Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest solsig

Fikk en Hamstrings-skade i midten av september. Var på ultralyd som viste blødning, ortopeden sendte meg hjem etter og ikke forstå omfanget av skaden. Trente litt hos fysioterapeut, fikk ikke MR før 08.11.10. Den viste som følger, sitat: På venstre side er det en stor partiell ruptur ved hamstringsutspringet, retraksjon av senesubstans opp mot 8 cm. Det er utbredt ødem proksimalt i hamstringsmuskulatur og begynnende atrofi. Ellers upåfallende forhold begge sider. Sitat slutt. Da fysioterapeuten fikk se resultatet ble det usikkerhet om jeg skulle fortsette treningen så den ble avsluttet i påvente av uttalelse fra ortoped. Den lot vente på seg til nå, og det var lite og gjøre, men har ikke fått det endelige svaret fra fastlegen enda. Har lest at en evt operasjon må gjøres innen 14 dager. Som tillegsopplysning kan nevnes at jeg har en velfungerende kneprotese i den høyre foten. Mitt spørsmår er som følger: Er det helt uaktuellt og operere ? Min sunne fornuft tilsier at opptrening blir bedre når det er kontakt med hele muskelen, den er tydelig mye svakere allerede, jeg faller lett da det føles som den låser seg, har ikke muskelkraft til og få den med på et vis. Har også fått økende smerter i utspringsområdet og er øm midt bak på låret, tåler lite trykk det, som bare det og sitte på en vanlig stol. Med tanke på min protese vil jeg gjerne ha de beste forutsetninger for og ha en normal fot med god styrke. Mvh S

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358793-hamstrings-skade/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...