Gå til innhold

Husholdningsbudsjett for enslige

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøve en unge, to unger og tre unger alene og det kostet desidert mest med tre unger. Men da hadde jeg to tenåringer og en liten og han kostet over 4000 i barnehage, men den fikk jeg jo delvis dekket av barnetilsyn. Det samme med SFO.

Jeg tjener akkurat for mye til å få dekket barnetilsyn :-/ Men heldigvis er det bare minsta som har SFO fortsatt...

Fortsetter under...

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

26

• morsan

7

• Mammantil3

4

• mariaflyfly

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg tjener akkurat for mye til å få dekket barnetilsyn :-/ Men heldigvis er det bare minsta som har SFO fortsatt...

Sånt er surt. Jeg har gått glipp av pensjonspoeng for å være hjemme med unger fordi ungen er født 4 mnd for tidlig og godt glipp av kontantstøtte fordi den ungen var noen dager for gamle.

Jeg hadde nok ikke benyttet meg av kontantstøtten uansett, men alltid ergelig når man ikke engang får valget.

Nei, jeg regner med det. Vi har prøvd det meste av ordninger, jeg har betalt bidrag en periode og jeg og fremdeles kjøpt det jeg synes ungen trengte.

Tror nok vi heller setter inn samme beløp på en konto og at jeg disponerer denne til kleskjøp og annet for barna... tror han blir glad for å slippe ;)

Annonse

Gjest segunda

''Jeg snakker om utgifter for husholdning, ikke hva husholdningen tjener. En enslig bruker mest på husholdning sammenlignet med andre husholdninger. Da snakker jeg ikke om den enslige er uføretrygdet eller direktør i et internasjonalt firma.''

Jeg skjønner ikke hva du snakker om. Mener du forbruk pr. hode eller forbruk totalt? Utgiftene for husholdningen er nødvendigvis høyere når det er flere, skulle en tro.

Jeg mener forbruk per hode eller kort og godt hva man bruker gjennomsnittlig per person. Jeg kan gjerne diskutere hva det koster i forhold til inntekt, sosial hjelp, bostøtte, barnebidrag osv., men akkurat i denne tråden så mente jeg forbruk (det som går ut) per hode.

''Jeg synes egentlig det har vært en jevn økning hele veien...;-)'' Min erfaring også, senest for 10 min siden.

Hilsen har-akkurat-kommet-hjem-fra-innkjøpsrunde-med-jr-som-definitivt-må-ha-sportsutstyr-i-voksenstr...

Ja, voksenstørrelser... grrr... Vi kjøpte twin tip slalåmski til han nylig, og da var voksenpakka veldig mye dyrere enn juniorpakke, men sistnevnte gikk bare opp til str 40 i sko. Hvilket betyr at en jevnaldrende jente kunne fått juniorpakka...;-/

Nesten så jeg anmeldte dem for kjønnsdiskriminering! ;-)

Gjest Elextra

Jeg mener forbruk per hode eller kort og godt hva man bruker gjennomsnittlig per person. Jeg kan gjerne diskutere hva det koster i forhold til inntekt, sosial hjelp, bostøtte, barnebidrag osv., men akkurat i denne tråden så mente jeg forbruk (det som går ut) per hode.

''Jeg mener forbruk per hode eller kort og godt hva man bruker gjennomsnittlig per person.''

Etter min mening blir det meningsløst å si at det er dyrere å bo alene enn å bo flere sammen når du dermed forutsetter høyere inntekter utover det alle får (med tanke på husholdningsbudsjett.

Husholdningsbudsjettet må nødvendigvis totalt bli høyere for to (eller flere) enn for én.

Den eneste støtten jeg og eks vil få hvis vi bestemmer oss for 50/50 samvær med barna er barnetrygden - dvs 3000 pr mnd (evt 4500 hvis et av barna er på en av adressene og to på den andre tror jeg) - og tre barn koster jo mer enn dette pr mnd, så jeg greier ikke å skjønne dette regnestykket...

Du har krav på en ekstra barnetrygd på deling mellom deg og den andre forsørgeren i tillegg ved delt fast bosted.

Ja, voksenstørrelser... grrr... Vi kjøpte twin tip slalåmski til han nylig, og da var voksenpakka veldig mye dyrere enn juniorpakke, men sistnevnte gikk bare opp til str 40 i sko. Hvilket betyr at en jevnaldrende jente kunne fått juniorpakka...;-/

Nesten så jeg anmeldte dem for kjønnsdiskriminering! ;-)

''Vi kjøpte twin tip slalåmski til han nylig, og da var voksenpakka veldig mye dyrere enn juniorpakke, men sistnevnte gikk bare opp til str 40 i sko. Hvilket betyr at en jevnaldrende jente kunne fått juniorpakka...;-/ '' Melder meg frivillig til demonstrasjon :) Samme greia på klær også vettu: Jr vokste forbi meg for et halvannet år siden, og selv om han er smal er alt av jr for kort nå. Konsekvensen er dobbel pris på alt - og det var selvfølgelig da han også begynte å mene at kun vanlig voksenmerker er kult... grrr. *Morsan og Kaiya under parolen "Jr gutt opp til 180/42 - NÅ!" :)

''Vi kjøpte twin tip slalåmski til han nylig, og da var voksenpakka veldig mye dyrere enn juniorpakke, men sistnevnte gikk bare opp til str 40 i sko. Hvilket betyr at en jevnaldrende jente kunne fått juniorpakka...;-/ '' Melder meg frivillig til demonstrasjon :) Samme greia på klær også vettu: Jr vokste forbi meg for et halvannet år siden, og selv om han er smal er alt av jr for kort nå. Konsekvensen er dobbel pris på alt - og det var selvfølgelig da han også begynte å mene at kun vanlig voksenmerker er kult... grrr. *Morsan og Kaiya under parolen "Jr gutt opp til 180/42 - NÅ!" :)

Min er over 180 han og bruker 45 i sko... Og han er som sagt bare 14 år :o(

Annonse

Hehe, da gjelder det bare å finne riktigdemonstrasjonstog ;-)

Barnas dag, kanskje? Lenge siden det var tog på den dagen. Jeg husker foreldrene mine og jeg var i byen og så på det. Unger på lastebiler med hover til putte penger oppi og alle hadde kledd seg ut.

Gjest segunda

''Jeg mener forbruk per hode eller kort og godt hva man bruker gjennomsnittlig per person.''

Etter min mening blir det meningsløst å si at det er dyrere å bo alene enn å bo flere sammen når du dermed forutsetter høyere inntekter utover det alle får (med tanke på husholdningsbudsjett.

Husholdningsbudsjettet må nødvendigvis totalt bli høyere for to (eller flere) enn for én.

Jeg forstår ikke det du skriver, og mener å huske at du har skrevet før at jeg er vanskelig å forstå. Vet ikke hvorfor du har spesifikke vansker med å forstå meg, men det ser ikke ut til at du forstår at hvis du tar husholdningsbudsjettet for en familie på fire og deler det med fire så blir resultatet lavere for hver enkel person enn i en husholdning med en person.

Du er ikke nødt til å diskutere dette hvis du ikke ser meningen med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...