Gå til innhold

Trist sammfunnsutvikling

Anbefalte innlegg

Gjest Nord og ned.

Men det er ikke jeg som er legen, og du som er pasienten. Jeg har da heller aldri påstått at jeg er "bedre" eller "klokere".

Jeg skriver mine innlegg på lik linje med andre, men med argumenter og fakta. Dette er for det meste fakta som man finner på nett, hovedsakelig i aviser i Norge og i utlandet. Så dette er noen alle kan gjøre. Og de som ikke har erfaring kan øve seg. Det var slik jeg lærte.

I stedet for å fokusere så mye på person (meg), synes jeg det er fornuftigere å fokusere på hvilket samfunn vi ønsker, og på Menneskerettighetene, ytringsfrihet, religionsfrihet, osv.

Som du vet er jeg både ateist, og humanist - likevel har jeg stått på barikadene for religionsfrihet i veldig mange år her. Det sier jo litt om meg. At jeg verken bare snakker med folk som "tror som meg" eller vil bare ha det slik "min gruppe" ønsker det.

Med vennlig hilsen

Hvis du henter din kunnskap fra aviser, kunne det jo alltids vært en ide og bla tilbake til første innlegg i denne tråden, og nettopp lese og lære, fremfor å rasere trådene med idiotisk lattervekkende hitling.

Hvordan du kan få det til at du forsvarer ytringsfrihet ved å stå på barrikadene for folk og grupper som representerer de stikk motsatte verdier, må man nok ha din speilvendte hjerne for å kunne forstå.

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

25

• hidi, the scorpion

10

• Holmes

2

• petter smart

2

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion

Men det er ikke jeg som er legen, og du som er pasienten. Jeg har da heller aldri påstått at jeg er "bedre" eller "klokere".

Jeg skriver mine innlegg på lik linje med andre, men med argumenter og fakta. Dette er for det meste fakta som man finner på nett, hovedsakelig i aviser i Norge og i utlandet. Så dette er noen alle kan gjøre. Og de som ikke har erfaring kan øve seg. Det var slik jeg lærte.

I stedet for å fokusere så mye på person (meg), synes jeg det er fornuftigere å fokusere på hvilket samfunn vi ønsker, og på Menneskerettighetene, ytringsfrihet, religionsfrihet, osv.

Som du vet er jeg både ateist, og humanist - likevel har jeg stått på barikadene for religionsfrihet i veldig mange år her. Det sier jo litt om meg. At jeg verken bare snakker med folk som "tror som meg" eller vil bare ha det slik "min gruppe" ønsker det.

Med vennlig hilsen

Du _er_ alt hva du skriver her! Jeg er ofte enig i dine innlegg, men _så_ går du for langt....!

Man bør oppmuntre til debatt, ikke overhøvle motstandere med at de har for liten kunnskap! De åpner seg jo nettopp for mer kunnskap, men du dreper den kunnskapslysten med dine svar!

Gjest rev med briller

Med vennlig hilsen

''Som du vet er jeg både ateist, og humanist - likevel har jeg stått på barikadene for religionsfrihet i veldig mange år her. Det sier jo litt om meg.''

Det får en si!

Det er akkurat det samme å trakassere jøder, svarte, muslimer, homofile, funksjonshemmede, osv osv, og det er stort sett de samme gruppene som gjør det.

Det er selvsagt ingen forskjell hvilken etnisk gruppe man mobber. Mobbing er galt uansett.

''Det er akkurat det samme å trakassere jøder, svarte, muslimer, homofile, funksjonshemmede, osv osv, og det er stort sett de samme gruppene som gjør det.''

Hva med å variere litt da? Eller slår jøder best, fordi de ble gasset i hjel? Det er liksom jøder og barna som døde i tsunamien om og om igjen. Du utelater til og med at det døde mange i tsunamien som ikke var barn. Ikke grusomt nok det kanskje?

''Det er akkurat det samme å trakassere jøder, svarte, muslimer, homofile, funksjonshemmede, osv osv, og det er stort sett de samme gruppene som gjør det.''

Hva med å variere litt da? Eller slår jøder best, fordi de ble gasset i hjel? Det er liksom jøder og barna som døde i tsunamien om og om igjen. Du utelater til og med at det døde mange i tsunamien som ikke var barn. Ikke grusomt nok det kanskje?

Vedr. tsunami-eksempelet:

Bruker man voksne, så får man alltid motargumentet "jammen, de var syndere". Det slipper man hvis man bruker eksempelet med barn.

Vedr. jøde-eksempelet:

Det viser akkurat hva som kan skje hvis man lar hat-angrepene får fortsette mot en hvilken som helst gruppe. Resultatet med jødene er best kjent i Norge, men man kunne brukt svarte, homofile, funksjonshemmede og en hel rekke andre grupper.

Annonse

Gjest heisann montebello

Det er din påstand. Du får finne det.

Det skulle være ganske enkelt å finne tråden, den ble startet av deg for 3-4 måneder siden. Din klaging sørget også for å få slettet tråden hvor diagnosen ble diskutert. Men det har du vel "glemt".

Du _er_ alt hva du skriver her! Jeg er ofte enig i dine innlegg, men _så_ går du for langt....!

Man bør oppmuntre til debatt, ikke overhøvle motstandere med at de har for liten kunnskap! De åpner seg jo nettopp for mer kunnskap, men du dreper den kunnskapslysten med dine svar!

''Man bør oppmuntre til debatt, ikke overhøvle motstandere med at de har for liten kunnskap! ''

Jeg overhøvler ikke folk fordi de har for liten kunnskap.

Folk som skriver hat-meldinger om jøder/homofile/muslimer gjør det sjeldent bare fordi de mangler kunnskap, selv om det er interessant å diskutere årsaken.

Med vennlig hilsen

Det skulle være ganske enkelt å finne tråden, den ble startet av deg for 3-4 måneder siden. Din klaging sørget også for å få slettet tråden hvor diagnosen ble diskutert. Men det har du vel "glemt".

Så jeg kan likeledes anklage deg for å ha innrømmet å stjele, og når du ber om bevis, så sier jeg bare at tråden nok ble slettet.

Gjest Nord og ned.

Bruker man voksne, så får man alltid motargumentet "jammen, de var syndere". Det slipper man hvis man bruker eksempelet med barn.

Vedr. jøde-eksempelet:

Det viser akkurat hva som kan skje hvis man lar hat-angrepene får fortsette mot en hvilken som helst gruppe. Resultatet med jødene er best kjent i Norge, men man kunne brukt svarte, homofile, funksjonshemmede og en hel rekke andre grupper.

De fleste som følger litt med i media vet godt hva som skjer med jøder o.a.når hatgruppene får fritt spilerom. De må flykte hals over hode:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3540149.ece

Allikevel sitter du av en eller annen grunn og taler vår tids nazister sin sak her 24/7, og rakker ned på alle som vil uvesenet til livs.

De fleste som følger litt med i media vet godt hva som skjer med jøder o.a.når hatgruppene får fritt spilerom. De må flykte hals over hode:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3540149.ece

Allikevel sitter du av en eller annen grunn og taler vår tids nazister sin sak her 24/7, og rakker ned på alle som vil uvesenet til livs.

''De fleste som følger litt med i media vet godt hva som skjer med jøder o.a.når hatgruppene får fritt spilerom.''

Nøyaktig det samme som skjer med muslimene når hatgruppene får fritt spillerom.

hidi, the scorpion

''Man bør oppmuntre til debatt, ikke overhøvle motstandere med at de har for liten kunnskap! ''

Jeg overhøvler ikke folk fordi de har for liten kunnskap.

Folk som skriver hat-meldinger om jøder/homofile/muslimer gjør det sjeldent bare fordi de mangler kunnskap, selv om det er interessant å diskutere årsaken.

Med vennlig hilsen

''Jeg overhøvler ikke folk fordi de har for liten kunnskap.''

Du overkjører meg glatt, og jeg hater ingen!

Jødene, har aldri forsøkt å ta over verden, de misjonerer ikke, i motsetning til muslimene....;(

Jeg hater ikke muslimer, selv om jeg er i mot radikal islamisme!

Vedr. jøde-eksempelet:

''Bruker man voksne, så får man alltid motargumentet "jammen, de var syndere". Det slipper man hvis man bruker eksempelet med barn.''

Eneste jeg får når du hele tiden drar frem barn i eksempelet er at det er revnende likegyldig at voksne også døde.

''Vedr. jøde-eksempelet:

Det viser akkurat hva som kan skje hvis man lar hat-angrepene får fortsette mot en hvilken som helst gruppe. Resultatet med jødene er best kjent i Norge, men man kunne brukt svarte, homofile, funksjonshemmede og en hel rekke andre grupper.''

Du mener slik som feks muslimers hat-angrep mot jøder? Jeg synes du skal variere, du fremstiller deg selv som humanist. I virkeligheten fremstår som en muslim-elsker for det er det eneste utsatte "gruppen" man ser at du gang på gang forsvarer uansett hva de foretar seg.

Annonse

hidi, the scorpion

Så jeg kan likeledes anklage deg for å ha innrømmet å stjele, og når du ber om bevis, så sier jeg bare at tråden nok ble slettet.

''Så jeg kan likeledes anklage deg for å ha innrømmet å stjele, og når du ber om bevis, så sier jeg bare at tråden nok ble slettet.''

Nå fremstiller du deg selv som dum, og det passer deg ikke! Vi er for mange vitner mot deg, som vet at tråden ble slettet!

Gjest Nord og ned.

''De fleste som følger litt med i media vet godt hva som skjer med jøder o.a.når hatgruppene får fritt spilerom.''

Nøyaktig det samme som skjer med muslimene når hatgruppene får fritt spillerom.

Jada, og sikkert det samme som skjer med Vigriderne når de blir "hetset" også. De blir sure. Du glemmer bare hovedspørsmålet: So what?

Ang. de homofile som du angivelig står på barrikadene for:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=587371

Det hele blir jo bare helt absurd, når man leser hvilken kronikk du sitter å rakker ned på.

''Bruker man voksne, så får man alltid motargumentet "jammen, de var syndere". Det slipper man hvis man bruker eksempelet med barn.''

Eneste jeg får når du hele tiden drar frem barn i eksempelet er at det er revnende likegyldig at voksne også døde.

''Vedr. jøde-eksempelet:

Det viser akkurat hva som kan skje hvis man lar hat-angrepene får fortsette mot en hvilken som helst gruppe. Resultatet med jødene er best kjent i Norge, men man kunne brukt svarte, homofile, funksjonshemmede og en hel rekke andre grupper.''

Du mener slik som feks muslimers hat-angrep mot jøder? Jeg synes du skal variere, du fremstiller deg selv som humanist. I virkeligheten fremstår som en muslim-elsker for det er det eneste utsatte "gruppen" man ser at du gang på gang forsvarer uansett hva de foretar seg.

''Eneste jeg får når du hele tiden drar frem barn i eksempelet er at det er revnende likegyldig at voksne også døde.''

Selvsagt ikke. Hele byen der en god venninne kom fra ble slettet fra kartet.

Du mener slik som feks muslimers hat-angrep mot jøder? Jeg synes du skal variere, du fremstiller deg selv som humanist. I virkeligheten fremstår som en muslim-elsker for det er det eneste utsatte "gruppen" man ser at du gang på gang forsvarer uansett hva de foretar seg.''

Jada, og sikkert det samme som skjer med Vigriderne når de blir "hetset" også. De blir sure. Du glemmer bare hovedspørsmålet: So what?

Ang. de homofile som du angivelig står på barrikadene for:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=587371

Det hele blir jo bare helt absurd, når man leser hvilken kronikk du sitter å rakker ned på.

''Det hele blir jo bare helt absurd, når man leser hvilken kronikk du sitter å rakker ned på.''

Hege Storhaug har samme kredibilitet som en gjennomsnittelig stalinist i AKP(m-l), så jeg tar ingen av dem seriøst.

''Så jeg kan likeledes anklage deg for å ha innrømmet å stjele, og når du ber om bevis, så sier jeg bare at tråden nok ble slettet.''

Nå fremstiller du deg selv som dum, og det passer deg ikke! Vi er for mange vitner mot deg, som vet at tråden ble slettet!

Jeg så ingen tråd hvor noen fra DOL satt noen diagnose på meg, men det var en tråd (slik som dette) hvor en anonym person påstod at NHD hadde diagnostisert meg en gang, hvilket er løgn, for det ville vært dypt uetisk av NHD å gjøre noe slikt, og han er for proff til det.

Med vennlig hilsen

Gjest Nord og ned.

''Det hele blir jo bare helt absurd, når man leser hvilken kronikk du sitter å rakker ned på.''

Hege Storhaug har samme kredibilitet som en gjennomsnittelig stalinist i AKP(m-l), så jeg tar ingen av dem seriøst.

LOl, nei det skal vel helst litt til å ta både Storhaug og Mohyeldeen Mohammad seriøst samtidig.

Nå er vel hennes tilhengere endel større i antall en ditt ene mannlige, og et halvt dusin kvinnelige disipler. Takk og pris.

''Jeg overhøvler ikke folk fordi de har for liten kunnskap.''

Du overkjører meg glatt, og jeg hater ingen!

Jødene, har aldri forsøkt å ta over verden, de misjonerer ikke, i motsetning til muslimene....;(

Jeg hater ikke muslimer, selv om jeg er i mot radikal islamisme!

''Jødene, har aldri forsøkt å ta over verden, de misjonerer ikke, i motsetning til muslimene....;(''

Altså, de fleste misjonærer på denne jord er vitterlig kristne.

Jeg har heller ikke sett at muslimene vi "overta verden", mer enn noen annen gruppe. Det er selvsagt en del fanatikere som ønsker det, men det er det overalt.

''Jeg hater ikke muslimer, selv om jeg er i mot radikal islamisme!''

Jeg er også mot fundamentalister, enten de er fra den ene eller andre trosretningen.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...