Gå til innhold

FU: Har du kastet ut jula ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, her er jula på plass enda. Den vil imidlertid forsvinne i løpet av ukedagene nå, siden vi får huset fullt av gjester til helga. Da kommer det en katteallergiker, og jeg må vaske skikkelig rundt omkring.

Hadde vi ikke fått besøk, ville jula forsvunnet til helga igjen.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

18

• mariaflyfly

7

• frosken

6

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Å stoppe 4-5 unger som er i gang med gaveåpning er ikke av det enkleste... ''

Men i så fall var det tydeligvis ikke for ungenes skyld at det teite kostymet måtte hentes...?

(jeg er nok partisk,- misliker julenisse-styret juleaften, har det aldri hos oss)

Jeg synes også at søsteren var helt urimelig i sitt nissekrav!

Skrevet

Enig i at dette hadde vært en tilnærmer umulig oppgave, og ergo burde hun ha droppet kravet.

Kravet om at prust skulle kjøre i 40 min fordi ganske store unger måtte ha nisse, er noe av det merkeligste jeg har hørt om julefeiring på lenge.

Gjest Elextra
Skrevet

'' I det minste burde hun ha funnet en eller annen unnskyldning for å sette det hele "på vent" i mens.

''

Tror unnskyldningen i såfall måtte ha vært uhyre kreativ. Å stoppe 4-5 unger som er i gang med gaveåpning er ikke av det enkleste... I hvertfall ikke hvis de nettopp har startet.

Men mannen kunne kanskje klare å vente? ;)

Skrevet

Men mannen kunne kanskje klare å vente? ;)

Jeg var også litt overrasket over at han ikke venta til prust kom tilbake. Kanskje barnet i ham var ekstra sterkt tilstedeværende akkurat da ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det var et mareritt. Jeg var jo temmelig stresset pga dette med min søster. Og hun ville vi skulle være hos dem ca klokka 18. Jeg sa at det rakk vi ikke, men vi skulle komme rett etter middag.

Vi var der klokka 19. Da satte vi i gang straks med å åpne gavene. Og etter noen minutter fikk jeg et lynnedslag i hodet. Nissekostymet!!!!! Min søster hadde ordnet smågaver til alle, jeg skulle være nisse.

Jeg hvisket til min søster at jeg hadde glemt det, og regnet jo med at hun ville si at vi bare droppet det (mine unger har ikke noe spesielt forhold til nissen) - men hun insisterte på at jeg skulle hente det.

Så jeg måtte gå midt i oppakkingen - utrolig kjedelig. Mistet 40 minutter, mens ungene og min kjære pakket opp de fleste gavene.... Råkjørte 15 minutter hjem, brukte noen minutter på å få alt på meg, og råkjørte tilbake, neste øde på veiene... Tenkte at det hadde vært litt moro å bli stoppet i kontroll...

Så hadde jeg en vellykket nisse-session, der ale var storfornøyde - men jeg hadde jo da mistet høydepunktene av gavene, inkludert den fra meg til mannen min., Utrorlig kjipt.

Så da tenkte jeg bittert og med kjevene sammenpresset: "Dette er siste julaften med nisse, og siste julaften med min søster - og heldige mariaflyfly som omtrent dropper hele jula!!!!!"

''men jeg hadde jo da mistet høydepunktene av gavene, inkludert den fra meg til mannen min., Utrorlig kjipt.

''

En ting er at ungene var ustyrlige i gaveåpningen, men mannen din burde kanskje klart å vente? Jeg ville definitivt ikke åpnet gaven fra min mann uten at han var til stede :P.

Skjønner forøvrig at denne feiringen ikke fristet til gjentakelse. Selv trives vi med nissen vår, som i år var naboen :D.

Gjest Elextra
Skrevet

Hjelpes, sendte hun deg 40 min i bil for å hente nissekostyme?! Om det va umulig å se for seg julaften uten nisse, kunne hun ikke i det minste ringt på noen naboer og lånt en maske og noe utstyr?

Ja, samme tenkte jeg. Altarnativt måtte man kunne finne på en helt alternativ nisse med det man fant i huset.

Skrevet

Kravet om at prust skulle kjøre i 40 min fordi ganske store unger måtte ha nisse, er noe av det merkeligste jeg har hørt om julefeiring på lenge.

Helt enig!

Gjest anna72
Skrevet

Jeg kastet ut jula i går - greit å få den ut når hverdagen er i gang igjen. Nå er det skole/jobb og fritidsaktiviteter som tar det meste av dagene, og da blir det mer ork å få tatt ryddinga da. Helga som kommer er også opptatt med skirenn og div.

Gjest Modern77
Skrevet

Nei, jula varer jo helt til påske ;-)

Vel, jeg orker ikke ta ut jula ennå,

det er fortsatt julestemning ute med snø og greier, og jeg har

permisjon (dvs fri :D ) så er litt deilig å ha litt julestemning ennå...

vi får se om vi tar den vekk til helga eller neste helg. Har ingen hast :)

men innrømmer at jeg syns det er litt greit å komme tilbake til hverdagen, ble litt mye slaraffenliv og godsaker i jula (noe som viser på vektnåla)...

Jula varer så kort, så trist å ta den ut for tidlig. Dessuten har vi kunstig juletre, så har ingen hast med å kaste ut juletreet før nålene drysser liksom. Er jo litt praktiske grunner som gjør at enkelte venter til lillejuleaften med å ta frem treet og tar det ut 1. nyttårsdag, det er liksom så lenge treet holder seg før det begynner å drysse ofte...

Skrevet

Nei - her er det jul frem til helgen som kommer - men da er det slutt.

Gjest segunda
Skrevet

Jeg var borte i nyttårshelgen og kom hjem sent i går kveld. Jeg tar det når jeg får tid og ikke senere enn på fredag.

Skrevet

Enig

Skrevet

Dette var ute på landet og de har neppe startet noen juletreinnsamling før nyttårsaften vel?

men ma kan vel levere fra seg treet? Hos oss dumpes trærne i en haug på et angitt sted i et skogsbryn, og så kommer de noen uti januar og freser dem opp til flis. Hvis noen vil droppe fra seg et tre før nyttårsaften er det fullt mulig å gjøre det :-) (kanskje de skal reise bort og vil kvitte seg med treet først?)

Gjest disco line
Skrevet

Oi, pyntet du juletreet så tidlig?

Julepynten var oppe i 3 1/2 uke, mens juletre stod i 1 1/2 ;)

Skrevet

''Her får det stå til slutten av januar!

''

Oi! Håper du blir kvitt barnålene rundt omkring før nytt juletre skal i hus, da!

Uansett når treet hives ut, har jeg tenkt at man med "jula varer helt til påske" egentlig mener "alle barnålene varer helt til påske"...

Skrevet

Uansett når treet hives ut, har jeg tenkt at man med "jula varer helt til påske" egentlig mener "alle barnålene varer helt til påske"...

''Uansett når treet hives ut, har jeg tenkt at man med "jula varer helt til påske" egentlig mener "alle barnålene varer helt til påske"...''

Ja, for ikke å snakke om baksetet i bilen (jeg har altså ikke stasjonsvogn eller varebil..) Stapper treet inn via bakluka slik at foten på treet stikker fram mellom giret og passajersetet. Det kan gå langt ut på sommeren at barn utbryter AU og har ei barnål i rumpa - til tross for (halvhjerta) støvsuging av bilen.

Nå har det vakre edelgrantreet vårt blitt en tumleplass for pus (han som har vært så flink heile jula), så ligger det fleire barnåler eller kuler der imorra, skal treet ut på timen, ja :-)

Skrevet

''Uansett når treet hives ut, har jeg tenkt at man med "jula varer helt til påske" egentlig mener "alle barnålene varer helt til påske"...''

Ja, for ikke å snakke om baksetet i bilen (jeg har altså ikke stasjonsvogn eller varebil..) Stapper treet inn via bakluka slik at foten på treet stikker fram mellom giret og passajersetet. Det kan gå langt ut på sommeren at barn utbryter AU og har ei barnål i rumpa - til tross for (halvhjerta) støvsuging av bilen.

Nå har det vakre edelgrantreet vårt blitt en tumleplass for pus (han som har vært så flink heile jula), så ligger det fleire barnåler eller kuler der imorra, skal treet ut på timen, ja :-)

*S* Akkurat det bilproblemet slipper vi, men har ikke vært forskånet fra pusens "hjelp" med å spre barnålene rundt i huset ;-)

Og mang en juletredekorasjon har blitt funnet igjen på gulvet under treet...

Gjest Julegleder
Skrevet

Julepynten ble fjernet i går, og i dag gikk juletreet ut døren. Er bare å begynne å glede seg til neste jul, som ikke er lenge til heldigvis, så fort tiden flyr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...