Gå til innhold

Mat, hva er normal.

Gjest Husker ikke lenger hva som er normalt

Anbefalte innlegg

Gjest Husker ikke lenger hva som er normalt

Hvor mye er det egentlig "normalt" for en aktiv jente i midten av 20årene å spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel store variasjoner på hvor store mengder som er normalt å spise til hvert måltid.

Men de fleste spiser nok 4 måltider pr dag - frokost (mellom klokka 6 og 9), lunsj (mellom 11 og 14), middag (mellom 16 og 19) og kveldsmat (mellom 19 og 23).

Det er anbefalt å ha 5 måltider pr dag, men det synes jeg er vanskelig å huske på.

Viktig å spise grønnsaker, lite sukker, drikke mye vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vestlendingen

lurer på det samme egentlig... Mine dager består stort sett av 1 rundstykke m. mager ost og hamburgerrygg til frokost (norske grove eller hjemmebakte med lite sukker/gjær og mye grovt mel), lunsj/middag enten 2 rundstykker m samme pålegg eller salat m kylling/svinekjøtt(stekt filet), kveldsmat 1-2 flatbrød(små) m brunost og 1 kopp kakao(ekstra lett melk, uten sukker). På fridager prøver jeg å spise bedre middag, kjøtt m ris/poteter og mye salat. Tror dette går bra bare fordi jeg har en stillesittende jobb og dermed ikke trenger så mye på dagtid... Men om jeg blir syk eller ikke rekker å spise en dag kjenner jeg jo at jeg har lite å gå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vestlendingen

lurer på det samme egentlig... Mine dager består stort sett av 1 rundstykke m. mager ost og hamburgerrygg til frokost (norske grove eller hjemmebakte med lite sukker/gjær og mye grovt mel), lunsj/middag enten 2 rundstykker m samme pålegg eller salat m kylling/svinekjøtt(stekt filet), kveldsmat 1-2 flatbrød(små) m brunost og 1 kopp kakao(ekstra lett melk, uten sukker). På fridager prøver jeg å spise bedre middag, kjøtt m ris/poteter og mye salat. Tror dette går bra bare fordi jeg har en stillesittende jobb og dermed ikke trenger så mye på dagtid... Men om jeg blir syk eller ikke rekker å spise en dag kjenner jeg jo at jeg har lite å gå på!

Altså, lunsj/middag er ett måltid... så enkelte dager er tre rundstykker og et flatbrød alt jeg spiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara Bernard

Altså, lunsj/middag er ett måltid... så enkelte dager er tre rundstykker og et flatbrød alt jeg spiser

Det er jo altfor lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...