Gå til innhold

Fisk med karry og kokos

Anbefalte innlegg

Gjest segunda

1 kg. fisk i biter

1 rødløk

3 - 4 gulerøtter

1 rød paprika

6 - 8 sopp

1/2 boks kokosmelk

1/2 sitron

2 spsk. kokosmasse

1 1/2 tsk. karry

salt og pepper

ost

olivenolje

Smør en form med olivenolje og legg fiskbitene i. Salt og pepper og sitronsaft over.Kutt grønnsakene grovt og legg over. Rør karryen i kokosmelken og hell over. Strø godt med ost over og til slutt kokosmassen over osten.

Bakt i ovn i ca. 30 minutter ved 180 grader.

Denne er bare knallgod. Bon appetit!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/358878-fisk-med-karry-og-kokos/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke særlig begeistret for kokosmasse heller, men denne oppskriften er god. Kokosmassen bløtes opp og gir sausen en god konsistens.

Den skal definitivt prøves - takk for at du la den ut.

Kjekt å få inn noen nye retter en gang iblant - det går ofte i det samme...

Takk for dagens middagstips - jeg elsker både fisk og kokos! Anbefaler du hvit eller rød fisk her? Siden det er så mange smaker forøvrig i retten, er kanskje torsk eller sei et godt alternativ?

Håper du fortsatt ikke har copyright, for denne retten blir nok heitende "Segundas kokosfisk" - merkevaren "Fiskesnadder a la Segunda" er allerede opptatt her i heimen..

Annonse

Gjest segunda

Takk for dagens middagstips - jeg elsker både fisk og kokos! Anbefaler du hvit eller rød fisk her? Siden det er så mange smaker forøvrig i retten, er kanskje torsk eller sei et godt alternativ?

Håper du fortsatt ikke har copyright, for denne retten blir nok heitende "Segundas kokosfisk" - merkevaren "Fiskesnadder a la Segunda" er allerede opptatt her i heimen..

Jeg har brukt torsk, men sei eller kolje er sikkert godt også. Ville neppe brukt rød fisk, men kanskje jeg skulle prøvd.....

Det er lov å kalle denne retten hva som helst;-). Ja og den er knallgod, jeg lagde den lørdag til middagsgjester og den falt i smak hos hele gjengen;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...