Gå til innhold

Trist sammfunnsutvikling

Anbefalte innlegg

Gjest heisann montebello

Samfunnsutviklingen er selvsagt trist. Dette er akkurat samme møl som ble skrevet om jødene rundt 1930, og er akkurat like "sant" da som nå.

Man kan levende forestille seg at "bestemoren" til forfatteren (eller en som levde på samme tid) skrev akkurat det samme i en avis i 1930.

Det er ingen forskjell - hatet, irrasjonaliteten og idiotiet er akkurat det samme. Den slags er en langt større fare for demokratiet i Norge enn noe av det hun skriver om.

Og der smalt jøde-kortet i bordet ja. Helt etter skjemaet.

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

25

• hidi, the scorpion

10

• Holmes

2

• petter smart

2

Mest aktive i denne tråden

''Du finner knapt et personangrep fra meg. Knapt en utskjelling. De aller fleste innlegg er fredelige presentasjon av fakta, med argumentasjon.''

Beskylder deg ikke for usaklig diskusjon, men for gjentatte (inntil det dødskjedelige) argumenter og lite respekt mot eventuelle motstandere, som ikke kan motargumentere på ditt nivå.

Vi er ikke alle på DOL en gjeng idioter, bestående av jøde/muslim/kristne hatere;)

''Beskylder deg ikke for usaklig diskusjon, men for gjentatte (inntil det dødskjedelige) argumenter og lite respekt mot eventuelle motstandere, som ikke kan motargumentere på ditt nivå.''

Hvis de forventer respekt, så bør de vel også respektere både meg, og "alle mennesker" enten det er snakk om nordmenn, eller jøder, eller muslimer?

Eller trenger vi ikke respekterer jøder og muslimer?

''Vi er ikke alle på DOL en gjeng idioter, bestående av jøde/muslim/kristne hatere;)''

Neida, men så skriver jeg jo kun "skarpt" til de som skriver slikt til meg, og aldri til folk som kommer med argumenter og fakta.

Med vennlig hilsen

Det er akkurat det samme å trakassere jøder, svarte, muslimer, homofile, funksjonshemmede, osv osv, og det er stort sett de samme gruppene som gjør det.

Det er selvsagt ingen forskjell hvilken etnisk gruppe man mobber. Mobbing er galt uansett.

''Det er ikke jeg som bedriver verken trakassering eller personangrep, så det er åpenbart feil.

Jeg har alt å vinne på faktainformasjon og saklig debatt.''

Du er faen meg den mest selvgode og inbilske "debattanten" på DOL med god margin. Diagnosen fra doktor var tydeligvis spot on.

Hvilken "diagnose"?

Referanse?

hidi, the scorpion

''Beskylder deg ikke for usaklig diskusjon, men for gjentatte (inntil det dødskjedelige) argumenter og lite respekt mot eventuelle motstandere, som ikke kan motargumentere på ditt nivå.''

Hvis de forventer respekt, så bør de vel også respektere både meg, og "alle mennesker" enten det er snakk om nordmenn, eller jøder, eller muslimer?

Eller trenger vi ikke respekterer jøder og muslimer?

''Vi er ikke alle på DOL en gjeng idioter, bestående av jøde/muslim/kristne hatere;)''

Neida, men så skriver jeg jo kun "skarpt" til de som skriver slikt til meg, og aldri til folk som kommer med argumenter og fakta.

Med vennlig hilsen

''Neida, men så skriver jeg jo kun "skarpt" til de som skriver slikt til meg, og aldri til folk som kommer med argumenter og fakta.''

Jo, det gjør du! Du kommenterer så ofte at de ikke har gode nok argumenter for sitt syn, og dermed overkjører du glatt dine motdebattanter;(

Vi stiller ikke all i din klasse, når det gjelder å argumentere for vår sak, men vår mening er like viktig som din, i den offentlige arena!

Gjest Nord og ned.

Hoho, alt i første innlegg kom hitlingen (les.innrømmelsen av å ha tapt debatten) ref.

http://no.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum

Fyren begynner likne en parodi på seg selv.

Annonse

''Neida, men så skriver jeg jo kun "skarpt" til de som skriver slikt til meg, og aldri til folk som kommer med argumenter og fakta.''

Jo, det gjør du! Du kommenterer så ofte at de ikke har gode nok argumenter for sitt syn, og dermed overkjører du glatt dine motdebattanter;(

Vi stiller ikke all i din klasse, når det gjelder å argumentere for vår sak, men vår mening er like viktig som din, i den offentlige arena!

''Vi stiller ikke all i din klasse, når det gjelder å argumentere for vår sak,''

Takk for tilliten; jeg vet ikke hva du mener jeg skal gjøre for å "gå ned noen nivå"? ;-)

Litt utskjelling? Noen personangrep? :glis:

Det er to måter man kan diskutere på: enten ved "argumentasjon og fakta" eller ved "jeg hater jøder/svarte/muslimer/homofile".

Jeg foretrekker "argumentasjon og fakta", og jeg tror ikke jeg skriver så komplisert at ikke folk kan forstå.

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

''Vi stiller ikke all i din klasse, når det gjelder å argumentere for vår sak,''

Takk for tilliten; jeg vet ikke hva du mener jeg skal gjøre for å "gå ned noen nivå"? ;-)

Det er to måter man kan diskutere på: enten ved "argumentasjon og fakta" eller ved "jeg hater jøder/svarte/muslimer/homofile".

Jeg foretrekker "argumentasjon og fakta", og jeg tror ikke jeg skriver så komplisert at ikke folk kan forstå.

Med vennlig hilsen

Fakta har du aldri kjent til, og argumentasjon er i dine øyne synonymt med spamming av sjikanøse gjentakelser i de fleste andres.

Kanskje ikke uten grunn at du har fått tusenvis av innlegg slettet?

hidi, the scorpion

Med vennlig hilsen

''Jeg foretrekker "argumentasjon og fakta", og jeg tror ikke jeg skriver så komplisert at ikke folk kan forstå.''

Vi forstår deg perfekt, men ikke alle av oss har lest like mye som deg, og derfor blir vår argumentasjon ikke så troverdig som din. Og det er urettferdig, fordi vår argumentasjon, betyr mye for oss! Vi forsøker desperat å si vår mening, men blir overkjørt av dine, uten at du tar et øyeblikk, for å vurdere oss som seriøse...

''Jeg foretrekker "argumentasjon og fakta", og jeg tror ikke jeg skriver så komplisert at ikke folk kan forstå.''

Vi forstår deg perfekt, men ikke alle av oss har lest like mye som deg, og derfor blir vår argumentasjon ikke så troverdig som din. Og det er urettferdig, fordi vår argumentasjon, betyr mye for oss! Vi forsøker desperat å si vår mening, men blir overkjørt av dine, uten at du tar et øyeblikk, for å vurdere oss som seriøse...

Men la oss si at vi diskuterte fysikk, eller matematikk, eller geografi. La oss (for å bruke ditt eksempel) si at jeg hadde "Doktorgrad" i en av dem.

Ville du skrevet det samme? Ville du sagt at det ikke er "rettferdig" at jeg vet hva hovedstaden i Mongolia heter?

Jeg tror ikke at jeg skriver så "vanskelig" at ikke folk kan være med. Det er ikke derfor folk kommer med personangrep - de gjør det fordi de vet at det er det samme å trakassere "svarte" og "homofile". Men i stedet for å argumentere for hvorfor man skal kunne trakassere den ene etniske gruppen men ikke den andre, så er det lettere å skrive tull.

Og det er synd, for mange av disse emnene er faktisk veldig viktige.

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

Samfunnsutviklingen er selvsagt trist. Dette er akkurat samme møl som ble skrevet om jødene rundt 1930, og er akkurat like "sant" da som nå.

Man kan levende forestille seg at "bestemoren" til forfatteren (eller en som levde på samme tid) skrev akkurat det samme i en avis i 1930.

Det er ingen forskjell - hatet, irrasjonaliteten og idiotiet er akkurat det samme. Den slags er en langt større fare for demokratiet i Norge enn noe av det hun skriver om.

Hva du mener her er altså hvordan naziene tok det ille opp at jødiske organisasjoner kritiserte dem på 30-tallet?

Det synes jeg ærlig talt vi ikke skal bekymre oss så mye over.

Den tidligere barrikadefeministen og rødstrømpa Storhaug, viser til fulle hvordan det er mulig å bli klokere med årene, og innrømme gamle feil.

Det er fortsatt ikke for sent for deg heller.

Annonse

Hva du mener her er altså hvordan naziene tok det ille opp at jødiske organisasjoner kritiserte dem på 30-tallet?

Det synes jeg ærlig talt vi ikke skal bekymre oss så mye over.

Den tidligere barrikadefeministen og rødstrømpa Storhaug, viser til fulle hvordan det er mulig å bli klokere med årene, og innrømme gamle feil.

Det er fortsatt ikke for sent for deg heller.

''Hva du mener her er altså hvordan naziene tok det ille opp at jødiske organisasjoner kritiserte dem på 30-tallet?''

Nei, det jeg mener er at det som hun skriver (tilfeldigvis) om muslimer i 2010, er akkurat samme mølet som en fra hennes bestemors generasjon kunne skrevet om jødene i 1930. Det er samme retorikken, samme hatet og akkurat like idiotisk.

Gjest heisann montebello

Så det du skrev var altså bare løgn. Takk.

Det gikk en lang og heftig diskusjon om dette på webmaster for noen måneder siden. Ikke lat som du har "glemt" det.

Søk etter "diagnose" på webmaster, så finner du det nok. Hint: Tråden ble startet av deg.

hidi, the scorpion

Men la oss si at vi diskuterte fysikk, eller matematikk, eller geografi. La oss (for å bruke ditt eksempel) si at jeg hadde "Doktorgrad" i en av dem.

Ville du skrevet det samme? Ville du sagt at det ikke er "rettferdig" at jeg vet hva hovedstaden i Mongolia heter?

Jeg tror ikke at jeg skriver så "vanskelig" at ikke folk kan være med. Det er ikke derfor folk kommer med personangrep - de gjør det fordi de vet at det er det samme å trakassere "svarte" og "homofile". Men i stedet for å argumentere for hvorfor man skal kunne trakassere den ene etniske gruppen men ikke den andre, så er det lettere å skrive tull.

Og det er synd, for mange av disse emnene er faktisk veldig viktige.

Med vennlig hilsen

Selv om du hadde hatt en doktorgrad i et av emnene, så blir det urettferdig at du ikke tar våre erfaringer i betraktning!

Tom en lege må høre på pasienten for å stille en diagnose! Vi blir ikke hørt av deg, men sablet ned som en gjeng uinformerte idioter:(

Ingen liker den følelsen, derfor stor motstand mot deg!

Gjest Nord og ned.

''Hva du mener her er altså hvordan naziene tok det ille opp at jødiske organisasjoner kritiserte dem på 30-tallet?''

Nei, det jeg mener er at det som hun skriver (tilfeldigvis) om muslimer i 2010, er akkurat samme mølet som en fra hennes bestemors generasjon kunne skrevet om jødene i 1930. Det er samme retorikken, samme hatet og akkurat like idiotisk.

Absurditetene er det ene og alene du som fremfører. Kort oppsumert:

Kritikk av nazisme=idiotisk trakassering av nazister.

Javel, og hva så?

Det gikk en lang og heftig diskusjon om dette på webmaster for noen måneder siden. Ikke lat som du har "glemt" det.

Søk etter "diagnose" på webmaster, så finner du det nok. Hint: Tråden ble startet av deg.

Så det eksisterer altså ikke. Takk. Hvorfor lyver du om det, da?

Selv om du hadde hatt en doktorgrad i et av emnene, så blir det urettferdig at du ikke tar våre erfaringer i betraktning!

Tom en lege må høre på pasienten for å stille en diagnose! Vi blir ikke hørt av deg, men sablet ned som en gjeng uinformerte idioter:(

Ingen liker den følelsen, derfor stor motstand mot deg!

Men det er ikke jeg som er legen, og du som er pasienten. Jeg har da heller aldri påstått at jeg er "bedre" eller "klokere".

Jeg skriver mine innlegg på lik linje med andre, men med argumenter og fakta. Dette er for det meste fakta som man finner på nett, hovedsakelig i aviser i Norge og i utlandet. Så dette er noen alle kan gjøre. Og de som ikke har erfaring kan øve seg. Det var slik jeg lærte.

I stedet for å fokusere så mye på person (meg), synes jeg det er fornuftigere å fokusere på hvilket samfunn vi ønsker, og på Menneskerettighetene, ytringsfrihet, religionsfrihet, osv.

Som du vet er jeg både ateist, og humanist - likevel har jeg stått på barikadene for religionsfrihet i veldig mange år her. Det sier jo litt om meg. At jeg verken bare snakker med folk som "tror som meg" eller vil bare ha det slik "min gruppe" ønsker det.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...