Mammantil3 Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Han spilte basketball, men sluttet. Det er mulig å begynne igjen da, de spiller mye på skolen også Han burde definitivt satse på sandvolleyball. Tenk så mange fine, varme steder mor ville få oppleve da! :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Du har krav på en ekstra barnetrygd på deling mellom deg og den andre forsørgeren i tillegg ved delt fast bosted. Ok, trodde begge fikk en ekstra barnetrygd hver ved delt bosted hvis et/to av barna sto på hans adresse og et/to på min adresse? 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Han burde definitivt satse på sandvolleyball. Tenk så mange fine, varme steder mor ville få oppleve da! :-) Bare så synd at jeg ikke kommer fram på sand. Men jeg kom ikke inn i salen når de spilte basketball heller så jeg fikk aldri sett en eneste kamp. Ellers så ville nok sandvolleykamp passet bra ;o) 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Bare så synd at jeg ikke kommer fram på sand. Men jeg kom ikke inn i salen når de spilte basketball heller så jeg fikk aldri sett en eneste kamp. Ellers så ville nok sandvolleykamp passet bra ;o) Åjoda, på de fine WT-arenaene (World Tour) kommer du helt fint fram, det er bare å pushe guttungen så han blir like god som f.eks. Tarjei Skarlund eller noe sånt. Dessuten er det stort sett bare sand akkurat på bana, og gress rundt. Er så fint, så! :-) Han har allerede lært seg å vokse, det er enklere å lære å hoppe. :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Ok, trodde begge fikk en ekstra barnetrygd hver ved delt bosted hvis et/to av barna sto på hans adresse og et/to på min adresse? Da må man klart ha barnet mer enn 50% dvs at dere må ha ca 40/60 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Åjoda, på de fine WT-arenaene (World Tour) kommer du helt fint fram, det er bare å pushe guttungen så han blir like god som f.eks. Tarjei Skarlund eller noe sånt. Dessuten er det stort sett bare sand akkurat på bana, og gress rundt. Er så fint, så! :-) Han har allerede lært seg å vokse, det er enklere å lære å hoppe. :-) Jeg skal ta en samtale med ham, akkurat nå går han på klatring ) 0 Siter
Mammantil3 Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Jeg skal ta en samtale med ham, akkurat nå går han på klatring ) Mye mer penger i sandvolleyball, vett'u, og dessuten er han vel i den alderen at man kan lokke med lettkledde damer også. :-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Barnas dag, kanskje? Lenge siden det var tog på den dagen. Jeg husker foreldrene mine og jeg var i byen og så på det. Unger på lastebiler med hover til putte penger oppi og alle hadde kledd seg ut. Vet du, har faktisk ikke hørt om Barnas dag - er det noe som markeres på landsbasis? 0 Siter
Gjest MayLynn Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Jeg snakker om per person uavhengig av inntekt og alder. Det finnes en forening for enslige som mener at systemet er urettferdig og at alene foreldre får altfor mye støtte i forhold til de som er enslige hele livet. Jeg greier ikke å støtte denne tankegangen, men hører argumentene og funderer over dette. En ting de enslige da glemmer er all fritiden DE har i motsetning til de som har barn.... og alle bekymringene de slipper... 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Mye mer penger i sandvolleyball, vett'u, og dessuten er han vel i den alderen at man kan lokke med lettkledde damer også. :-) Å ja da, han har oppdaget damene han, de oppdaget han for flere år siden ;o) 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Vet du, har faktisk ikke hørt om Barnas dag - er det noe som markeres på landsbasis? Jeg har ikke hørt om det på lenge. Nå har jeg prøvd å google og det ser ut til at den dagen har blitt borte for den har ingen fast dato lenger. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Jeg har ikke hørt om det på lenge. Nå har jeg prøvd å google og det ser ut til at den dagen har blitt borte for den har ingen fast dato lenger. Da får det bli en gjenoppstått dag for mødrene som betaler for morroa da ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 En ting de enslige da glemmer er all fritiden DE har i motsetning til de som har barn.... og alle bekymringene de slipper... Samtidig er jo ungene LIVET ) Hadde aldri i livet ville vært dem foruten... tror jeg hadde kjeda vettet av meg uten ungene 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Samtidig er jo ungene LIVET ) Hadde aldri i livet ville vært dem foruten... tror jeg hadde kjeda vettet av meg uten ungene Men en dag så flytter de og da blir det tomt etter dem... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Samtidig er jo ungene LIVET ) Hadde aldri i livet ville vært dem foruten... tror jeg hadde kjeda vettet av meg uten ungene ''Hadde aldri i livet ville vært dem foruten...'' 100 % enig i det! '' tror jeg hadde kjeda vettet av meg uten ungene '' Det tror jeg faktisk ikke jeg ville gjort. Men tror muligens det ville vært ørlite tomt og jeg ville nok følt et savn mot det jeg evt. aldri fikk oppleve. 0 Siter
Gjest MayLynn Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Samtidig er jo ungene LIVET ) Hadde aldri i livet ville vært dem foruten... tror jeg hadde kjeda vettet av meg uten ungene Nei DET er jeg selvfølgelig enig i! Men litt irriterende når man er midt i den travleste småbarnstida og i tidsklemma å høre på enslige som klager over "alle godene" småbarnsfamiliene får. Og om hvor fattige de enslige er som jo bare har EN inntekt. DE kan gå hjem og hvile middag etter jobb de. Ja - et par tjener bedre enn en person - samtidig koster det faktisk med barn og man har ingen fritid. Noen har barn som krever ekstra mye. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Da må man klart ha barnet mer enn 50% dvs at dere må ha ca 40/60 Men da er det bare den som har 60 % som får en ekstra barnetrygd? *må ha det inn med teskje* 0 Siter
Babette Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Jeg skjønner godt hva du mener og er enig. Det er dyrt å leve alene. Samtidig har jeg selv erfart nesten det motsatte, men det er fordi jeg spiser så enkelt og billig når jeg bor alene. En boks fiskeboller blir tre middager, spaghetti med bare en dæsj pesto på er festmat og jeg kan godt spise samme type pålegg til pakka eller tuben er tom. Uten å variere. Hver gang samboeren er på reise går jeg over til det enkle, og bruker veldig lite penger mens han er borte. Når han kommer hjem, blir det sus over måltider og innkjøp. Ikke spør meg hvorfor jeg er sånn, men jeg trives veldig godt med å være sparsom i hverdagen. Når vi er på ferie, spares det ikke på noe. Da er vi skikkelige livsnytere. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Men en dag så flytter de og da blir det tomt etter dem... Hmm.... mamma og pappa har stort sett hatt fingrene fulle i alle år...ni barnebarn like i nærheten 0 Siter
Gjest togli Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 ''Hadde aldri i livet ville vært dem foruten...'' 100 % enig i det! '' tror jeg hadde kjeda vettet av meg uten ungene '' Det tror jeg faktisk ikke jeg ville gjort. Men tror muligens det ville vært ørlite tomt og jeg ville nok følt et savn mot det jeg evt. aldri fikk oppleve. Tror jeg skulle overlevd jeg også - overdrev bittelitt Har det bare så moro sammen med ungene 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.