morsan Skrevet 2. januar 2011 Skrevet 2. januar 2011 Det var et mareritt. Jeg var jo temmelig stresset pga dette med min søster. Og hun ville vi skulle være hos dem ca klokka 18. Jeg sa at det rakk vi ikke, men vi skulle komme rett etter middag. Vi var der klokka 19. Da satte vi i gang straks med å åpne gavene. Og etter noen minutter fikk jeg et lynnedslag i hodet. Nissekostymet!!!!! Min søster hadde ordnet smågaver til alle, jeg skulle være nisse. Jeg hvisket til min søster at jeg hadde glemt det, og regnet jo med at hun ville si at vi bare droppet det (mine unger har ikke noe spesielt forhold til nissen) - men hun insisterte på at jeg skulle hente det. Så jeg måtte gå midt i oppakkingen - utrolig kjedelig. Mistet 40 minutter, mens ungene og min kjære pakket opp de fleste gavene.... Råkjørte 15 minutter hjem, brukte noen minutter på å få alt på meg, og råkjørte tilbake, neste øde på veiene... Tenkte at det hadde vært litt moro å bli stoppet i kontroll... Så hadde jeg en vellykket nisse-session, der ale var storfornøyde - men jeg hadde jo da mistet høydepunktene av gavene, inkludert den fra meg til mannen min., Utrorlig kjipt. Så da tenkte jeg bittert og med kjevene sammenpresset: "Dette er siste julaften med nisse, og siste julaften med min søster - og heldige mariaflyfly som omtrent dropper hele jula!!!!!" Å, hjelpes! Jeg hadde ikke hatt samvittighet tiil å sende noen bort fra pakkeoppakkingen så lenge! I det minste burde hun ha funnet en eller annen unnskyldning for å sette det hele "på vent" i mens. 0 Siter
frosken Skrevet 2. januar 2011 Skrevet 2. januar 2011 Det var et mareritt. Jeg var jo temmelig stresset pga dette med min søster. Og hun ville vi skulle være hos dem ca klokka 18. Jeg sa at det rakk vi ikke, men vi skulle komme rett etter middag. Vi var der klokka 19. Da satte vi i gang straks med å åpne gavene. Og etter noen minutter fikk jeg et lynnedslag i hodet. Nissekostymet!!!!! Min søster hadde ordnet smågaver til alle, jeg skulle være nisse. Jeg hvisket til min søster at jeg hadde glemt det, og regnet jo med at hun ville si at vi bare droppet det (mine unger har ikke noe spesielt forhold til nissen) - men hun insisterte på at jeg skulle hente det. Så jeg måtte gå midt i oppakkingen - utrolig kjedelig. Mistet 40 minutter, mens ungene og min kjære pakket opp de fleste gavene.... Råkjørte 15 minutter hjem, brukte noen minutter på å få alt på meg, og råkjørte tilbake, neste øde på veiene... Tenkte at det hadde vært litt moro å bli stoppet i kontroll... Så hadde jeg en vellykket nisse-session, der ale var storfornøyde - men jeg hadde jo da mistet høydepunktene av gavene, inkludert den fra meg til mannen min., Utrorlig kjipt. Så da tenkte jeg bittert og med kjevene sammenpresset: "Dette er siste julaften med nisse, og siste julaften med min søster - og heldige mariaflyfly som omtrent dropper hele jula!!!!!" Sånn går det når man forsøker å boikotte nissen! Han må selvfølgelig få være tilstede noe av kvelden, han også...*s* 0 Siter
frosken Skrevet 2. januar 2011 Skrevet 2. januar 2011 Å, hjelpes! Jeg hadde ikke hatt samvittighet tiil å sende noen bort fra pakkeoppakkingen så lenge! I det minste burde hun ha funnet en eller annen unnskyldning for å sette det hele "på vent" i mens. '' I det minste burde hun ha funnet en eller annen unnskyldning for å sette det hele "på vent" i mens. '' Tror unnskyldningen i såfall måtte ha vært uhyre kreativ. Å stoppe 4-5 unger som er i gang med gaveåpning er ikke av det enkleste... I hvertfall ikke hvis de nettopp har startet. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 2. januar 2011 Skrevet 2. januar 2011 Det var et mareritt. Jeg var jo temmelig stresset pga dette med min søster. Og hun ville vi skulle være hos dem ca klokka 18. Jeg sa at det rakk vi ikke, men vi skulle komme rett etter middag. Vi var der klokka 19. Da satte vi i gang straks med å åpne gavene. Og etter noen minutter fikk jeg et lynnedslag i hodet. Nissekostymet!!!!! Min søster hadde ordnet smågaver til alle, jeg skulle være nisse. Jeg hvisket til min søster at jeg hadde glemt det, og regnet jo med at hun ville si at vi bare droppet det (mine unger har ikke noe spesielt forhold til nissen) - men hun insisterte på at jeg skulle hente det. Så jeg måtte gå midt i oppakkingen - utrolig kjedelig. Mistet 40 minutter, mens ungene og min kjære pakket opp de fleste gavene.... Råkjørte 15 minutter hjem, brukte noen minutter på å få alt på meg, og råkjørte tilbake, neste øde på veiene... Tenkte at det hadde vært litt moro å bli stoppet i kontroll... Så hadde jeg en vellykket nisse-session, der ale var storfornøyde - men jeg hadde jo da mistet høydepunktene av gavene, inkludert den fra meg til mannen min., Utrorlig kjipt. Så da tenkte jeg bittert og med kjevene sammenpresset: "Dette er siste julaften med nisse, og siste julaften med min søster - og heldige mariaflyfly som omtrent dropper hele jula!!!!!" Åh, hjelpe meg! For et jævla sirkus! Hva skjedde med å finne på en eller annen improvisasjon om at nissen hadde voldsomt hastverk, la gavene på trappa, ringte på og løp av gårde? Flere av de voksne så ham da vitterlig i full fart rundt hushjørnet? Gaaah! Jeg begynner å se for meg at søstra di har en aldri så liten skrue løs. Så kjipt for mannen din og ungene dine at du måtte sjokke avgårde etter det teite nissekostymet! 0 Siter
Gjest HuGs Skrevet 2. januar 2011 Skrevet 2. januar 2011 Jeg har tatt litt. Juletreet og utebelysningen er det siste jeg tar. Det er også det siste som kom fram. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 2. januar 2011 Skrevet 2. januar 2011 '' I det minste burde hun ha funnet en eller annen unnskyldning for å sette det hele "på vent" i mens. '' Tror unnskyldningen i såfall måtte ha vært uhyre kreativ. Å stoppe 4-5 unger som er i gang med gaveåpning er ikke av det enkleste... I hvertfall ikke hvis de nettopp har startet. ''Å stoppe 4-5 unger som er i gang med gaveåpning er ikke av det enkleste... '' Men i så fall var det tydeligvis ikke for ungenes skyld at det teite kostymet måtte hentes...? (jeg er nok partisk,- misliker julenisse-styret juleaften, har det aldri hos oss) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 2. januar 2011 Skrevet 2. januar 2011 Det var et mareritt. Jeg var jo temmelig stresset pga dette med min søster. Og hun ville vi skulle være hos dem ca klokka 18. Jeg sa at det rakk vi ikke, men vi skulle komme rett etter middag. Vi var der klokka 19. Da satte vi i gang straks med å åpne gavene. Og etter noen minutter fikk jeg et lynnedslag i hodet. Nissekostymet!!!!! Min søster hadde ordnet smågaver til alle, jeg skulle være nisse. Jeg hvisket til min søster at jeg hadde glemt det, og regnet jo med at hun ville si at vi bare droppet det (mine unger har ikke noe spesielt forhold til nissen) - men hun insisterte på at jeg skulle hente det. Så jeg måtte gå midt i oppakkingen - utrolig kjedelig. Mistet 40 minutter, mens ungene og min kjære pakket opp de fleste gavene.... Råkjørte 15 minutter hjem, brukte noen minutter på å få alt på meg, og råkjørte tilbake, neste øde på veiene... Tenkte at det hadde vært litt moro å bli stoppet i kontroll... Så hadde jeg en vellykket nisse-session, der ale var storfornøyde - men jeg hadde jo da mistet høydepunktene av gavene, inkludert den fra meg til mannen min., Utrorlig kjipt. Så da tenkte jeg bittert og med kjevene sammenpresset: "Dette er siste julaften med nisse, og siste julaften med min søster - og heldige mariaflyfly som omtrent dropper hele jula!!!!!" Hjelpes, sendte hun deg 40 min i bil for å hente nissekostyme?! Om det va umulig å se for seg julaften uten nisse, kunne hun ikke i det minste ringt på noen naboer og lånt en maske og noe utstyr? 0 Siter
morsan Skrevet 2. januar 2011 Skrevet 2. januar 2011 '' I det minste burde hun ha funnet en eller annen unnskyldning for å sette det hele "på vent" i mens. '' Tror unnskyldningen i såfall måtte ha vært uhyre kreativ. Å stoppe 4-5 unger som er i gang med gaveåpning er ikke av det enkleste... I hvertfall ikke hvis de nettopp har startet. Enig i at dette hadde vært en tilnærmer umulig oppgave, og ergo burde hun ha droppet kravet. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 2. januar 2011 Skrevet 2. januar 2011 Middagen og desserten ble vellykket. Hun som de sa ikke likte pinnekjøtt spiste veldig godt av det. La til litt pølser slik at hun hadde et valg, men de ble ikke rørt. Jeg vet at jeg ikke hadde klart å styre med flere retters middag. Vi hadde en fin julekveld. Når gjestene var gått puslet vi puslespill til langt på natt. Hehe, se der ja - pinnekjøttet ble så godt at hun ikke engang smakte på alternativet ;-) Bra at du ikke styret med flere retter bølger, hørest ut som du lagde en kjempekos julekveld for gjestene dine - godt å høre 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 3. januar 2011 Skrevet 3. januar 2011 Tja. Den kom aldri helt inn denne gangen. Har fortsatt juletreet på verandaen, that's it. Du har et litt sånt sjarmerende forhold til jul Det er ikke ironisk ment ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. januar 2011 Skrevet 3. januar 2011 Nei, det jeg ikke. Det blir ikke i morgen heller for det er meldt fint vær og sol og da orker jeg ikke ta den store ryddinga. Nå kommer det snart mer snø og jeg blir innestengt igjen så det er best å komme seg ut når man har mulighet. 0 Siter
Dorthe Skrevet 3. januar 2011 Skrevet 3. januar 2011 Så koffert dere tenker da, damer!!!!! Det var jo du som skrev det ;o) 0 Siter
tonie Skrevet 3. januar 2011 Skrevet 3. januar 2011 Jeg har lyst til å pakke den vekk, men da får jeg vel de andre her i huset til å gråte. Får holde ut litt til, kanskje. 0 Siter
Line Skrevet 3. januar 2011 Skrevet 3. januar 2011 Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal ha jul i det hele tatt, når målet er å kaste den ut igjen før klokka er rukket å slå nytt år! Jeg gidder i alle fall ikke pakke ned alt sammen igjen, bare ei knapp uke etter at pynt og tre kom i hus. Her får det stå til slutten av januar! 0 Siter
Gjest winda Skrevet 3. januar 2011 Skrevet 3. januar 2011 Jula varer her til 20. dag jul, dvs. 13. januar . 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. januar 2011 Skrevet 3. januar 2011 Kanskje de hadde det på taket for å kjøre det til "juletreinnsamlingen"? Dette var ute på landet og de har neppe startet noen juletreinnsamling før nyttårsaften vel? 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. januar 2011 Skrevet 3. januar 2011 Det var et mareritt. Jeg var jo temmelig stresset pga dette med min søster. Og hun ville vi skulle være hos dem ca klokka 18. Jeg sa at det rakk vi ikke, men vi skulle komme rett etter middag. Vi var der klokka 19. Da satte vi i gang straks med å åpne gavene. Og etter noen minutter fikk jeg et lynnedslag i hodet. Nissekostymet!!!!! Min søster hadde ordnet smågaver til alle, jeg skulle være nisse. Jeg hvisket til min søster at jeg hadde glemt det, og regnet jo med at hun ville si at vi bare droppet det (mine unger har ikke noe spesielt forhold til nissen) - men hun insisterte på at jeg skulle hente det. Så jeg måtte gå midt i oppakkingen - utrolig kjedelig. Mistet 40 minutter, mens ungene og min kjære pakket opp de fleste gavene.... Råkjørte 15 minutter hjem, brukte noen minutter på å få alt på meg, og råkjørte tilbake, neste øde på veiene... Tenkte at det hadde vært litt moro å bli stoppet i kontroll... Så hadde jeg en vellykket nisse-session, der ale var storfornøyde - men jeg hadde jo da mistet høydepunktene av gavene, inkludert den fra meg til mannen min., Utrorlig kjipt. Så da tenkte jeg bittert og med kjevene sammenpresset: "Dette er siste julaften med nisse, og siste julaften med min søster - og heldige mariaflyfly som omtrent dropper hele jula!!!!!" Jeg hadde nektet plent. Men om jeg hadde dratt så hadde jeg forventet at gubben kunne ventet med å åpne gaven fra meg til jeg kom tilbake... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. januar 2011 Skrevet 3. januar 2011 Men det var veldig sprekt, da :-) Tror knappast jeg har gått 4 mil på ski på én dag. Har gått ca tre mil noen ganger, men det er ikke ofte... Men jeg sto slalåm både i går og i forigårs, og selv om det langtfra er like krevende som en lang langrennstur, var det jo bittelittegranne sprekt da, ikke sant? *fisketur* ''Men jeg sto slalåm både i går og i forigårs'' Ja, jeg var også på slalom nyttårsaften (så fikk jeg sagt det også), og ble helt kake i lårene, så ikke tvil om at det er bra trim også! :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. januar 2011 Skrevet 3. januar 2011 Oi - fire mil på ski - det var imponerende. Har aldri gått så langt. Vi gikk vel 5 km i dag vi - men deilig det! ''Oi - fire mil på ski - det var imponerende'' Merk - jeg sa _nesten_! :-). Hvilket i sannhet kanskje vil si noe sånt som 36,5 . Men veldig mange høydemetre da - minst et par hundre til sammen! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. januar 2011 Skrevet 3. januar 2011 Skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal ha jul i det hele tatt, når målet er å kaste den ut igjen før klokka er rukket å slå nytt år! Jeg gidder i alle fall ikke pakke ned alt sammen igjen, bare ei knapp uke etter at pynt og tre kom i hus. Her får det stå til slutten av januar! ''Her får det stå til slutten av januar! '' Oi! Håper du blir kvitt barnålene rundt omkring før nytt juletre skal i hus, da! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.