Gå til innhold

Strømforbruk leilighet?

Anbefalte innlegg

candyqueen_83

Jeg tror det.

Det var fryktelig kaldt i fjor vinter både i januar/februar og i november/desember, vi brukte 26.000 kwh og fyrte med ved i tillegg. Strømregningen for november/desember er på kr 7.800 i tillegg har vi brukt mye ved.

Tror jeg skal gi fra meg drømmen om enebolig jeg. Hehe.

Fortsetter under...

-På Dol av og til

Flinke? Vi sparer ikke på strømmen akkurat, og tenker aldri i gjennom hva vi bruker/ikke skal bruke av strøm. Men vi trenger veldig lite oppvarming av leiligheten. Er vel kanskje godt isolerte leiligheter. Det har jo mye å si hvilken etasje man bor i og. Vi har folk under oss, og på to sider.

Da er dere heldige da:)

Annonse

84m2, brukte 1990 kw/h i løpet av oktober/november/desember 2010. Bruker ca. 6000 i løpet av ett år kanskje, om det er så mye. Min kjære, som er el-ingeniør, påstår at måleren min går i sirup. :o) Men rett skal være rett - jeg bruker veldig lite strøm og er i tillegg mye borte.

Brukte 15000 kWh i 2010. 1. etg. av en enebolig , ca 130 m2. Stort bad med varmekabler, samt 1-2 panelovner som er i bruk om vinteren. Fyrer med ved i tillegg. Prøver å holde forbruket nede, men av en eller flere merkelige grunner så stiger det år for år...

Brukte 15000 kWh i 2010. 1. etg. av en enebolig , ca 130 m2. Stort bad med varmekabler, samt 1-2 panelovner som er i bruk om vinteren. Fyrer med ved i tillegg. Prøver å holde forbruket nede, men av en eller flere merkelige grunner så stiger det år for år...

Du har vel hørt om inflasjon?

;-)

Med vennlig hilsen

Selvfølgelig. Inflasjon er årsaken. Og den kan man jo ikke påvirke selv, så det er en grei forklaring...*s*

Nettopp.

Onde tunger ville nok sagt noe om kalde vintre, men det er nok bare rykter, og dem skal man som kjent ikke høre på.

Med vennlig hilsen

Nettopp.

Onde tunger ville nok sagt noe om kalde vintre, men det er nok bare rykter, og dem skal man som kjent ikke høre på.

Med vennlig hilsen

Jeg er noe usikker på om jevnt stigende forbruk de siste 5 årene _kun_ kan tilskrives kalde vintre... Men siden det også er en faktor utenfor min kontroll, så kan jeg godt være med på den forklaringen også!

Annonse

Jeg er noe usikker på om jevnt stigende forbruk de siste 5 årene _kun_ kan tilskrives kalde vintre... Men siden det også er en faktor utenfor min kontroll, så kan jeg godt være med på den forklaringen også!

Kald vår, sommer og høst?

:hjelpsom:

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...