Gå til innhold

Storbyferie m barn

Gjest Eks london eller andre

Anbefalte innlegg

I norge hadde det vel nesten ikke holdt. Men vi trenger ikke treretters. Men helst ikke for mye søppelmat heller. Det vil si mennene i familien liker nok burger og pommes fritt. Men om man kan få en middagsrett til ikke så mye over hundre kroner.

Ta undergrunnen hele tiden? De fleste har vel kanskje dagskort? Men jeg har aldri vært i London så jeg aner ikke pris på kollektiv, sightseeing og andre severdigheter.

Joda, man kan leve på 1000,- pr dag også i Norge. Eks: frokost på hotellet. Lunsj: Kjøper rundstykker og pålegg på en dagligvarebutikk. Middag: kun hovedrett på f.eks. kinesisk restaurant.

Forøvrig skrev jeg ikke bare "undergrunn hele dagen", men om man kjøper dagskort på undergrunnen og allikevel benytter taxi og buss, så renner pengene fortere.

Dere kan neppe gjøre alt mulig i noen by uten å sprekke på budsjett. Går dere f.eks. på musical, går det mye penger bare til billetten. Lar dere være, "sparer" dere tilsvarende. Det blir valg å ta.

Jeg tror dere kan få en fin tur uansett hvor dere reiser, hvis dere er bevisst på hva dere vil bruke pengene på.

Fortsetter under...

I norge hadde det vel nesten ikke holdt. Men vi trenger ikke treretters. Men helst ikke for mye søppelmat heller. Det vil si mennene i familien liker nok burger og pommes fritt. Men om man kan få en middagsrett til ikke så mye over hundre kroner.

Ta undergrunnen hele tiden? De fleste har vel kanskje dagskort? Men jeg har aldri vært i London så jeg aner ikke pris på kollektiv, sightseeing og andre severdigheter.

Inngangspenger i London er forholdsvis dyrt. Transport er billig og lettvint, spesielt hvis du ordner oysterkort på forhånd. Les f.eks. her:

http://www.ticketservice.no/ts/ground_arrangement/cgi-bin/show_ground_arrangements.cgi?combo_id=5&adults=1&combo_item_id=689&dh_dest_id=440002&ga_category=transportation_ticket&bbcam=adwds&bbkid=EXTRASQ+DESTCATQ+LON+TRANS+transport+london&x&campaign=GUD%20|%20Travel%20Extras&adgroup=London%20-%20Transport&kw=transport%20london&matchtype=Broad&mpch=sem

Dagskort til store barn kan du ordne på en tubestasjon når dere kommer fram. Billettene er felles for buss og undergrunn, så dere kan ta 2-etasjes buss rundt i sentrum og se en del kjente bygninger på den måten - det er billig.

Hvis det er et alternativ å bo i leilighet, kan dere lage ordentlig frokost og (sen) middag selv, og spise lunsj ute. Da holder matbudsjettet, og det trenger ikke bli dyrere enn hotell. Se f.eks. her: http://www.astons-apartments.com/

Støtter ellers forslagene om å sjekke ut København og Göteborg, der er det masse å gjøre og svært gode shoppingmuligheter.

Gjest segunda

Det er ikke så veldig billig i 'Praha, heller. Og det er en dønn kjedlig by for de som ikke er interessert i arkitektur. Ville ikke anbefalt Praha for barnefamilier.

Det er mye billigere i Praha enn London. Hva er interessant er noe annet. Marionette teater har ikke noe med arkitektur å gjøre.

Det er mye billigere i Praha enn London. Hva er interessant er noe annet. Marionette teater har ikke noe med arkitektur å gjøre.

Jeg har vært begge steder, og ja, det er billigere i Praha, men ikke veldig billig. Og jeg er fortsatt av den mening at Praha er ingen by for barn. Da er London mye bedre. Praha er oppskrytt spør du meg! Men det er selvfølgelig min helt egen personlige mening.Litt avhengig av barnas alder vill jeg kanskej heller satse på Paris. Ellers har jeg noen venner som sverger til Budapest, men der har jeg ikke vært.

Hva med budsjettet mitt? 3000 til mat, 3000 til sightseeing, museum. 3 dager og to netter. Shopping og fly og hotell går utenom.

Det hadde gått fint for oss (2+2), vi spiser gjerne litt enkel frokost, lunch på en pub og litt ost/vin/spekemat/brødstoff på rommet på kvelden slik at alle kan gire ned og ungene kan legge seg når de trenger det.

Sightseeing i London varierer seff etter hva man vil. Noen av museene er faktisk gratis, både Science Museum og Natural History Museum, som er knall for unger. Victoria&Albert kostet heller ingenting da vi var der for noen år siden. London Zoo er rundt £50 for en familie på fire, men vi er da godt fornøyde for dagen egentlig - særlig hvis man skal orke litt shopping eller en utemiddag i tillegg,

Vi var på voksentur til Barcelona nå i høst, og det er definitivt en by jeg skal ha med med ungene til en gang. Utrolig flott by for alle aldre tror jeg. Der har du strand (hvis en reiser i sommermnd), zoo, masse å oppleve og se på. Prisene varierer på både mat og shopping, så ikke vanskelig å finne noe en kan ha råd til der og ikke minst, ikke har råd til;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...