Gjest Elextra Skrevet 3. januar 2011 Skrevet 3. januar 2011 Jeg får frysninger og gremmes over slik musikk. 0 Siter
morsan Skrevet 3. januar 2011 Skrevet 3. januar 2011 Orket ikke høre på.... Men jeg husker jeg som barn fikk en pent brukt Ole Ivars-kassett av min onkel., dansebandentusiasten Jeg har googlet litt her nå, og funnet ut at kassetten måtte ha hett "Flydur og andre tonarter" og ble utgitt i 1972. Da var det helt andre musikere som var med i Ole Ivars, og en helt annen vokalist. Sangene var jo av den litt enkle typen den gangen også, ikke voldsom avansert verken i tekst eller melodi. Men melodiene var søte, enkle, uskyldige. Jeg husker to sanger: "Byen med det store, varme hjertet" og "Glem den snø som falt i fjor". Det er et voldsomt sprang fra disse to låtene til dagens låter som "nei så tjukk du har blitt" og "kongen av campingplassen", med verdens mest harry vokalist i spissen! Jeg er ikke noen danseband-fan, men synes ærlig talt at danseband-fansen kan få noe bedre enn dette fjaset som Ole Ivars spyr ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.