Gå til innhold

Ikke rart det skjer trafikkulykker

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv

Så du klippet på NRK for noen uker siden der politiet stoppet folk med nedisa vinduer? Mens NRK filmet var det en fyr som kjørte med såpass nedisa vinduer at han ikke så politiet som gikk ut i veien for å stoppe ham. Dette var også i et boligfelt i skoletiden. Fyren så bokstavelig talt ingen verdens ting klart.

Det er på tide med betydelig strengere straffer for det de fleste regner som små trafikksynder.

Jeg så engang en bilist som hadde helt nediset frontrute og kjørte med hodet ut av vinduet for å se noe.

Fortsetter under...

Gjest høstløv

Men hvis rutene er nediset, hvor lang tid tar det da at det smelter hvis bilen står og går på tomgang. Jeg har virkelig lurt på det.

Det kommer an på hvor kaldt det er og hvor fort varmeapparatet virker.

Mens det var tyve kuldegrader, startet mannen min opp bilen min og lot den gå i ti minutter for å varme den opp, allikevel var ikke vinduene isfrie, han måtte skrape.

Det kommer an på hvor kaldt det er og hvor fort varmeapparatet virker.

Mens det var tyve kuldegrader, startet mannen min opp bilen min og lot den gå i ti minutter for å varme den opp, allikevel var ikke vinduene isfrie, han måtte skrape.

Jeg satt på engang og da ventet vi en halv time før rutene var isfrie. Heldigvis står jeg i garasje hjemme, men tenker med skrekk på den dagen jeg ikke er hjemme og bilen står ute i kulda.

Jeg er av de utålmodige da ;o)

Gjest høstløv

Jeg satt på engang og da ventet vi en halv time før rutene var isfrie. Heldigvis står jeg i garasje hjemme, men tenker med skrekk på den dagen jeg ikke er hjemme og bilen står ute i kulda.

Jeg er av de utålmodige da ;o)

Hei!

Bilen min står ute året rundt for den er for stor til å komme inn i garasjen. Jeg kan ikke kjøre alene om vinteren for jeg får ikke skrapet is av rutene.

Hei!

Bilen min står ute året rundt for den er for stor til å komme inn i garasjen. Jeg kan ikke kjøre alene om vinteren for jeg får ikke skrapet is av rutene.

Nei, det får ikke jeg heller. Men jeg har tenkt å kjøre uansett da, men sånn som i dag har jeg ikke lyst å kjøre for det er ikke måkt i gatene her.

Gjest høstløv

Nei, det får ikke jeg heller. Men jeg har tenkt å kjøre uansett da, men sånn som i dag har jeg ikke lyst å kjøre for det er ikke måkt i gatene her.

I dag er det ikke vær til å kjøre ut. Her ligger bilene strødd i grøften overalt, jeg hørte det fra en som hadde vært ute å kjøre, det var såvidt han greidde å holde bilen på veien.

Annonse

I dag er det ikke vær til å kjøre ut. Her ligger bilene strødd i grøften overalt, jeg hørte det fra en som hadde vært ute å kjøre, det var såvidt han greidde å holde bilen på veien.

Det ante meg, det ser slik ut når jeg titter ut av vinduet. Ser ut som folk vasser i sne til nesten knærne. Hvor er brøytebilen? Jeg har ikke sett snurten til den i år i det hele tatt.

ShitDiddelyDo

Men hvis rutene er nediset, hvor lang tid tar det da at det smelter hvis bilen står og går på tomgang. Jeg har virkelig lurt på det.

Hakke peiling. Min siste bil var en Volvo 240. Jeg vil tro dagens biler har langt mer effektive avisingssystemer enn den hadde. ;)

Hakke peiling. Min siste bil var en Volvo 240. Jeg vil tro dagens biler har langt mer effektive avisingssystemer enn den hadde. ;)

Min har så mange knapper, jeg vet enda ikke hva alle knappene er. Og bruksanvisninger er det verste jeg vet :o( Og jeg har et Webastoapparat, det hadde jeg på den forrige bilen også, jeg klarer aldri å lære meg det dustete apparatet.

ShitDiddelyDo

Min har så mange knapper, jeg vet enda ikke hva alle knappene er. Og bruksanvisninger er det verste jeg vet :o( Og jeg har et Webastoapparat, det hadde jeg på den forrige bilen også, jeg klarer aldri å lære meg det dustete apparatet.

Ingen nordmenn liker bruksanvisninger. Du får bare prøve deg fram og satse på at bilen ikke har utskytning. ;)

Ingen nordmenn liker bruksanvisninger. Du får bare prøve deg fram og satse på at bilen ikke har utskytning. ;)

Den skal ha noen varmetråder i frontruta men hvordan ser det ikonet ut liksom... Men du har rett, det er bare å prøve seg fram og være forsiktig så man ikke setter på setevarmen.

ShitDiddelyDo

Den skal ha noen varmetråder i frontruta men hvordan ser det ikonet ut liksom... Men du har rett, det er bare å prøve seg fram og være forsiktig så man ikke setter på setevarmen.

Jeg har ikke peiling på disse tegnene. Når jeg setter meg i en ny bil fokuserer jeg på gass og brems, ratt og blink. Alle disse nymotens duppedittene er pynt. ;)

Annonse

candyqueen_83

Varmetråder i frontruta? Det har jeg aldri sett på noen biler.Kun i bakruta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...