Gå til innhold

Var dette vedlig fetende?

Gjest en del timer til neste måltid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiste akkuratt fem medisterkaker, en liten ribbebit, en halv pose surkål og et par spiseskjeer tyttebærsyltetøy. Jeg spiste ikke poteter. Var dette veldig fetnde eller er det slik atkinsfolkene også spiser?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elextra
Skrevet

''fem medisterkaker, en liten ribbebit, en halv pose surkål og et par spiseskjeer tyttebærsyltetøy''

Til frokost!?

Mulig det er i tråd med Atkins, det har jeg ikke særlig greie på, men det høres i hvertfall tungt og mye ut!

Gjest ja, som et enkelt måltid var det det
Skrevet

Hvis resten av kostholdet ditt er så å si uten karbohydrater, så kan du spise slik mat som en del av et kosthold som skal gjøre deg slankere.(som Atkins etc)

Men hvis du spiser dette måltidet, og resten av dagen / uken /måneden spiser et "normalt" kosthold med sukker, frukt, brød, ris, pasta, mais, kjeks eller posteter osv, så vil det jo være kaloriene i dette måltidet som er utslagsgivende på vekten.

Du kan ikke definere ett måltid som Atkins, og fråtse i kalorier og fett, og så spise resten av måltidene som om du følger Grete Roede eller Statens Ernæringsråds anbefalinger (mindre kalorier, mer frukt og grønt, grovt brød osv). Da blir Atkinsmåltidet bare mange ekstra kalorier, fordi kroppen din ikke er i ketose.

Gjest Modern77
Skrevet

Mye fett, men ser en bort fra karbohydratene følger jo dette Atkinsmodellen.

Atkinsmodellen har vært mye omdiskutert og det er ikke bra å slanke seg med mettet fett som tetter årene!

Måltidet ditt var ikke karbohydratfritt,

surkålen inneholder mye sukker fra eddiklaken,

og tyttebærsylte inneholder også ofte mye sukker.

Det som er viktig er å holde seg unna sukker og stivelse fra hvitt brød og poteter.

PS, de sier at kokte kalde poteter har mer lavglykemisk indeks enn kokte varme poteter av en eller annen grunn.

Skrevet

Hvis resten av kostholdet ditt er så å si uten karbohydrater, så kan du spise slik mat som en del av et kosthold som skal gjøre deg slankere.(som Atkins etc)

Men hvis du spiser dette måltidet, og resten av dagen / uken /måneden spiser et "normalt" kosthold med sukker, frukt, brød, ris, pasta, mais, kjeks eller posteter osv, så vil det jo være kaloriene i dette måltidet som er utslagsgivende på vekten.

Du kan ikke definere ett måltid som Atkins, og fråtse i kalorier og fett, og så spise resten av måltidene som om du følger Grete Roede eller Statens Ernæringsråds anbefalinger (mindre kalorier, mer frukt og grønt, grovt brød osv). Da blir Atkinsmåltidet bare mange ekstra kalorier, fordi kroppen din ikke er i ketose.

Ok. Da har jeg fått svar. Jeg kan altså ikke spise et atkinsmåltid for så å spise vanlig mat etterpå om jeg vil ned i vekt eller holde vekta. Takk for svar!

Skrevet

Hørtes ut som en bra porsjon. I følge Atkins kan du vel stappe inpå med fett, men de der sukkerbombene du hadde i tillegg var vel mindre bra. Fett er en ting, sammen med sukker er det ikke lurt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...