Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det vet jeg da, men det er jo pussig om en liksom skal endre personlighet fordi fødselen ble to uker forsinket.

Jeg er resultatet av en igangsatt fødsel.

Jeg hadde skiftet stjernetegn hvis legen hadde bestemt igangsettelse dagen før. Vet ikke hva slags stjerner han brukte som veiledning.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Mrs. Wallace

6

• Holmes

3

• løvinne71

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er resultatet av en igangsatt fødsel.

Jeg hadde skiftet stjernetegn hvis legen hadde bestemt igangsettelse dagen før. Vet ikke hva slags stjerner han brukte som veiledning.

:) - ja, er det ikke rart hvordan personligheten din antakelig ble "tilbakestilt" grunnet igangsatt fødsel ;)

Skrevet

En god artikkel om astrologi-tullet..

http://skepsis.no/?p=541

Dette sier vel mye: ''Ole Giber har gått i baret flere ganger, han. Klaus Seiersen, leder for Ungdommes Naturvitenskapelige Forening i Århus sendte ham fødselsdata for en av USAs største forbrytere, Jeff Dahmer – også kjent som “Kannibalen fra Milwaukee”, som har innrømmet å spise 17 mennesker. I horoskopet som Giber stilte står det:

“Du er estetetisk og velsoignert [..] kjenner betydningen av å ta ansvar for å styrke vennskap eller forhold [..] sosial av natur og pålitelig”.''

''Du er estetetisk og velsoignert [..] kjenner betydningen av å ta ansvar for å styrke vennskap eller forhold [..] sosial av natur og pålitelig”''

Hvis han er kannibal av samme typen som Hannibal Lecter stemmer vel egentlig alt unntatt pålitelig;)

Skrevet

En god artikkel om astrologi-tullet..

Dette sier vel mye: ''Ole Giber har gått i baret flere ganger, han. Klaus Seiersen, leder for Ungdommes Naturvitenskapelige Forening i Århus sendte ham fødselsdata for en av USAs største forbrytere, Jeff Dahmer – også kjent som “Kannibalen fra Milwaukee”, som har innrømmet å spise 17 mennesker. I horoskopet som Giber stilte står det:

“Du er estetetisk og velsoignert [..] kjenner betydningen av å ta ansvar for å styrke vennskap eller forhold [..] sosial av natur og pålitelig”.''

Dette er jo en tåpelig sammenligning for å begrunne at astrologi er "tull"

Når det gjelder de mest ekstreme "monstrene" blant oss, så er det jo liten tvil om at disse utpeker seg langt utover normal menneskelig adferd - uavhengig av hvilket stjernetegn de er født i..

Mrs. Wallace
Skrevet

Når det gjelder de mest ekstreme "monstrene" blant oss, så er det jo liten tvil om at disse utpeker seg langt utover normal menneskelig adferd - uavhengig av hvilket stjernetegn de er født i..

Artikkelen er veldig god, den, og dette med seriemordere er selvsagt ikke det viktigste ankepunktet. Det er heller ikke noe problem at folk hygger seg med ukebladhoroskoper og sånt for underholdnings skyld. Problemet oppstår når astrologi og annet tullball utgir seg for å være ordentlige vitenskaper, for eksempel i helseøyemed, eller i ansettelsessaker:

''Dansk radio avslørte sommeren 1999 konkrete tilfeller der en selverklært synsk spåkvinne ble brukt til å vurdere jobbsøknader''

Det er jo stilig å tenke på at en astrolog skal sitte og avgjøre yrkesframtida di, basert på fødselsdato og - sted, med karakteristikker som denne:

''Videre er mennesker født i Fisken “totalt uegnet for lederstillinger”.''

''Både Dansk Radio og det tyske tidsskriftet Focus har dokumentert flere tilfeller der astrologi er brukt i denne sammenhengen. For eksempel ble en kvinnelig jobbsøker avvist med begrunnelsen “Folk med en Saturn som Deres har vi alltid bare hatt vanskeligheter med”.''

På den annen side bør man kanskje prise seg lykkelig over å bli avvist på et sånt grunnlag, for hvem vil egentlig ha en arbeidsgiver som tar så viktige avgjørelser som ansettelser ved hjelp av astrologer?

Skrevet

Stjernetegnet mitt stemmer fullstendig..ingenting er tilfeldig. :)

Skrevet

''Dette er jo en tåpelig sammenligning for å begrunne at astrologi er "tull"''

Leste du hee artikkelen?

Og ja, selvfølgelig er astrologi bare tull.

Skrevet

Artikkelen er veldig god, den, og dette med seriemordere er selvsagt ikke det viktigste ankepunktet. Det er heller ikke noe problem at folk hygger seg med ukebladhoroskoper og sånt for underholdnings skyld. Problemet oppstår når astrologi og annet tullball utgir seg for å være ordentlige vitenskaper, for eksempel i helseøyemed, eller i ansettelsessaker:

''Dansk radio avslørte sommeren 1999 konkrete tilfeller der en selverklært synsk spåkvinne ble brukt til å vurdere jobbsøknader''

Det er jo stilig å tenke på at en astrolog skal sitte og avgjøre yrkesframtida di, basert på fødselsdato og - sted, med karakteristikker som denne:

''Både Dansk Radio og det tyske tidsskriftet Focus har dokumentert flere tilfeller der astrologi er brukt i denne sammenhengen. For eksempel ble en kvinnelig jobbsøker avvist med begrunnelsen “Folk med en Saturn som Deres har vi alltid bare hatt vanskeligheter med”.''

På den annen side bør man kanskje prise seg lykkelig over å bli avvist på et sånt grunnlag, for hvem vil egentlig ha en arbeidsgiver som tar så viktige avgjørelser som ansettelser ved hjelp av astrologer?

Meget godt sagt, fru Wallace.

Selvfølgelig er det ikke noe problem at folk leser horoskopene i Se & Hør. Men når viktige avgjørelser skal tas på grunnlag av kvasivitenskap og tull, så blir det straks mye mer alvorlig.

Så fort "astrologene" blir bedt om å være konkrete, så viser det seg at de er like mye på jordet som andre "synske". Å lire av seg noen generelle vendinger som vil passe på 80% av befolkningen, betyr ikke at man har "evner" - ei heller at det "står i stjernene".

Mrs. Wallace
Skrevet

Meget godt sagt, fru Wallace.

Selvfølgelig er det ikke noe problem at folk leser horoskopene i Se & Hør. Men når viktige avgjørelser skal tas på grunnlag av kvasivitenskap og tull, så blir det straks mye mer alvorlig.

Så fort "astrologene" blir bedt om å være konkrete, så viser det seg at de er like mye på jordet som andre "synske". Å lire av seg noen generelle vendinger som vil passe på 80% av befolkningen, betyr ikke at man har "evner" - ei heller at det "står i stjernene".

Nemlig! Jeg ble litt fascinert av denne påstanden

..så jeg tok et kjapt søk på kjente mennesker født i Fiskens tegn, bare sånn for moro skyld.

Mikhail Gorbachev, Alexander Graham Bell, Alan Greenspan, Osama Bin Laden, L. Ron Hubbard, Albert Einstein, Andrew Jackson, James Madison, Groover Cleveland, F.W deKlerk...og Justin Bieber.

Sannelig en ensartet gjeng, gitt. Og absolutt ingen ledere blant dem.

Skrevet

Jeg tror absolutt at dette med stjernetegn har noe for seg.

Selv føler jeg meg veldig løve, og er født midt i tegnet. Jeg har flere ganger opplevd å treffe folk som ligner meg i personlighet, og det viser seg at også de er løver.

Også blant venner og familiemedlemmer er det flere eksempler på at mange er veldig typiske for sitt stjernetegn.

For flere år siden vanket jeg i et ganske stort ungdomsmiljø. Og en dag var det en som hadde med seg en kamerat som ikke kjente noen av oss andre.

Det viste seg at han hadde interesse for astrologi. Og hadde satt seg ganske godt inn i de forskjellige personlighetstypene og hva som var de typiske trekkene for hvert stjernetegn.

Og han påstod at han kunne gjette våre stjernetegn etter å ha observert oss en stund.

Vi var vel kanskje 10-15 fremmede som han bare hadde tilbrakt noen timer sammen med. Og med et par unntak, så gjettet han faktisk riktig alle! På noen var han usikker, men da stemte gjerne ett av to alternativer han foreslo.

Jeg tror neppe at dette bare var "ren flaks"

Skrevet

''Dette er jo en tåpelig sammenligning for å begrunne at astrologi er "tull"''

Leste du hee artikkelen?

Og ja, selvfølgelig er astrologi bare tull.

Nei, jeg har ikke lest artikkelen. Men poenget mitt er at seriemordere og andre med avvikende adferd, ikke er representative eksempler hvis man vil bevise eller motbevise at det er sannhet i astrologi.

Jeg tror ikke noe på "ukeblad astrologi" som forteller deg hva som skal skje denne uka eller neste.

Og jeg er helt enig i at det sikkert finnes mye lureri, og at man ikke skal legge for mye i astrologien når man tar avgjørelser som gjelder en selv eller andre.

Men det jeg tror på, er at det finnes enkelte fellestrekk som er "typiske" for hvert stjernetegn, Og at disse trekkene i større eller mindre grad er fremtredende hos folk som er født i tegnet.

Dette har jeg sett så mange eksempler på at det neppe kan være helt tilfeldig.

Gjest Signatura
Skrevet

Det stemmer ganske godt, men det gjør jaggu meg alle andre tegnene også. Tilfeldig eller?

Selvsagt er det bare tull, alle disse beskrivelsene er jo så vage, generelle og positive at alle kan passe til alt. Alle som er født samme dag har ikke samme personlighet, selv kjenner jeg tvillinger som er svært forskjellige.

Skrevet

Har du sjekket ascendanten din? Det er den som kommer til uttrykk i hvordan du fremstår for andre.

Å jadda, har en venninne som er _meget_ interessert i sånt, og acendanten min er også..tata : skorpion. Hun har litt forklaringsproblemer med den..;) Jeg er veldig, veldig ulik beskrivelsen av en skorpion (heldigvis..de er ikke nådige! ;)) Er ikke særlig sjalu engang, og er hvertfall ikke hemmelighetsfull! ;D

Mrs. Wallace
Skrevet

Du endrer da ikke personlighet for det? Selv om du er "ment" å komme en viss dato, har ikke den datoen noe å si for den personligheten du blir.

Da hevder du i så fall noe annet enn flere såkalte "ledende" astrologer.

''Giber jobber til daglig med å anbefale jobbsøkere på astrologisk basis, og mener å kunne gjøre det på en trygg og sikker måte, mens han samtidig sier til dansk fjernsyn at så lite som 2 minutters forflyttning av fødselsøyeblikket til et menneske kan transformere en smilende speidergutt til en giftig krigsforbryter. ''

Skrevet

Jeg er jomfru og det samme er dattera mi og ingen av oss er særlig ryddige av oss, det må i såfall være inne i hue.

Ellers så er jeg en jomfru med ascedanten i Steinbukken og månen i krepsen. Og jeg omgir meg stadig med krepser og liker ofte samme musikk som dem og det er ikke tull engang :o)

Skrevet

Jeg er jomfru og det samme er dattera mi og ingen av oss er særlig ryddige av oss, det må i såfall være inne i hue.

Ellers så er jeg en jomfru med ascedanten i Steinbukken og månen i krepsen. Og jeg omgir meg stadig med krepser og liker ofte samme musikk som dem og det er ikke tull engang :o)

''og ingen av oss er særlig ryddige av oss, det må i såfall være inne i hue.''

Det er vel litt typisk jomfru å ha system i rotet, og ikke rot i systemet, skulle jeg tro :-)

Skrevet

''Det er jo stilig å tenke på at en astrolog skal sitte og avgjøre yrkesframtida di,''

Men tross alt bedre at en relativt sett ubetydelig bedrft benytter seg av astrologer enn at presidenten av USA gjorde det! (Reagan)

Skrevet

Næh,jeg har ikke særlig tro på sånne ting, men litt spennende kan det jo selvsagt være allikevel :)

Dessuten er det fornærmende, jeg er nemlig skorpion, og vi bli jo tillagt alle de jævligste trekkene i hele stjernetegnkretsen..;)

Ikke synes jeg det stemmer så voldsomt heller sånn utover det heller, jeg er lite mørk, mystisk og hevngjerrig og den slags.

Når folk driver med gjetteleken på det der blir jeg ofte tippet å være tvilling, og det er sikkert rett og slett fordi jeg er pratsom og har mye kroppspråk.

Tror det er mye annet en fødselsklokkeslett og dato som avgjør at vi blir dem vi blir :)

''Næh,jeg har ikke særlig tro på sånne ting, men litt spennende kan det jo selvsagt være allikevel :)''

Ja, min interesse av emnet er mer på "selskapsleknivå".

''Dessuten er det fornærmende, jeg er nemlig skorpion, og vi bli jo tillagt alle de jævligste trekkene i hele stjernetegnkretsen..;)''

Er de? Jeg har ikke lest så veldig mye om skorpioner, men kan ikke huske at de omtales så veldig mye mer negativt enn andre stjernetegn.

Skrevet

Jeg har periodevis synes det er litt spennende å lese om stjernetegn og astrologi, og har også undret meg over hvor mye som kan stemme. Men tror nok en er veldig selektiv i det en leser, og om en studerer andre stjernetegn vil en finne ting som stemmer der også.

Jeg ble i sin tid født to uker over tiden, og dermed innenfor et annet stjernetegn - hvordan forklares det? ;)

''Men tror nok en er veldig selektiv i det en leser''

Ja, pluss at man typisk finner 'bevis' for det man gjerne ønsker å tro.

Gjest Stolt og forfengelig løve! ;-)
Skrevet

Å jadda, har en venninne som er _meget_ interessert i sånt, og acendanten min er også..tata : skorpion. Hun har litt forklaringsproblemer med den..;) Jeg er veldig, veldig ulik beskrivelsen av en skorpion (heldigvis..de er ikke nådige! ;)) Er ikke særlig sjalu engang, og er hvertfall ikke hemmelighetsfull! ;D

Jeg tror ikke fullt og fast på astrologi og horoskoper selv, men merker at enkelte ting stemmer. Husker ikke hvem i tråden som nevnte at man merker at mange som er født i samme stjernetegn har noen fellestrekk som går igjen. Jeg er født i et ildtegn og merker at mange av de jeg faller pladask for også er født i ildtegn. De som er født i vanntegn sliter jeg med. Dette gjelder selvfølgelig ikke absolutt, men generelt merker jeg at det er sånn.

Når det gjelder deg og skorpionen.,.. Du minner meg om ei jeg kjenner som også er dobbelt skorpion. Hun er en boblende, pratsom dame, og har en spesiell tiltrekningskraft ved seg, men jeg kan ikke helt sette fingeren på hva det er. Hun er sexy så det holder (her kjenner du deg vel igjen? hehe..! Skorpioner er jo sexfolket blandt stjernetegnene) og har en skarp tunge. Veldig rocka dame med svart humor. Skorpioner er ofte følelsesmennesker, men kan ha et hardt ytre, de liker ikke alltid å vise følelsene utad. Jeg kjenner ikke så mange skorpioner, men et annet fellestrekk jeg ofte ser går igjen er at de fort setter strek ved en sak, de dveler ikke om de har tatt en avgjørelse. Mye "stygt" sies om skorpioner, men et godt trekk er at de ofte er veldig omsorgsfulle.

Om du ikke kjenner deg igjen nå må du være en feilvare! Hehe ;-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...