cathlin Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 MED forsentbetalingsgebyr! Og det satt vEldig langt inne å få det gjort.... Nå er jeg blakkere enn blakkest. Donasjoner mottas. Tusen takk:-) 0 Siter
Gjest Klinkekula Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Med sent-betalingsgebyr? Hvem i alle dager betaler du til, et firma? 0 Siter
Mandolaika Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Med sent-betalingsgebyr? Hvem i alle dager betaler du til, et firma? Hvis man bor i et borettslag så betales ofte husleia inn til f.eks. borettslagets forretningsfører (= et firma), da vil jeg tro de har forsentbetalings-gebyr ja. 0 Siter
Angustia Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Bra jobba, Cathlin! Jeg har også noen regninger som ligger og koser seg, men som likevel stirrer uforskamma olmt på meg - og to av de har forsinkelsesgebyr, urk! Jaja, får utsette betalinga til i morra siden frosken nok en gang glimrer med sitt fravær - MAKAN! ;-) 0 Siter
cathlin Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Skrevet 5. januar 2011 Hvis man bor i et borettslag så betales ofte husleia inn til f.eks. borettslagets forretningsfører (= et firma), da vil jeg tro de har forsentbetalings-gebyr ja. Det var til en privatperson som eier leiligheten. 0 Siter
cathlin Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Skrevet 5. januar 2011 Bra jobba, Cathlin! Jeg har også noen regninger som ligger og koser seg, men som likevel stirrer uforskamma olmt på meg - og to av de har forsinkelsesgebyr, urk! Jaja, får utsette betalinga til i morra siden frosken nok en gang glimrer med sitt fravær - MAKAN! ;-) Vet det. Hun ligger nok og lurer. Lurer på om jeg kan selge noe.... Nei, vent jeg kan jo kjøpe dataprogrammer med kredittkort! Men du,,,, nå har jeg fått unna min hovedregning, nå syns jeg du kan være like flink, A. Også du. Hvis man er helt klinkende blakk og må til noe behandling, kan man da motta noe støtte på det før frikortet trer i kraft? ;-) 0 Siter
Mandolaika Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Det var til en privatperson som eier leiligheten. Ok, har ikke hørt om privatpersoner som tar forsentbetalingsgebyr jeg. 0 Siter
Angustia Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Vet det. Hun ligger nok og lurer. Lurer på om jeg kan selge noe.... Nei, vent jeg kan jo kjøpe dataprogrammer med kredittkort! Men du,,,, nå har jeg fått unna min hovedregning, nå syns jeg du kan være like flink, A. Også du. Hvis man er helt klinkende blakk og må til noe behandling, kan man da motta noe støtte på det før frikortet trer i kraft? ;-) ''Vet det. Hun ligger nok og lurer.'' Hihi, håper det ''Lurer på om jeg kan selge noe.... Nei, vent jeg kan jo kjøpe dataprogrammer med kredittkort!'' Hmpf, hva skal du nå med dataprogrammer når du har DOL??!! Neida, men ærlig talt er det vel best å unngå kredittkortkjøp om man kan; snakker av erfaring... ''Men du,,,, nå har jeg fått unna min hovedregning, nå syns jeg du kan være like flink, A.'' Jada, jada, men skal du bli like nådeløst og brutalt ærlig som frosken, nå dah? ''Også du. Hvis man er helt klinkende blakk og må til noe behandling, kan man da motta noe støtte på det før frikortet trer i kraft? ;-)'' Ja. Nå er NAV en samla bedrift (t 0 Siter
cathlin Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Skrevet 5. januar 2011 Ok, har ikke hørt om privatpersoner som tar forsentbetalingsgebyr jeg. Ikke jeg heller før i dag:-) 0 Siter
Angustia Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Vet det. Hun ligger nok og lurer. Lurer på om jeg kan selge noe.... Nei, vent jeg kan jo kjøpe dataprogrammer med kredittkort! Men du,,,, nå har jeg fått unna min hovedregning, nå syns jeg du kan være like flink, A. Også du. Hvis man er helt klinkende blakk og må til noe behandling, kan man da motta noe støtte på det før frikortet trer i kraft? ;-) ''Også du. Hvis man er helt klinkende blakk og må til noe behandling, kan man da motta noe støtte på det før frikortet trer i kraft? ;-)'' Takket være min høyt elskede katt Flekken blei innlegget mitt posta før jeg var ferdig (Pussig at de alltid treffer Enter-tasten..) Svar: Ja, det kan du. Fyll ut det grønne skjemaet og lever reiseregning i etterkant. Koster det mye ift din økonomi kan du også søke om dekning av reiseutgifter i forkant. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Ikke jeg heller før i dag:-) Men det er forståelig da. Privatpersoner trenger sikkert pengene også og leier ikke ut for moro skyld. :-) 0 Siter
cathlin Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Skrevet 5. januar 2011 Men det er forståelig da. Privatpersoner trenger sikkert pengene også og leier ikke ut for moro skyld. :-) Jepp. 0 Siter
Hypoen Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Hmmm.....Hadde jeg tatt gebyr hver gang husleia blir betalt for sent , hadde jeg blitt rik : ) Får den ALDRI når jeg skal....... Når det er sagt , så kan jeg ikke tenke meg at huseier har rett / lov til å ta noe gebyr i det hele tatt... 0 Siter
cathlin Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Skrevet 5. januar 2011 ''Vet det. Hun ligger nok og lurer.'' Hihi, håper det ''Lurer på om jeg kan selge noe.... Nei, vent jeg kan jo kjøpe dataprogrammer med kredittkort!'' Hmpf, hva skal du nå med dataprogrammer når du har DOL??!! Neida, men ærlig talt er det vel best å unngå kredittkortkjøp om man kan; snakker av erfaring... ''Men du,,,, nå har jeg fått unna min hovedregning, nå syns jeg du kan være like flink, A.'' Jada, jada, men skal du bli like nådeløst og brutalt ærlig som frosken, nå dah? ''Også du. Hvis man er helt klinkende blakk og må til noe behandling, kan man da motta noe støtte på det før frikortet trer i kraft? ;-)'' Ja. Nå er NAV en samla bedrift (t Syns du skulle gå å finne kodenbrikken til nettbanken med en gang. (dette ville den beryktede skrevet). 0 Siter
cathlin Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Skrevet 5. januar 2011 ''Også du. Hvis man er helt klinkende blakk og må til noe behandling, kan man da motta noe støtte på det før frikortet trer i kraft? ;-)'' Takket være min høyt elskede katt Flekken blei innlegget mitt posta før jeg var ferdig (Pussig at de alltid treffer Enter-tasten..) Svar: Ja, det kan du. Fyll ut det grønne skjemaet og lever reiseregning i etterkant. Koster det mye ift din økonomi kan du også søke om dekning av reiseutgifter i forkant. Åja, jeg mente selve egenandelen man betaler til f.eks lege (ikke reisen til selve behandlingen). 0 Siter
cathlin Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Skrevet 5. januar 2011 Hmmm.....Hadde jeg tatt gebyr hver gang husleia blir betalt for sent , hadde jeg blitt rik : ) Får den ALDRI når jeg skal....... Når det er sagt , så kan jeg ikke tenke meg at huseier har rett / lov til å ta noe gebyr i det hele tatt... Har ikke peiling. Men hvis du begynte å gi gebyr eller andre konsekvenser, ville sikkert husleia kommet inn på dato. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Hmmm.....Hadde jeg tatt gebyr hver gang husleia blir betalt for sent , hadde jeg blitt rik : ) Får den ALDRI når jeg skal....... Når det er sagt , så kan jeg ikke tenke meg at huseier har rett / lov til å ta noe gebyr i det hele tatt... "Får den ALDRI når jeg skal......." Da ville jeg gitt veldig dårlige referanser til en evt. ny utleier. Så utrolig irriterende at den er forsinket hver gang! 0 Siter
Gjest på gata Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 "Får den ALDRI når jeg skal......." Da ville jeg gitt veldig dårlige referanser til en evt. ny utleier. Så utrolig irriterende at den er forsinket hver gang! Jeg betalte før frist i 4-år, men fikk ikke noen referanse. Er ikke alle utleiere som er hyggelige. 0 Siter
Angustia Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 Syns du skulle gå å finne kodenbrikken til nettbanken med en gang. (dette ville den beryktede skrevet). ''Syns du skulle gå å finne kodenbrikken til nettbanken med en gang.'' Huuuummm? Hvordan skjønte du at dette var hovedproblemet? Jeg har oppriktig leita, men finner ikke brikka.. Akkurat nå skylder jeg på en kollega som påsto at det ikke var lurt å ha brikka på nøkkelringen :-( Skal aldri meir høre på denne kollegaen, for jeg finner ikke den "¤%&/(=^¨ brikka som ikke en gang har pipefunksjon - og jeg kan nok ikke skylde på katten denne gangen heller.. 0 Siter
Hypoen Skrevet 5. januar 2011 Skrevet 5. januar 2011 "Får den ALDRI når jeg skal......." Da ville jeg gitt veldig dårlige referanser til en evt. ny utleier. Så utrolig irriterende at den er forsinket hver gang! Blir nok ikke noe referanse fra meg nei .... : ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.