Gå til innhold

Knust

Gjest ikke alt man skal forstå heller

Anbefalte innlegg

Gjest ikke alt man skal forstå heller
Skrevet

Har aldri forstått meg på par hvor begge er enige om å gjøre det slutt, og som likevel beskriver seg som "verdens beste venner" og "vi er begge knust av sorg over bruddet".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at selv om de er enige om bruddet, har de en sorg fordi drømmene de hadde ble knust.

nitty-gritty
Skrevet

Noen ganger kan man elske hverandre høyere enn himmelen, men ikke få til et parforhold.

To slike eksempler:

1. De var gift i over tyve år og fikk tre barn. Begge nøt et aktivt sexliv i alle disse årene. Plutselig forandret mannens libido seg til lik null, mens kvinnens forble den samme. Hun ønsket og savnet et fortsatt godt sexliv, så de ble enige om å splitte opp. De er fremdeles svært gode venner og bor til og med i samme hus. Hun har et forhold til en ny mann og er glad for det.

2. De var sammen i seks år, før hun måtte reise utenlands for å oppfylle sin drøm om utdannelse. Siden utdannelsen varte i over fire år og han ikke hadde noen ønsker om å flytte fra sitt hjemsted og sin jobb, så brøt de forholdet. De møtes hver gang hun er på besøk og er gode venner.

candyqueen_83
Skrevet

Noen ganger kan man elske hverandre høyere enn himmelen, men ikke få til et parforhold.

To slike eksempler:

1. De var gift i over tyve år og fikk tre barn. Begge nøt et aktivt sexliv i alle disse årene. Plutselig forandret mannens libido seg til lik null, mens kvinnens forble den samme. Hun ønsket og savnet et fortsatt godt sexliv, så de ble enige om å splitte opp. De er fremdeles svært gode venner og bor til og med i samme hus. Hun har et forhold til en ny mann og er glad for det.

2. De var sammen i seks år, før hun måtte reise utenlands for å oppfylle sin drøm om utdannelse. Siden utdannelsen varte i over fire år og han ikke hadde noen ønsker om å flytte fra sitt hjemsted og sin jobb, så brøt de forholdet. De møtes hver gang hun er på besøk og er gode venner.

I disse to eksemplene syns jeg bare hun hørtes egoistisk ut jeg da men.

nitty-gritty
Skrevet

I disse to eksemplene syns jeg bare hun hørtes egoistisk ut jeg da men.

Jeg synes ikke det er noe egoistisk ved å ha det livet man ønsker seg. Hvorfor er det mer egoistisk å ønske seg et aktivt sexliv (ja, endatil mene at dette er avgjørende for god livskvalitet) enn å ønske seg en mann som tar sin del av barneoppdragelsen/husarbeidet? Hvorfor er det mer egoistisk å ønske seg et sexliv enn å ønske seg romantikk?

I det andre eksemplet synes jeg valget sa seg selv. Vi er ganske mange som ikke er villig til å gi opp alt for en partner. Det finnes mange potensielle partnere, men vi har kun ett liv. Hun var en intelligent jente som hadde jobbet mot den muligheten hun fikk i mange år, til og med før hun i det hele tatt visste om kjæresten sin. Hvorfor var hun egoistisk, men han ikke det (som nektet å flytte med henne)?

Skrevet

Det er ikke alltid man ønsker et seksuelt forhold til en som bare er ens beste venn og som man overhode ikke tenner på ......

Man kan være bestevenner men allikevel ikke få hverdagen til å fungere når man bor sammen....

Den ene kan ha vært utro selv om man er "bestevenner", og det er ikke alle som greier å tilgi utroskap...

Tre grunner jeg synes er gode nok til at jeg kan forstå at folk går fra hverandre.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg synes ikke det er noe egoistisk ved å ha det livet man ønsker seg. Hvorfor er det mer egoistisk å ønske seg et aktivt sexliv (ja, endatil mene at dette er avgjørende for god livskvalitet) enn å ønske seg en mann som tar sin del av barneoppdragelsen/husarbeidet? Hvorfor er det mer egoistisk å ønske seg et sexliv enn å ønske seg romantikk?

I det andre eksemplet synes jeg valget sa seg selv. Vi er ganske mange som ikke er villig til å gi opp alt for en partner. Det finnes mange potensielle partnere, men vi har kun ett liv. Hun var en intelligent jente som hadde jobbet mot den muligheten hun fikk i mange år, til og med før hun i det hele tatt visste om kjæresten sin. Hvorfor var hun egoistisk, men han ikke det (som nektet å flytte med henne)?

Jeg hadde skjønt det om man hadde hatt veldig forskjellig sexlyst fra begynnelsen av, eller ganske tidlig i forholdet.Men etter 20 år og tre barn kan man jo ikke forvente at alt skal være det samme?

Jeg har aldri skjønt det der med at man MÅ ha en veldig spesiell utdannelse man ikke kan få i Norge, så jeg syns det blir veldig egoistisk å skulle velge det fremfor partneren sin. Men ser jo at mange syns slike ting er viktig.Dette var bare mine meninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...