DOLemannen Skrevet 4. januar 2011 Skrevet 4. januar 2011 Smoothie må være matretten som er (nesten) like hypet, og begredelig, som McDonalds-mat... for noe skvip. Blande yoghurt og frukt? Blæh. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 4. januar 2011 Skrevet 4. januar 2011 Jeg synes Smoothies er utrolig godt, men det avhengig av frisk frukt. Jeg drikker stort sett en feit Smoothie til frokost. Korn, banan, yoghurt, isbiter, appelsinjuice og en scoop med jordbærproteinpulver. Nå skal jeg ikke påstå at dette er noen gastronomisk høydare, men det er utrolig praktisk om morgenen fordi det går så fort, fordi det er mettende, og fordi det tar akkurat så lang tid at kaffen er ferdig når jeg har helt i meg guffa. Dette må uansett ikke sammenlignes med den smoothisen man får i diverse smoothibarer. Jeg har ikke forsøkt den slags i Norge, men benytter meg ofte av det på ferie i varme land med spesielt god frukt, og det er helt utrolig oppfriskende. Det negative er at jeg er så glad i mango at jeg tross sol og 30 varmegrader blir gul i stedet for brun. 0 Siter
DOLemannen Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Skrevet 4. januar 2011 Jeg synes Smoothies er utrolig godt, men det avhengig av frisk frukt. Jeg drikker stort sett en feit Smoothie til frokost. Korn, banan, yoghurt, isbiter, appelsinjuice og en scoop med jordbærproteinpulver. Nå skal jeg ikke påstå at dette er noen gastronomisk høydare, men det er utrolig praktisk om morgenen fordi det går så fort, fordi det er mettende, og fordi det tar akkurat så lang tid at kaffen er ferdig når jeg har helt i meg guffa. Dette må uansett ikke sammenlignes med den smoothisen man får i diverse smoothibarer. Jeg har ikke forsøkt den slags i Norge, men benytter meg ofte av det på ferie i varme land med spesielt god frukt, og det er helt utrolig oppfriskende. Det negative er at jeg er så glad i mango at jeg tross sol og 30 varmegrader blir gul i stedet for brun. ''med jordbærproteinpulver'' Er du bodybuilder elns? :-P 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 4. januar 2011 Skrevet 4. januar 2011 ''med jordbærproteinpulver'' Er du bodybuilder elns? :-P Nope. Gammel vane fra da jeg trente mye. Må fortsatt ha litt proteiner. 0 Siter
DOLemannen Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Skrevet 4. januar 2011 Nope. Gammel vane fra da jeg trente mye. Må fortsatt ha litt proteiner. Det er nok sunt med tanke på vekta. Det metter jo bra. 0 Siter
siameser Skrevet 4. januar 2011 Skrevet 4. januar 2011 Smoothie er da akkurat like godt som det en putter i den. Jeg er glad i både yoghurt og frukt. Har du prøvd å lage den med juice i stedet for yoghurt? 0 Siter
DOLemannen Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Skrevet 4. januar 2011 Smoothie er da akkurat like godt som det en putter i den. Jeg er glad i både yoghurt og frukt. Har du prøvd å lage den med juice i stedet for yoghurt? Nei! Kanskje jeg skulle det... :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. januar 2011 Skrevet 4. januar 2011 Nei! Kanskje jeg skulle det... :-) Vi pleier ikke ha youghurt i. Vi bruker banan + juice + diverse frosne bær (jordbær, blåbær, bringebær, ettersom hva vi har tilgjengelig). Veldig godt! 0 Siter
DOLemannen Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Skrevet 4. januar 2011 Vi pleier ikke ha youghurt i. Vi bruker banan + juice + diverse frosne bær (jordbær, blåbær, bringebær, ettersom hva vi har tilgjengelig). Veldig godt! Er det godt med korn oppi en sånn blanding? :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. januar 2011 Skrevet 4. januar 2011 Er det godt med korn oppi en sånn blanding? :-) Har ikke prøvd det - synes ikke det høres så godt ut, men en har jo forskjellig smak. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 4. januar 2011 Skrevet 4. januar 2011 Vi pleier ikke ha youghurt i. Vi bruker banan + juice + diverse frosne bær (jordbær, blåbær, bringebær, ettersom hva vi har tilgjengelig). Veldig godt! Yoghurt, eventuelt egg, er en god ide slik at det ikke kun blir sukker med vitaminer tilsatt. 0 Siter
Maya Skrevet 4. januar 2011 Skrevet 4. januar 2011 Næh, det er jo kjempegodt. Vi lager ofte, og da gjør vi slik: ca 400 g jordbær eller annen bær eller frukt. En stor boks vaniljeyoughurt, 1 dl druejuice og en banan. Jordbærene må være frosne. Dette blir bare supegodt! Ja en ts vaniljesukker kan være godt, om ikke bærene er for søte. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. januar 2011 Skrevet 4. januar 2011 Er det godt med korn oppi en sånn blanding? :-) Nå spiser jeg ikke så mye smoothie for tiden, men jeg hadde gjerne oppi litt kruskakli for å få litt mer mat i den. Merket ikke så mye til det synes jeg, klien ble vel mer finmalt i blenderen. Havregryn kan man også hive oppi. 0 Siter
DOLemannen Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Skrevet 4. januar 2011 Nå spiser jeg ikke så mye smoothie for tiden, men jeg hadde gjerne oppi litt kruskakli for å få litt mer mat i den. Merket ikke så mye til det synes jeg, klien ble vel mer finmalt i blenderen. Havregryn kan man også hive oppi. Nøtter er godt. Det går i egg og bacon på deg? :-P 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. januar 2011 Skrevet 4. januar 2011 Nøtter er godt. Det går i egg og bacon på deg? :-P Jepp. ) 3 kokte egg med smør og kaviar til frokost i dag og en deilig omelett til lunsj (3 små egg, squash, ost og paprika og krydder). Foreløbig har jeg spist yoghurt naturell med lett bringebærsyltetøy og hjemmelaget kornblanding til middag. ) 0 Siter
DOLemannen Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Skrevet 4. januar 2011 Jepp. ) 3 kokte egg med smør og kaviar til frokost i dag og en deilig omelett til lunsj (3 små egg, squash, ost og paprika og krydder). Foreløbig har jeg spist yoghurt naturell med lett bringebærsyltetøy og hjemmelaget kornblanding til middag. ) Vet at det faktisk ikke er bevist at det er noen sammenheng mellom inntak av kolesterol og kolesterolnivået i kroppen... men er ikke 6 egg litt mye? Vet også da at det finnes sunt og usunt kolesterol... vet ikke hva det er mest av i egg, såeh... 0 Siter
meg__123! Skrevet 4. januar 2011 Skrevet 4. januar 2011 Det er super godt da.. Jeg pleier å ha forsne bær(jordbær,blåbær,skogsbær) , litt appelsinjuice, og litt lett yoghurt... namm... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.