Gå til innhold

Min første bil

Anbefalte innlegg

Gjest Klinkekula
Skrevet

Det var en Opel Kadett 72' modell. Hvilken var din?

Videoannonse
Annonse
Gjest Melis35
Skrevet

En helt forferdelig Ford Taunus...døren datt av i første svingen på boligfeltet jeg bodde hehe...

Skrevet

Hehe, jeg har hatt gamle vrak av de fleste merker. Min aller første bil var et digert rødt flak av en Chevrolet et eller annet, sikkert 60-talls modell av noe slag (har tydeligvis fortrengt det).

Da bodde jeg i USA, og disse såkalte AM-car'ene var det billigste man kunne oppdrive, derav kjøpet.

Men siden jeg bodde i en storby, var det et helvete å lukeparkere med flaket, så jeg bytta den inn i en Honda Civic (husker heller ikke her årsmodellen) som riktig nok var enkel å få lukeparkert, men den spydde ut røyk (sikkert eksos) i kupeen ved hver oppstart.

Utrolig hva man overlever - mimre, mimre:-)

Skrevet

min var også en opel kadett.. husker ikke helt modell.

Skrevet

4-hjuls trekker. Nice! Jeg har også hatt en slik. :)

Det var jo egentlig en billig drittbil som det nesten ikke finnes noen igjen av på veien nå. Men det var en billig bil og ettersom vi jo bare var to i familien på den tiden, passet det ypperlig å slippe å betale for ekstra seter :-)

Mener å huske at vi betalte et par-og-tjue-tusen i ca 1991.

Gjest Klinkekula
Skrevet

Det var jo egentlig en billig drittbil som det nesten ikke finnes noen igjen av på veien nå. Men det var en billig bil og ettersom vi jo bare var to i familien på den tiden, passet det ypperlig å slippe å betale for ekstra seter :-)

Mener å huske at vi betalte et par-og-tjue-tusen i ca 1991.

Er lenge siden jeg har sett noen av de på veien ja. Det fine med de var at man kunne legge ned frontruta. Ganske kult å cruise rundt i byen med det. :)

Skrevet

Er lenge siden jeg har sett noen av de på veien ja. Det fine med de var at man kunne legge ned frontruta. Ganske kult å cruise rundt i byen med det. :)

Kan ikke huske at vi noen sinne la ned frontruta. Vi kjørte med kalesjen av noen ganger, men det var jo en del styr å ta den av og på. Ellers var det jo kjekt med stor bagasjeplass. Husker vi kjøpte oppvaskmaskin og bare lempet den inn bak ;-)

Gjest Klinkekula
Skrevet

Kan ikke huske at vi noen sinne la ned frontruta. Vi kjørte med kalesjen av noen ganger, men det var jo en del styr å ta den av og på. Ellers var det jo kjekt med stor bagasjeplass. Husker vi kjøpte oppvaskmaskin og bare lempet den inn bak ;-)

Hehe ja, det var kneppekalesje. God plass bak ja. Der satt hunden min. :)

Gjest Klinkekula
Skrevet

min var også en opel kadett.. husker ikke helt modell.

Den beste bilen du har hatt? :)

Gjest Klinkekula
Skrevet

Jeg har ennå ikke kjøpt den.

Velg japansk. Driftssikre biler.

Skrevet

Ford Sierra noen-og-80-modell. (86-87?) Kjøpte den i -93.

Gjest Klinkekula
Skrevet

Ford Sierra noen-og-80-modell. (86-87?) Kjøpte den i -93.

Rånebil. :)

Gjest Klinkekula
Skrevet

Hehe, jeg har hatt gamle vrak av de fleste merker. Min aller første bil var et digert rødt flak av en Chevrolet et eller annet, sikkert 60-talls modell av noe slag (har tydeligvis fortrengt det).

Da bodde jeg i USA, og disse såkalte AM-car'ene var det billigste man kunne oppdrive, derav kjøpet.

Men siden jeg bodde i en storby, var det et helvete å lukeparkere med flaket, så jeg bytta den inn i en Honda Civic (husker heller ikke her årsmodellen) som riktig nok var enkel å få lukeparkert, men den spydde ut røyk (sikkert eksos) i kupeen ved hver oppstart.

Utrolig hva man overlever - mimre, mimre:-)

Hehehe bra at bensinen var billig! Honda Civic er ganske populære i Amerika?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...