Gå til innhold

Ikke tid til å hjelpe

Anbefalte innlegg

Gjest Nok med mitt og mine

Er du småbarnsmor og jobber mye?

Hvor mye tid har du til å stille opp for venner?

Jeg jobber mye og har 2 barn. Føler at det er det tiden min går til fra morgen til ungene er i seng.

Men så har jeg ei venninne som bor alene og som spørr mye om hjelp.

I dag snakket jeg med henne og sa at jeg skulle rydde bort jula og at jeg var veldig trøtt pga at jeg bare sov noen timer i natt.

Noen timer etter jeg snakket med henne ringte hun å spurte om jeg kunne komme nedover(blokka nedom) og hjelpe henne med å legge en duk under tv. Jeg måtte si nei pga jeg hadde holdt på å ryddet hele dagen sjøl.Jeg sa også at på Mandag er ferien over og da kommer den hektiske hverdagen. Kan du komme en annen dag å hjelpe meg med duken og skifte gardiner,spurte hun da.

Er jeg slem som mener at hun må klare det sjøl? Kansje jeg er sånn pga at jeg er vant med å klare det meste sjøl

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358511-ikke-tid-til-%C3%A5-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud. Dette kan hun fint greie selv ja. Enkelte kvinnfolk er så hjelpesløse at det er flaut. Jeg har både lagt bordkledning og gulv selv, skrur sammen møbler og bedt noen om hjelp til å henge opp gardiner.... Nei, det må et voksent menneske greie selv. Men kanskje det er et påskudd for at hun er selskapssyk? Hva med å be henne om hjelp i stedet til diverse gjøremål?

Gjest Nok med mitt og mine

Herregud. Dette kan hun fint greie selv ja. Enkelte kvinnfolk er så hjelpesløse at det er flaut. Jeg har både lagt bordkledning og gulv selv, skrur sammen møbler og bedt noen om hjelp til å henge opp gardiner.... Nei, det må et voksent menneske greie selv. Men kanskje det er et påskudd for at hun er selskapssyk? Hva med å be henne om hjelp i stedet til diverse gjøremål?

Kan jo gjøre det men jeg liker å gjøre ting sjøl. Går fortere det :-)

''Men kanskje det er et påskudd for at hun er selskapssyk? ''

Tipper dette er tilfelle her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...