Gjest Oppgitt akkurat nå Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Familier er jo veldig forskjellige slik da. Noen er supersosiale og har åpent hus døgnet rundt omtrent, andre liker seg best uten gjester. Hvordan huset er innredet har jo også litt å si. Hos oss har vi ingen ekstrarom, ingen gjemmesteder altså, hvis en vil være litt alene. Da må en gå på soverommet og sitte i senga.Samtidig har vi bare ett bad og den doen som er der er den eneste. Dvs at det blir litt kav hvis fire voksne skal avgårde til skole og jobb samtidig på morgenen. Det kommer jo da også an på gjesten, ikke alle overnattingsgjester liker å være så tett oppå vertskapet. Jeg liker selv gjester som tar seg litt til rette, som kan spørre om ei brødskive og ordne seg selv. LIker at de føler seg hjemme, for jeg er sånn selv når jeg er borte. Men en blir jo litt forstyrret i hverdagsrytmen når en plutselig får overnattingsgjester. Da kommer det an på hvor godt man liker gjesten da. hehe... Der det er hjerterom, er det husrom! Mye sant i det gamle ordtaket. Er nok sånn som deg. Vi står opp på forskjellig tidspunkt så i utgangspunktet bør det ikke være noe problem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358642-overnatting-av-ungdomskj%C3%A6reste/page/3/#findComment-3094206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oppgitt akkurat nå Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Vi har samme tankegang som deg rundt overnatting og åpent hjem. Her har barna alltid hatt mulighet til å ha med overnattingsbesøk, selv midt i uka. Da den eldste fikk kjæreste var de stort sett hos ham på dagtid, og så kom de hjem til oss for å overnatte. Så vi hadde svigersønnen i hus, alle ukedager et års tid til de flyttet sammen i leilighet. Det var en glimrende mulighet til å bli godt kjent med den som vår datter skulle dele livet sitt med. Nå har den nesteldste fått kjæreste, og de overnatter hos henne når det passer seg slik i forhold til jobben/skolen. Godt nok blir det sjeldnere enn et par netter hver annen uke, da sønnen vår bor og jobber to timers reisevei fra hennes foreldrehjem. Jeg skulle gjerne ha sett at de overnattet her, da det hadde vært en flott mulighet til å lære henne nermere å kjenne. Ja tror man har igjen for å stille opp for barna. Så får alle finne sin grense. Men jeg synes ikke det er urimelig at de overnatter hos hverandre et par netter pr uke, og kanskje mer i ferier. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358642-overnatting-av-ungdomskj%C3%A6reste/page/3/#findComment-3094208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Vi er ikke helt der enda, selv om jeg føler det puster meg i nakken nå. En regel vi har til vanlig er at overnattingsgjester er forbeholdt helger og feriedager. I ukedagene skal de sove om kveldene, og da passer det ikke helt med gjester som det skravles med til langt på natt. Jeg er opptatt av å vise respekt overfor barnas venner, og der tror jeg mannen din har noe å arbeide med. Mine barn ville reagert kraftig om vi oppførte oss slik overfor dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358642-overnatting-av-ungdomskj%C3%A6reste/page/3/#findComment-3094439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Oppgitt akkurat nå Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Vi er ikke helt der enda, selv om jeg føler det puster meg i nakken nå. En regel vi har til vanlig er at overnattingsgjester er forbeholdt helger og feriedager. I ukedagene skal de sove om kveldene, og da passer det ikke helt med gjester som det skravles med til langt på natt. Jeg er opptatt av å vise respekt overfor barnas venner, og der tror jeg mannen din har noe å arbeide med. Mine barn ville reagert kraftig om vi oppførte oss slik overfor dem. Takk for svar. De skravler ikke til langt på natt. De opptrer tvert imot meget voksent og ansvarlig. Det er ikke alltid det passer i helger grunnet ekstrajobb til sent på natt eller andre aktiviteter. Og de virker som om de har det så bra i sammen og er bra for hverandre. Jeg tror nok ikke kjæresten har oppdaget at min mann demonstrerer. For han bytter rom før de kommer. Men jeg blir mellom barken og veden her og det er slitsomt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358642-overnatting-av-ungdomskj%C3%A6reste/page/3/#findComment-3094446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Takk for svar. De skravler ikke til langt på natt. De opptrer tvert imot meget voksent og ansvarlig. Det er ikke alltid det passer i helger grunnet ekstrajobb til sent på natt eller andre aktiviteter. Og de virker som om de har det så bra i sammen og er bra for hverandre. Jeg tror nok ikke kjæresten har oppdaget at min mann demonstrerer. For han bytter rom før de kommer. Men jeg blir mellom barken og veden her og det er slitsomt. Føler mer at det er noe med kommunikasjonen mellom deg og mannen. Kanskje du skal ta han med på en samtale der dere begge to setter opp regler for overnattingsgjester? De dagene der det er tillatt bør han også vise normal folkeskikk. Jeg har hørt om noen fedre som reagerer med sjalusi når datteren finner kjæreste. Kan det være noe der? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358642-overnatting-av-ungdomskj%C3%A6reste/page/3/#findComment-3094465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest russ 2011 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg går siste året på videregående, en stor skole i Oslo. Det er ikke vanlig at kjærester kommer sammen til skolen om morgenen fordi de har overnattet hos hverandre. Det er vanlig å overnatte i helgen og i ferier, men ikke når man skal på skolen dagen etter. Jeg synes det er fint at mamma og pappa ikke legger til rette for at jeg nesten skal bo sammen med kjæresten min når jeg fortsatt går på skolen. Jeg er sammen med kjæresten min i helgen og noen ettermiddager, (og treffer han i friminuttene) men jeg skal jo ha tid til lekser, venninner, trening også. Vi venninnene overnatter heller ikke hos hverandre når det er skole dagen etter. Når jeg blir student til høsten håper jeg at jeg og kjæresten min begynner i samme by, men jeg kommer til å dele leilighet med noen venninner, og ikke med kjærsten de første årene. man er "gift" lenge nok når man blir voksen. Hvis mamma (men jeg går på videregående) hadde lagt til rette for at vi skulle overnatte hos hverandre når det er skole dagen etter, hadde vi sikkert gjort det, men når jeg tenker over det, synes jeg det er fint at det er bare oss i familien hjemme på travle hverdagsmorgener. Og at kjæresten min og jeg har kveldene hver for oss når det er ukedager. Da slipper vi å måtte velge bort kjæresten for å være sammen med andre venner, eller trene eller gjøre ekstra mye lekser en kveld. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358642-overnatting-av-ungdomskj%C3%A6reste/page/3/#findComment-3094549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg går siste året på videregående, en stor skole i Oslo. Det er ikke vanlig at kjærester kommer sammen til skolen om morgenen fordi de har overnattet hos hverandre. Det er vanlig å overnatte i helgen og i ferier, men ikke når man skal på skolen dagen etter. Jeg synes det er fint at mamma og pappa ikke legger til rette for at jeg nesten skal bo sammen med kjæresten min når jeg fortsatt går på skolen. Jeg er sammen med kjæresten min i helgen og noen ettermiddager, (og treffer han i friminuttene) men jeg skal jo ha tid til lekser, venninner, trening også. Vi venninnene overnatter heller ikke hos hverandre når det er skole dagen etter. Når jeg blir student til høsten håper jeg at jeg og kjæresten min begynner i samme by, men jeg kommer til å dele leilighet med noen venninner, og ikke med kjærsten de første årene. man er "gift" lenge nok når man blir voksen. Hvis mamma (men jeg går på videregående) hadde lagt til rette for at vi skulle overnatte hos hverandre når det er skole dagen etter, hadde vi sikkert gjort det, men når jeg tenker over det, synes jeg det er fint at det er bare oss i familien hjemme på travle hverdagsmorgener. Og at kjæresten min og jeg har kveldene hver for oss når det er ukedager. Da slipper vi å måtte velge bort kjæresten for å være sammen med andre venner, eller trene eller gjøre ekstra mye lekser en kveld. Takk for et godt innlegg - slik vil jeg ha som utgangspunkt når mine barn blir ungdommer. Veldig viktig å ta vare på venner og trening og andre interesser selv om en har kjæreste! Lykke til med de siste månedene av videregående - og med kjæresten! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358642-overnatting-av-ungdomskj%C3%A6reste/page/3/#findComment-3094552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synes jeg Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg går siste året på videregående, en stor skole i Oslo. Det er ikke vanlig at kjærester kommer sammen til skolen om morgenen fordi de har overnattet hos hverandre. Det er vanlig å overnatte i helgen og i ferier, men ikke når man skal på skolen dagen etter. Jeg synes det er fint at mamma og pappa ikke legger til rette for at jeg nesten skal bo sammen med kjæresten min når jeg fortsatt går på skolen. Jeg er sammen med kjæresten min i helgen og noen ettermiddager, (og treffer han i friminuttene) men jeg skal jo ha tid til lekser, venninner, trening også. Vi venninnene overnatter heller ikke hos hverandre når det er skole dagen etter. Når jeg blir student til høsten håper jeg at jeg og kjæresten min begynner i samme by, men jeg kommer til å dele leilighet med noen venninner, og ikke med kjærsten de første årene. man er "gift" lenge nok når man blir voksen. Hvis mamma (men jeg går på videregående) hadde lagt til rette for at vi skulle overnatte hos hverandre når det er skole dagen etter, hadde vi sikkert gjort det, men når jeg tenker over det, synes jeg det er fint at det er bare oss i familien hjemme på travle hverdagsmorgener. Og at kjæresten min og jeg har kveldene hver for oss når det er ukedager. Da slipper vi å måtte velge bort kjæresten for å være sammen med andre venner, eller trene eller gjøre ekstra mye lekser en kveld. Det var et godt og fornuftig innlegg:o) Lykke til med studier og kjærligheten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/358642-overnatting-av-ungdomskj%C3%A6reste/page/3/#findComment-3094617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.