen med seg hjem istedet for at han skulle sove ut rusen i en grøftekant et sted. Men han burde jo kanskje sørget for at gutten ringte hjem. Men jeg har opplevd noe av det samme. Jeg satt oppe en natt og ventet på min egen pode, da jeg får se en stupfull ungdom komme vaklende oppover veien, delvis på fortauet og delvis midt i veibanen. Jeg stormer ut, fisker tak i guttungen, får navn og adresse og telefonnummer, og sender guttungen hjem i drosje. Det går noen dager og jeg ringer hjem til gutten for å etterlyse pengene til drosje. Det dreide seg tross alt om flere hundre kroner. Det gikk en time, så hadde jeg en illsint mamma på døra, som skjelte meg huden full og forbød meg å sende gutten hjem i drosje en gang til. Hvorpå jeg repliserte at for meg var tapet av noen hundrelapper ikke så viktig. Det viktigste var å vite at jeg ikke hadde vært ansvarlig for at en ungdom ble påkjørt og drept. Da vet jeg iallefall at ungen kommer seg hjem. Traff samme uingdom et par år senere, som takket meg for at jeg hadde fått han hjem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 ''Litt OT, men hva for en gudsforlatt avkrok av landet bor du i du som har en lokalavis som kun kommer ut en gang i uka?'' Hehe, det kan du lure på :-) De to fylkesavisene kommer ut daglig. da, så kanskje jeg får meg en overraskelse på mandag? ''Uansett: Hvis du skjelles ut i avisa håper jeg du poster kritikken her. Vi kan hjelpe deg med å forfatte et svar. Jeg vil jeg vil jeg vil. :)''' Takk, takk - jeg er en offentlig tjenestemann (les: -kvinne), så trenger all den støtte jeg kan få, altså ;-) Du kunne risikert innlegg i lokalavisa her jeg bor også. For noe tid tilbake tok kommunens utekontakt fullstendig av i et leserinnlegg hvor stort sett alle kommunens ungdomsforeldre ble æreskjelt etter noter... (Dessverre viste fyren altfor tydelig at han ikke hadde spesielt god innsikt verken i hvordan det er å være tenåringsforeldre eller hvordan det er å være tenåring, så jeg ville ikke vært overrasket om vedkommende etterhvert finner seg noe annet å gjøre.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Neida, ikke alle foreldre ser det på den måten jeg skisserer. Men jeg vet om adskillige foreldre som for det første snakker mye med sine ungdommer om både totalavhold og måtehold i forhold til alkohol, men som allikevel presiserer at dersom ungdommen allikevel har drukket mer enn h*n burde så er det aller viktigste at de ber om hjelp til å komme trygt ut av situasjonen. Når det gjelder den situasjonen som Angustia skriver om her, så synes jeg den bør brukes som "pedagogisk eksempel" på hvorfor vi får så mange unødvendige leteaksjoner etter ungdom. Det er umulig for foreldre som ikke oppnår kontakt med sine ungdommer å vite om de ligger og fryser i hjel i minus 10, eller om de har sneket seg inn hos snille mennesker som Angustia og hennes familie. Ja, men det er da hverken Angustia eller sønnen på 19 sitt ansvar. Dette ansvaret ligger på 15 åringen og hans foreldre, som virkelig burde ha anstrengt seg noe mer for å vite hva sønnen gjorde, hvor han oppholdt seg og å sørge for at han kom seg trygt hjem. Dessuten burde de ha forvisset seg om at sønnen ikke fikk tilgang til alkoholholdige varer all den tid at det faktisk er forbudt å kjøpe til eller skjenke alkohol til mindreårige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091715 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Ja, men det er da hverken Angustia eller sønnen på 19 sitt ansvar. Dette ansvaret ligger på 15 åringen og hans foreldre, som virkelig burde ha anstrengt seg noe mer for å vite hva sønnen gjorde, hvor han oppholdt seg og å sørge for at han kom seg trygt hjem. Dessuten burde de ha forvisset seg om at sønnen ikke fikk tilgang til alkoholholdige varer all den tid at det faktisk er forbudt å kjøpe til eller skjenke alkohol til mindreårige. ''Dessuten burde de ha forvisset seg om at sønnen ikke fikk tilgang til alkoholholdige varer all den tid at det faktisk er forbudt å kjøpe til eller skjenke alkohol til mindreårige. '' Det er _neppe_ foreldrene som har kjøpt alkohol til ham. Stort sett alltid eldre ungdom som skaffer - dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sara Bernard Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 ''Dessuten burde de ha forvisset seg om at sønnen ikke fikk tilgang til alkoholholdige varer all den tid at det faktisk er forbudt å kjøpe til eller skjenke alkohol til mindreårige. '' Det er _neppe_ foreldrene som har kjøpt alkohol til ham. Stort sett alltid eldre ungdom som skaffer - dessverre. Dermed starter jo problemet, og hele hvem-som-skulle-ha-gjort-hva-problematikken, mye tidligere enn når 18-åringen tar med en sørpefull 15-åring hjem. Uten at vi vet om det er samme 18-åring som har skjenket 15-åringen er vel han den som har gjort det meste riktig her. Synes du blander inn litt for mye annet her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Ja, men det er da hverken Angustia eller sønnen på 19 sitt ansvar. Dette ansvaret ligger på 15 åringen og hans foreldre, som virkelig burde ha anstrengt seg noe mer for å vite hva sønnen gjorde, hvor han oppholdt seg og å sørge for at han kom seg trygt hjem. Dessuten burde de ha forvisset seg om at sønnen ikke fikk tilgang til alkoholholdige varer all den tid at det faktisk er forbudt å kjøpe til eller skjenke alkohol til mindreårige. Det er selvfølgelig 15 åringens foreldre som har ansvaret for å ivareta ham. Allikevel mener jeg at også annen ungdom som var involvert i nattens hendelser kan være med å ta et medansvar. Dersom min nitten år gamle nevø hadde tatt med seg en 15 åring hjem på denne måten, så ville jeg både ha rost 19 åringen for å ha tatt vare på 15 åringen _og_ bevisstgjort ham på at de burde ha sørget for å varsle hans foreldre. Om de ikke fant ut av hvordan gjøre det, så ville jeg ha foretrukket at de vekket meg slik at jeg kunne ha funnet en løsning. Jeg ser ingen motsetning mellom at det er femtenåringens foreldre som har hovedansvaret, og de synspunktene jeg har hevdet i denne tråden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 Dermed starter jo problemet, og hele hvem-som-skulle-ha-gjort-hva-problematikken, mye tidligere enn når 18-åringen tar med en sørpefull 15-åring hjem. Uten at vi vet om det er samme 18-åring som har skjenket 15-åringen er vel han den som har gjort det meste riktig her. Synes du blander inn litt for mye annet her. ''Synes du blander inn litt for mye annet her. '' I virkelighetens verden så er det jo fullt mulig å både mene at femtenåringens foreldre burde ha hatt bedre kontroll _og_ påpeke at også 19-åringen og sjåføren som kjørte dem burde ha handlet annerledes. Jeg har aldri sagt at Angustia skulle ha gjort noe annerledes, eller at femtenåringens foreldre hadde noen rett til å skjelle ut henne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sara Bernard Skrevet 1. januar 2011 Del Skrevet 1. januar 2011 ''Synes du blander inn litt for mye annet her. '' I virkelighetens verden så er det jo fullt mulig å både mene at femtenåringens foreldre burde ha hatt bedre kontroll _og_ påpeke at også 19-åringen og sjåføren som kjørte dem burde ha handlet annerledes. Jeg har aldri sagt at Angustia skulle ha gjort noe annerledes, eller at femtenåringens foreldre hadde noen rett til å skjelle ut henne. ''Jeg har aldri sagt at Angustia skulle ha gjort noe annerledes, eller at femtenåringens foreldre hadde noen rett til å skjelle ut henne.'' Men du har gitt noen forslag til hva du mener 18-åringen burde gjort, og sammenlignet med hvordan det fungerer i miljøet der du bor. Rent ut fra Angustias innlegg virker det ikke som noen av dem har gjort for lite synes jeg. Kan hende det tvert imot var på sin plass at 15-åringens foreldre fikk seg en støkk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358489-advarsel-sutre-og-sympatiinnlegg/page/3/#findComment-3091730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.