Gå til innhold

Middagsmat de kommende dager?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

11

• mariaflyfly

8

• Angustia

7

• meg__123!

4

Gjest segunda

Nå har jeg lagt inn en oppskrift som jeg lagde i går. Den er knallgod og rimelig rask. Jeg har tenkt å ha fiskeboller i hvit saus i morgen siden jeg har min datter hjemme som liker det. Jeg har også fiskekaker et sted som jeg skal spise til uka. Brød og sild blir en dag for å spise opp rester fra jula, og antageligvis woket kylling med forskjellige grønnsaker.

Sunt og sunt....I morgen skal vi ha fiskekaker, med kokte poteter, rå, revne gulerøtter og smeltet smør. Tirsdag tar vi en lettvint vri, da tar jeg en av pakkene med elgkarbonade sammen med Toro-pose jegergryte, kokte poteter og masse oppskåret tomat og agurk. Onsdag blir det stekt flesk med hvit saus, kokte poteter + kokte gulerøtter og brokkoli. Torsdag, fullkornsris med kyllingfilet + uncle Bens sursøt saus evt. Thai curry.

Mandag: Fiskegrateng (hjemmelaget), poteter, gulrøtter

Tirsdag: Kyllingwok

Onsdag: Pasta og laks, en eller annen grønnsak

Torsdag: Rester av en gryterett fra fryseboksen, ris

Fredag: Steinbitkaker, poteter og brokkoli

Lørdag: Chili con Carne

Søndag: hjemmelagde hjortekarbonader, poteter, viltgrønnsaker

Annonse

Jeg skal ha:

Mandag: wok med ris

Tirsdag: wok med ris

Onsdag: wok med ris

Torsdag: wok med ris

Fredag: wok med ris

Lørdag: wok med ris

Søndag: Forhåpentligvis tomt for wok med ris, så da tar jeg fisk?

å hjelp, da hadde jeg spydd når onsdagen hadde kommet :P

Jeg skal ha:

Hei,

Har du riskoker? (Du får dem til en billig penge på Clas Ohlson.)

Ris blir knallhardt i kjøleskap (også hvis det varmes etterpå), så en riskoker gjør det mye enklere.

Med vennlig hilsen

Hei,

Har du riskoker? (Du får dem til en billig penge på Clas Ohlson.)

Ris blir knallhardt i kjøleskap (også hvis det varmes etterpå), så en riskoker gjør det mye enklere.

Med vennlig hilsen

Jeg har lang erfaring med ris i kjøleskap, så det går bra. RIskokere krever mye renhold.

Annonse

Jeg har lang erfaring med ris i kjøleskap, så det går bra. RIskokere krever mye renhold.

''RIskokere krever mye renhold''

Der har jeg helt motsatt erfaring. Abolutt noe av det enkleste å vaske. Lar den stå med lunkent vann i, mens jeg stabler inn i maskinen, og så varmt vann, oppvaskbørste og Zalo. Gullende ren på null komma niks. Bruker mye mer ris nå, etter at jeg fikk riskokeren.

Der har jeg helt motsatt erfaring. Abolutt noe av det enkleste å vaske. Lar den stå med lunkent vann i, mens jeg stabler inn i maskinen, og så varmt vann, oppvaskbørste og Zalo. Gullende ren på null komma niks. Bruker mye mer ris nå, etter at jeg fikk riskokeren.

Samme her! Var noe dritt å koke ris før jeg fikk riskoker, så har aldri angra på kjøpet :)

De tar også mye plass. Jeg syns det er kjempeenkelt å lage ris i vanlig kasserolle, har lært det av en asiat en eller annen gang eller var det en søramerikaner, husker ikke, så den blir veldig god.

Gjest segunda

Jeg skal ha:

Det finnes andre billige matretter. variasjon er viktig.

Gjest Hulderen

Jeg skal ha:

Wok er kjempegodt det, utrolig hvor mye ulikt som kan wokes. Det finnes også et utall ulike woksauser, så den der kunne jeg gjerne vært med på. Men jeg dropper ris til wok, det er ikke nødvendig.

Har du prøvd deg frem med diverse woksupper med suppenudler i? Nam nam!

Wok er kjempegodt det, utrolig hvor mye ulikt som kan wokes. Det finnes også et utall ulike woksauser, så den der kunne jeg gjerne vært med på. Men jeg dropper ris til wok, det er ikke nødvendig.

Har du prøvd deg frem med diverse woksupper med suppenudler i? Nam nam!

Ikke kom og gjør det vanskelig nå, jeg har allerede lagd middag for hele uka:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...