Gå til innhold

Tips til dessert etter lutefisk

Anbefalte innlegg

Vi skal ha lutefisklag til helga, og jeg har fått meg en reminder om hvor vant jeg har blitt til at ¨middag = tre retter...

Jeg er etterhvert forsont med at lutfisk serveres maaange ganger og derfor ingen forrett (selv om jåla i meg har litt lyst på bittelitt ertesuppe med champagne først) men hva i all verden er godt som dessert om man ikke skal ha multekrem (overdose i jula, gidder ikke mer).

Espresso og no sjokolade? Kake? Frukt?? What?

Hjelp meg dol-damer og menn :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358687-tips-til-dessert-etter-lutefisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• candyqueen_83

6

• AneM1365380603

6

• morsan

5

• jubalong70

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest Elextra

Kom forresten på fruktbasert en dessert til, som er enkel og knallgod, og virker mer komplisert enn den er (slikt liker jeg), nemlig denne:

http://www.food.com/recipe/gino-chocolate-grilled-fruit-33894/photo?aid=2754

Den pleier å se helt annerledes ut enn på det bildet når jeg lager den. Og jeg ville servert isen ved siden av.

Kom forresten på fruktbasert en dessert til, som er enkel og knallgod, og virker mer komplisert enn den er (slikt liker jeg), nemlig denne:

Den pleier å se helt annerledes ut enn på det bildet når jeg lager den. Og jeg ville servert isen ved siden av.

Ikke helt flatterende foto, men (le)ser at den helt sikkert er god. Behagelig enkelt også ;-)

Har pleid å lage noe lignende med stor suksess, men jeg har kun brukt jordbær. Jeg varmer sukker, chili og litt sitron, avkjøler blandingen litt og vender bæra i dette. Før servering smelter jeg mørksjokolade sammen med litt espresso og melange (godt med det salte) og pynter bærene med dette. Kjempegodt og enkelt det også :)

Annonse

Gjest Elextra

Ikke helt flatterende foto, men (le)ser at den helt sikkert er god. Behagelig enkelt også ;-)

Har pleid å lage noe lignende med stor suksess, men jeg har kun brukt jordbær. Jeg varmer sukker, chili og litt sitron, avkjøler blandingen litt og vender bæra i dette. Før servering smelter jeg mørksjokolade sammen med litt espresso og melange (godt med det salte) og pynter bærene med dette. Kjempegodt og enkelt det også :)

Jordbærdesserten hørtes litt merkelig, men veldig god ut :-).

Minner meg forresten om at jeg også har servert balsamicomarinerte jordbær med stor suksess :-). Enklere får du det knapt: Bland noen skjeer god balsamico med litt sukker og vend bærene i dette et par timer før servering.

Jordbærdesserten hørtes litt merkelig, men veldig god ut :-).

Minner meg forresten om at jeg også har servert balsamicomarinerte jordbær med stor suksess :-). Enklere får du det knapt: Bland noen skjeer god balsamico med litt sukker og vend bærene i dette et par timer før servering.

Det høres også veldig godt ut. Får prøve det etter neste middag. Ikke lenge til neste middag her i huset - hektisk nytt år...;-)

Gjest Elextra

Forresten har jeg min egen vri med frukt og bær og bruker f.eks. ikke banan, som jeg synes kan bli litt kvalmende, særlig varm.

Jeg har brukt kiwi, bringebær, jordbær og blåbær, tror jeg. Og altså rikelig med revet hvit sjokolade (takk, Kenwood) og god vaniljeis til.

Mrs. Wallace

Gino er kjempegodt, vi lager det ganske ofte når vi skal ha dessert (noe som ikke er så ofte i utgangspunktet, men allikevel).

Forresten har jeg min egen vri med frukt og bær og bruker f.eks. ikke banan, som jeg synes kan bli litt kvalmende, særlig varm.

Jeg har brukt kiwi, bringebær, jordbær og blåbær, tror jeg. Og altså rikelig med revet hvit sjokolade (takk, Kenwood) og god vaniljeis til.

Enig mht banan, og jeg har sluttet å bruke epler og pærer og jeg. Prøvd nøtter oppi da? Kjempegodt syns jeg :)

AneM1365380603

Hvis du vil bruke multer, men uten den gyselige kremen:

Vaniljeis med varme multer i whiskey!

Rart du nevner det. I åresvis har vi spist multekrem i jula, uten at noen har vært så veldig begeistret. Vi har pleid å ha andre desserter også. I år foreslo jeg å kutte ut hele greia, og alle var enige. Så dette var siste året med krem ingen egentlig setter noe særlig pris på :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...