Gå til innhold

Trist sammfunnsutvikling

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

''Jødene, har aldri forsøkt å ta over verden, de misjonerer ikke, i motsetning til muslimene....;(''

Altså, de fleste misjonærer på denne jord er vitterlig kristne.

Jeg har heller ikke sett at muslimene vi "overta verden", mer enn noen annen gruppe. Det er selvsagt en del fanatikere som ønsker det, men det er det overalt.

''Jeg hater ikke muslimer, selv om jeg er i mot radikal islamisme!''

Jeg er også mot fundamentalister, enten de er fra den ene eller andre trosretningen.

Med vennlig hilsen

''Altså, de fleste misjonærer på denne jord er vitterlig kristne.''

Ikke nå lenger:( Muslimer følger hakk i hæl.

Fortsetter under...

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

25

• hidi, the scorpion

10

• Holmes

2

• petter smart

2

Mest aktive i denne tråden

''Altså, de fleste misjonærer på denne jord er vitterlig kristne.''

Ikke nå lenger:( Muslimer følger hakk i hæl.

Hvor mange muslimske misjonærer har du hatt på døren?

Jeg har aldri opplevd det, verken i Norge eller i utlandet.

Det pleier å stå en gruppe med en bod på Egertorget i Oslo noen lørdager. De står sammed med Hedningesamfunnet på neste stand, og jeg tror begge to liker det like mye/lite! :-)

Med vennlig hilsen

Louis Cyphre

''Jødene, har aldri forsøkt å ta over verden, de misjonerer ikke, i motsetning til muslimene....;(''

Altså, de fleste misjonærer på denne jord er vitterlig kristne.

Jeg har heller ikke sett at muslimene vi "overta verden", mer enn noen annen gruppe. Det er selvsagt en del fanatikere som ønsker det, men det er det overalt.

''Jeg hater ikke muslimer, selv om jeg er i mot radikal islamisme!''

Jeg er også mot fundamentalister, enten de er fra den ene eller andre trosretningen.

Med vennlig hilsen

''Jeg har heller ikke sett at muslimene vi "overta verden", mer enn noen annen gruppe. Det er selvsagt en del fanatikere som ønsker det, men det er det overalt.''

Kristne lider i dagens verden mer under forfølgelse enn tilhengere av noen annen religion. Verst er forholdene i Nord-Korea, men det er svært ille også i Iran og Afghanistan. I åtte av de ti landene øverst på denne listen er islam den mest utbredte religionen.

''Eneste jeg får når du hele tiden drar frem barn i eksempelet er at det er revnende likegyldig at voksne også døde.''

Selvsagt ikke. Hele byen der en god venninne kom fra ble slettet fra kartet.

Du mener slik som feks muslimers hat-angrep mot jøder? Jeg synes du skal variere, du fremstiller deg selv som humanist. I virkeligheten fremstår som en muslim-elsker for det er det eneste utsatte "gruppen" man ser at du gang på gang forsvarer uansett hva de foretar seg.''

''Selvsagt ikke. Hele byen der en god venninne kom fra ble slettet fra kartet.''

Men kun barna er verdt å nevne når man skal vrenge ut av seg at Gud er ond. Jaja...

hidi, the scorpion

Hvor mange muslimske misjonærer har du hatt på døren?

Jeg har aldri opplevd det, verken i Norge eller i utlandet.

Det pleier å stå en gruppe med en bod på Egertorget i Oslo noen lørdager. De står sammed med Hedningesamfunnet på neste stand, og jeg tror begge to liker det like mye/lite! :-)

Med vennlig hilsen

''Hvor mange muslimske misjonærer har du hatt på døren?''

Hvor mange jøder har du hatt på døren?

Annonse

petter smart

Samfunnsutviklingen er selvsagt trist. Dette er akkurat samme møl som ble skrevet om jødene rundt 1930, og er akkurat like "sant" da som nå.

Man kan levende forestille seg at "bestemoren" til forfatteren (eller en som levde på samme tid) skrev akkurat det samme i en avis i 1930.

Det er ingen forskjell - hatet, irrasjonaliteten og idiotiet er akkurat det samme. Den slags er en langt større fare for demokratiet i Norge enn noe av det hun skriver om.

Du bommer litt. Dette er det samme som kritikken av nazistene før krigen. Mange advarte mot nazismen, men ble vel antagelig hysjet ned av nyttige idioter som deg.

Jødene utførte ingen terroraksjoner, verken i Norge eller andre steder. De krevde ikke at samfunnet skulle tilpasse seg dem. De flyttet ikke til Norge i hopetall. De var fredelige mennesker som jobbet hardt.

Hvorfor er det så vanskelig å innse at en del muslimer ønsker å gjøre Euroap islamsk?

nitty-gritty

Du bommer litt. Dette er det samme som kritikken av nazistene før krigen. Mange advarte mot nazismen, men ble vel antagelig hysjet ned av nyttige idioter som deg.

Jødene utførte ingen terroraksjoner, verken i Norge eller andre steder. De krevde ikke at samfunnet skulle tilpasse seg dem. De flyttet ikke til Norge i hopetall. De var fredelige mennesker som jobbet hardt.

Hvorfor er det så vanskelig å innse at en del muslimer ønsker å gjøre Euroap islamsk?

''Hvorfor er det så vanskelig å innse at en del muslimer ønsker å gjøre Euroap islamsk?''

Det er et vel så stort problem at noen kristne ønsker et samfunn som i større grad harmonerer med kristne verdier (de har til og med et parti for saken), at rasister ønsker et samfunn hvor kulturer ikke blandes, at enkelte ateister ønsker å forby all organisert religion... Og så videre.

''Du bommer litt. Dette er det samme som kritikken av nazistene før krigen. Mange advarte mot nazismen, men ble vel antagelig hysjet ned av nyttige idioter som deg.''

Men her er det altså muslimene som blir trakassert, slik jødene ble (og blir).

''Jødene utførte ingen terroraksjoner, verken i Norge eller andre steder. De krevde ikke at samfunnet skulle tilpasse seg dem. De flyttet ikke til Norge i hopetall. De var fredelige mennesker som jobbet hardt.''

Akkurat som de fleste muslimer i Norge. Ut av 293 terroraksjoner i Europa i 2009 var det 1 som var utført av en muslim.

''Hvorfor er det så vanskelig å innse at en del muslimer ønsker å gjøre Euroap islamsk?''

Selvsagt er det "en del" muslimer som ønsker det. Det er en del kristne som ønsker å gjøre det kristent. Det er en del ateister, kommunister, osv osv osv osv.

Les hva Kari Vogt og en del eksperter sier om det der (som gikk ut på dato i 2004):

http://www.aftenbladet.no/utenriks/1058044/Dalende_frykt_for_islamsk_laquoEurabiaraquo.html

Det er et vel så stort problem at noen kristne ønsker et samfunn som i større grad harmonerer med kristne verdier (de har til og med et parti for saken), at rasister ønsker et samfunn hvor kulturer ikke blandes, at enkelte ateister ønsker å forby all organisert religion... Og så videre.

Det er ikke like store problem da disse gruppene enten har svært liten oppslutning i befolkningen og/eller ikke bruker vold/trusler for å oppnå det de vil.

Ser en på land med mange muslimer, ser en stadig flere konflikter mellom dem og de andre innbyggerne. Dette er tilfellet over hele verden, Muslimer klarer i liten grad å leve i fred sammen med andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...