Gjest segunda Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Har lest noen av innleggene dine i denne tråden og må si du har en helt annen oppfatning enn meg av problematikken rundt muslimene. Tidligere bodde det bla annet veldig mange vietnamesere her. De lærte seg språket, innordnet seg norske forhold og var veldig "populære". Disse har i likhet med mange etniske nordmenn flyttet herfra fordi de ikke trives med de forholdene som ble når det begynte å bli overvekt av muslimerer. Veldig mange av disse lærer seg ikke språket. Barna deres leker kun med hverandre. Barn helt ned i barnehagealder bruker hijab. Hundeeiere har blitt kastet skjellsord etter fordi hunder er urene. Kirkene leser fra koranen på julegudstjenesten. Osv, osv. Vi få etnisk norske som bor igjen her er stort sett det som betegnes som "ressurssvake" dvs trygdede, gamle ol. Barnefamilier ønsker ikke at barna deres skal gå i klasser med overvekt av innvandrere. Er trøtt så orker ikke forklare noe mere. Men problemet her er ikke at noen blir tatt dårlig imot. Det er motvilje mot å innrette seg etter det norske samfunnet. Prøver du å si at du er "ressurssvak" siden du bor i Groruddalen? 0 Siter
Gjest segunda Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Jeg tror ikke det er lurt i det hele tatt å samle for mange muslimer på et sted.... nettopp fordi de da vanskeligere integreres og det skaper igjen slike problemer som du skisserer... Det er her den norske stat bør ta grep og gjøre noe for å spre dem rundt om i landet. Da tror jeg vi minimerer problemet. Kristne har samlet seg sammen i flere århundrer. Hvorfor er det større problem at muslimer gjør det? 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Er det rart en del muslimer holder sammen når det er så mye trakassering/hat/utskjelling (les nettaviser/DOL)? Hvis du kom til et land hvor det var så mange som var mot deg, så ville du trolig også holdt deg sammen med de som du mente "var som deg". Dette gjelder selvsagt ikke bare muslimer, men homofile, svarte, osv osv. Med vennlig hilsen Jeg kjenner ingen som er så veldig imot muslimer annet et par stykker her på dol. Vi andre som bor midt i gryta hadde flyttet forlengst hvis vi ikke ville ha muslimer som naboer. Og vi prøver å få dem med på ting, sommerfest, julefest, jubeleumsfest, men de møter ikke opp. Og noen hilser ikke. Og vi snakker med dem som vil når vi treffer dem. Det er ingen som oppfører seg ufint her i gården mot muslimer, den andre veien er det dessverre en annen sak. Det er ingen grunn til at de skal oppføre seg ufint 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Prøver du å si at du er "ressurssvak" siden du bor i Groruddalen? Og dette pisset er alt du hadde å si til saken? 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Er det rart en del muslimer holder sammen når det er så mye trakassering/hat/utskjelling (les nettaviser/DOL)? Hvis du kom til et land hvor det var så mange som var mot deg, så ville du trolig også holdt deg sammen med de som du mente "var som deg". Dette gjelder selvsagt ikke bare muslimer, men homofile, svarte, osv osv. Med vennlig hilsen Saksoplysning: Det er DE som kommer hit, ubedt og uanmeldt, frivillig. Kom deg ut av tåkeheimen. 0 Siter
Sør Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Jeg kjenner ingen som er så veldig imot muslimer annet et par stykker her på dol. Vi andre som bor midt i gryta hadde flyttet forlengst hvis vi ikke ville ha muslimer som naboer. Og vi prøver å få dem med på ting, sommerfest, julefest, jubeleumsfest, men de møter ikke opp. Og noen hilser ikke. Og vi snakker med dem som vil når vi treffer dem. Det er ingen som oppfører seg ufint her i gården mot muslimer, den andre veien er det dessverre en annen sak. Det er ingen grunn til at de skal oppføre seg ufint Hei, Du trenger ikke se lengre enn nærmeste nettavis før det som skrives om dem ikke er langt fra det som ble skrevet om jøder rundt 1930. Det er en slik ekstrem-fokus på hva de sier, og hva de gjør og hvordan de går kledt, osv osv., at det er klart "de" holder seg vekke, og reagerer som de gjør. Det har ikke noe med "muslim-het" å gjøre, men menneskelighet. Se hvordan store gruppe av svarte i USA reagerte (og mange steder er det fremdeles slik). Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Kristne har samlet seg sammen i flere århundrer. Hvorfor er det større problem at muslimer gjør det? Det bør du spørre dem om, da mangelen på evne til å forme siviliserte samfunn er grunnen til at de kommer hit i første omgang. 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Hei, Du trenger ikke se lengre enn nærmeste nettavis før det som skrives om dem ikke er langt fra det som ble skrevet om jøder rundt 1930. Det er en slik ekstrem-fokus på hva de sier, og hva de gjør og hvordan de går kledt, osv osv., at det er klart "de" holder seg vekke, og reagerer som de gjør. Det har ikke noe med "muslim-het" å gjøre, men menneskelighet. Se hvordan store gruppe av svarte i USA reagerte (og mange steder er det fremdeles slik). Med vennlig hilsen Gjesp. Den vanlige leksa om at dagnes nazister egentlig er jøder etc.etc etc. At du aldri går lei ditt eget tøv. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Kristne har samlet seg sammen i flere århundrer. Hvorfor er det større problem at muslimer gjør det? Det er jo innlysende at dersom ghettofisering bidrar til økt fundamentalisme, så bør man unngå det... 0 Siter
Sør Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Det er jo innlysende at dersom ghettofisering bidrar til økt fundamentalisme, så bør man unngå det... Nja - det er vel heller at fiendtlighet fra storsamfunnet (mot enhver gruppe) forårsaker at den gruppen holder sammen i et "ghetto", enten det er snakk om jøder, muslimer, homofile, svarte, osv. Døve også, selvsagt! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Gjesp. Den vanlige leksa om at dagnes nazister egentlig er jøder etc.etc etc. At du aldri går lei ditt eget tøv. Nå var det riktignok ikke det jeg skrev. 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Hei, Du trenger ikke se lengre enn nærmeste nettavis før det som skrives om dem ikke er langt fra det som ble skrevet om jøder rundt 1930. Det er en slik ekstrem-fokus på hva de sier, og hva de gjør og hvordan de går kledt, osv osv., at det er klart "de" holder seg vekke, og reagerer som de gjør. Det har ikke noe med "muslim-het" å gjøre, men menneskelighet. Se hvordan store gruppe av svarte i USA reagerte (og mange steder er det fremdeles slik). Med vennlig hilsen Jeg irriterer meg i grunnen like mye over den norske damen i etasjen over som roper faen ned til meg hvis jeg røyker på verandaen eller har besøk og snakker der ute og klager til styret som jeg gjør over ungene til pakistanske naboen ved siden av som ikke har oppdragelse og kryper inn gjennom kjøkkenvinduet mitt og er slemme med kattene mine. Noen ganger tror jeg vi er på forskjellig planet. 0 Siter
Gjest Bob Saget Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Nå var det riktignok ikke det jeg skrev. Jo, det er nettopp hva du skriver, gang etter gang. overgriperne blir offer, og visa versa. Skal man fløge din logikk er Vigrid å regne som dagens jøder, fordi Tvedt & co utsettes for mye kritikk og politiforfølgelse. M.a.o.helt Kokko. 0 Siter
Sør Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Jeg irriterer meg i grunnen like mye over den norske damen i etasjen over som roper faen ned til meg hvis jeg røyker på verandaen eller har besøk og snakker der ute og klager til styret som jeg gjør over ungene til pakistanske naboen ved siden av som ikke har oppdragelse og kryper inn gjennom kjøkkenvinduet mitt og er slemme med kattene mine. Noen ganger tror jeg vi er på forskjellig planet. Men du vektlegger da ikke vanligvis at hun er norsk? Eller nevner at hun er kristen (hvis hun er det)? Det er selvsagt ikke noe gale å kommentere drittsekker, men det blir "skjevt" å vektlegge at drittsekken er homofil, eller muslim (når man ikke påpeker når de er hetero eller kristne/ateister/osv). Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Jo, det er nettopp hva du skriver, gang etter gang. overgriperne blir offer, og visa versa. Skal man fløge din logikk er Vigrid å regne som dagens jøder, fordi Tvedt & co utsettes for mye kritikk og politiforfølgelse. M.a.o.helt Kokko. ...eh... nei. Jødene ble demonisert, anklaget for å ville "overta Europa", for vold (ordet terrorisme var ikke oppfunnet enda, tror jeg), og den hjernedøde retorikken var svær nær den som brukes om muslimer i dag. Det er også høyresiden som er verst. Da som nå. 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 ...eh... nei. Jødene ble demonisert, anklaget for å ville "overta Europa", for vold (ordet terrorisme var ikke oppfunnet enda, tror jeg), og den hjernedøde retorikken var svær nær den som brukes om muslimer i dag. Det er også høyresiden som er verst. Da som nå. Latterlig halvpsykotisk babbel. Jødene i Europa flykter i dag hals overt hode unna invasjonen av dagens nazister, izlamistene: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3540149.ece Du har bygget deg en egen paralelle kvasi virkelighet/verden, og argumenterer ut fra den. 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Men du vektlegger da ikke vanligvis at hun er norsk? Eller nevner at hun er kristen (hvis hun er det)? Det er selvsagt ikke noe gale å kommentere drittsekker, men det blir "skjevt" å vektlegge at drittsekken er homofil, eller muslim (når man ikke påpeker når de er hetero eller kristne/ateister/osv). Med vennlig hilsen Jeg vil ikke fortelle deg hva jeg kaller henne, det passer ikke på dol ;o) 0 Siter
Sør Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Latterlig halvpsykotisk babbel. Jødene i Europa flykter i dag hals overt hode unna invasjonen av dagens nazister, izlamistene: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3540149.ece Du har bygget deg en egen paralelle kvasi virkelighet/verden, og argumenterer ut fra den. Her var det snakk om hvordan muslimene behandlet. 0 Siter
Gjest Nord og ned. Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Her var det snakk om hvordan muslimene behandlet. Utrolig! når nazistene angriper jøder, bedriver homohets etc. skal vi altså se på og holde kjeft i tilfelle kritikken provoserer nazistene slik at de blir flere.. Absurd at det i det hele tatt er mulig å skrive noe slik som du gjør. 0 Siter
Sør Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Jeg vil ikke fortelle deg hva jeg kaller henne, det passer ikke på dol ;o) :gliser: Du får starte en egen tråd hvor man skal gjette seg frem til det! ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.