Gå til innhold

Hjelp, vi lager tomatsuppe!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg freser en løk, og litt hvitløk hvis jeg har, i litt olje. Så tømmer jeg oppi en boks hermetiske tomater og litt vann, har i en terning med grønnsaksbuljong og lar det koke ca. 10-15 minutter. Så er det fram med stavmikseren slik at det blir ei fin og jevn suppe. Koker opp igjen og jevner med maizenna-jevning, og krydrer med salt, pepper, og basilikum, og til slutt bittelitt sukker.

Det var første alternativ. Andre alternativ:

Jeg tømmer en pose Toro eller First Price tomatsuppe i ei gryte, tilsetter vann og melk, og koker det så lenge som det står på pakken...

Pose fra Toro.

Husker matlagingslærerinna i 7. klasse påsto at det var mest vanlig å lage tomatsuppe fra scratch, men ertesuppe fra pose, og jeg er uenig i begge påstander :-)

Altså... posesupper er noe helt annet. Det kan ikke sammenlignes med ekte vare. Det smaker rett og slett ikke det samme. Kan ikke si det er bedre eller dårligere... :-P

Annonse

Altså... posesupper er noe helt annet. Det kan ikke sammenlignes med ekte vare. Det smaker rett og slett ikke det samme. Kan ikke si det er bedre eller dårligere... :-P

Men tomatsuppe er per definisjon for meg lettvintmat som lages når man er i farta eller har generlt dårlig tid og vil ha noe lettvint. Skal jeg lage mat fra bunnen av, lager jeg rett og slett noe helt annet. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...