Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er Kreps. Og en svært typisk en også.

Følsom, hjemmekjær (oversensitiv og til tider humørsyk). Beskrivelsen passer svært så bra, ja, faktisk litt for godt til at det er tilfeldig.

Det samme med resten av familien: min rolige, tålmodige sønn (tyr) og min noe ampre, selvkritiske datter (løve) og min pirkete, antirotete mann (jomfru).

Dette kan da ikke være tilfeldig? Eller? :-)

'Stemmer' kjennetegnene på stjernetegn hos dere?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Mrs. Wallace

6

• Holmes

3

• løvinne71

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei jeg velger å tro at hvilken stjerntegn jeg tilfeldigvis er født i er avgjørende for hvem jeg er som menneske..

Har mer tro på arv og miljø

Skrevet

Nei jeg velger å tro at hvilken stjerntegn jeg tilfeldigvis er født i er avgjørende for hvem jeg er som menneske..

Har mer tro på arv og miljø

ikke er avgjørende mener

Skrevet

Merkelig nok stemmer det særdeles godt på mine nærmeste. På meg også i grunnen, men jeg synes jo at dette med stjernetegn høres veldig fjernt ut, sånn egentlig.

Sønnen min er kjempeløve:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, dette er selvfølgelig noe eneste stort tøv, og du vil finne noe som stemmer for alle uansett hvilket stjernetegn du leser. Såpass diffust er det tross alt.

Synes for øvrig det er litt skummelt å avskrive et menneske med stjernetegnet han er født i. Som det nevnes under her kan det vel ikke finnes noen tvil om hvilken rolle arv og miljø har.

Mrs. Wallace
Skrevet

''

Dette kan da ikke være tilfeldig? Eller?''

Det kan i aller høyeste grad være tilfeldig, eller rettere sagt et tilfelle av at folk ser det de vil se, og leser horoskoper som fanden leser bibelen. Det er den enkleste ting i verden å trekke ut ting man synes "betyr noe" eller "beskriver meg" av et hvilket som helst stjernetegn hvis man vil det.

Jeg jobber for øvrig med ei som er født samme dag som meg. Vi har ikke en eneste ting felles (bortsett fra arbeidsgiver, da obviously, men det er også det eneste).

Gjest Stolt og forfengelig løve! ;-)
Skrevet

Gå inn på www.astro.com og plott inn fødselsdato, fødselssted og klokkeslett du/dere ble født. Da får du et helhetlig horoskop med planetenes posisjoner (i hvilke hus) da du ble født. Dette forteller deg mye mer enn soltegnet (stjernetegnet på folkemunne) sier. (Soltegnet er det tegnet solen sto i i det øyeblikket du ble født.) Hvis dette er noe du er interessert i, er det mye spennende å lese om hvordan man setter opp og tyder horoskop. Les litt om planetene og hva de står for.

Skrevet

Jeg er nok ganske typisk for stjernetegnet mitt på en del områder, men ikke på alle. Ungene mine er faktisk veldig typiske for sine stjernetegn. Men det høres jo helt sprøtt ut...

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har periodevis synes det er litt spennende å lese om stjernetegn og astrologi, og har også undret meg over hvor mye som kan stemme. Men tror nok en er veldig selektiv i det en leser, og om en studerer andre stjernetegn vil en finne ting som stemmer der også.

Jeg ble i sin tid født to uker over tiden, og dermed innenfor et annet stjernetegn - hvordan forklares det? ;)

Skrevet

Jeg er Steinbukk, og mye av det som skrives om Steinbukken passer.

''Personer som er født i steinbukkens tegn holder seg ofte i bakgrunnen, men det virker som om det er de som alltid vinner. De har god forretningssans og selvdisiplin. De er praktiske, kalde og beregnende. De typiske steinbukkene virker harmløse, men de gjør gjerne alt de kan for å komme i lederposisjoner.

Den kvinnelige steinbukken er praktis og fornuftig. Mange kvinnelige steinbukker er karrierekvinner. Hun ønsker sikkerhet og respekt. Hun virker rolig utenpå, men hun er ikke det innvendig. Hun har ofte humørsvigninger. Familien betyr mye for henne og hun ønsker et fint og ryddig hjem der alle slektninger er velkomne.

I kjærlighetslivet ønsker hun først og fremst sikkerhet. Hvis hun får den sikkerheten kan hun være lidenskapelig.

Når det gjelder penger ønsker hun også sikkerhet. Hvis hun har råd til det kjøper hun gjerne dyre ting.

Hun er en god mor som gir barna de beste og dyreste tingene.''

Vet ikke helt om jeg er så kald og beregnende da... ;) Men ellers stemmer det veldig godt at jeg liker trygghet, og at når jeg har det så kan jeg slå meg litt mer løs.

Skrevet

Næh,jeg har ikke særlig tro på sånne ting, men litt spennende kan det jo selvsagt være allikevel :)

Dessuten er det fornærmende, jeg er nemlig skorpion, og vi bli jo tillagt alle de jævligste trekkene i hele stjernetegnkretsen..;)

Ikke synes jeg det stemmer så voldsomt heller sånn utover det heller, jeg er lite mørk, mystisk og hevngjerrig og den slags.

Når folk driver med gjetteleken på det der blir jeg ofte tippet å være tvilling, og det er sikkert rett og slett fordi jeg er pratsom og har mye kroppspråk.

Tror det er mye annet en fødselsklokkeslett og dato som avgjør at vi blir dem vi blir :)

Skrevet

Mine to barn har samme stjernetegn; tvillingene. Mer forskjellige unger skal du lete lenge etter. De som har peiling kan sikkert tolke dette dithen at den ene er født helt i begynnelsen av tegnet og den andre helt i slutten, men dog....

nitty-gritty
Skrevet

Det kan ikke bare være tilfeldig, det er det.

Skrevet

Jeg har periodevis synes det er litt spennende å lese om stjernetegn og astrologi, og har også undret meg over hvor mye som kan stemme. Men tror nok en er veldig selektiv i det en leser, og om en studerer andre stjernetegn vil en finne ting som stemmer der også.

Jeg ble i sin tid født to uker over tiden, og dermed innenfor et annet stjernetegn - hvordan forklares det? ;)

Horoskopet tolkes ut ifra fødselstidspunktet. :-)

Skrevet

Næh,jeg har ikke særlig tro på sånne ting, men litt spennende kan det jo selvsagt være allikevel :)

Dessuten er det fornærmende, jeg er nemlig skorpion, og vi bli jo tillagt alle de jævligste trekkene i hele stjernetegnkretsen..;)

Ikke synes jeg det stemmer så voldsomt heller sånn utover det heller, jeg er lite mørk, mystisk og hevngjerrig og den slags.

Når folk driver med gjetteleken på det der blir jeg ofte tippet å være tvilling, og det er sikkert rett og slett fordi jeg er pratsom og har mye kroppspråk.

Tror det er mye annet en fødselsklokkeslett og dato som avgjør at vi blir dem vi blir :)

Har du sjekket ascendanten din? Det er den som kommer til uttrykk i hvordan du fremstår for andre.

Gjest Elextra
Skrevet

Horoskopet tolkes ut ifra fødselstidspunktet. :-)

Det vet jeg da, men det er jo pussig om en liksom skal endre personlighet fordi fødselen ble to uker forsinket.

Skrevet

Mine to barn har samme stjernetegn; tvillingene. Mer forskjellige unger skal du lete lenge etter. De som har peiling kan sikkert tolke dette dithen at den ene er født helt i begynnelsen av tegnet og den andre helt i slutten, men dog....

Det kan være at det ene barnet har sterke planeter i ett hus, mens det andre ikke slår like mye ut på samme planeter og samme hus. Jeg har f.eks flere planeter samlet i Jomfruen. Derfor kommer mange jomfruegenskaper frem i meg i tillegg til løveegenskapene. Jeg er ryddig og nøyaktig, i tillegg til veldig leken og veeeeldig lett å smigre.

Skrevet

Det vet jeg da, men det er jo pussig om en liksom skal endre personlighet fordi fødselen ble to uker forsinket.

Du endrer da ikke personlighet for det? Selv om du er "ment" å komme en viss dato, har ikke den datoen noe å si for den personligheten du blir.

Skrevet

En god artikkel om astrologi-tullet..

http://skepsis.no/?p=541

Dette sier vel mye: ''Ole Giber har gått i baret flere ganger, han. Klaus Seiersen, leder for Ungdommes Naturvitenskapelige Forening i Århus sendte ham fødselsdata for en av USAs største forbrytere, Jeff Dahmer – også kjent som “Kannibalen fra Milwaukee”, som har innrømmet å spise 17 mennesker. I horoskopet som Giber stilte står det:

“Du er estetetisk og velsoignert [..] kjenner betydningen av å ta ansvar for å styrke vennskap eller forhold [..] sosial av natur og pålitelig”.''

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...