Gå til innhold

Middagsmat de kommende dager?

Anbefalte innlegg

Mandag: Fiskegrateng (hjemmelaget), poteter, gulrøtter

Tirsdag: Kyllingwok

Onsdag: Pasta og laks, en eller annen grønnsak

Torsdag: Rester av en gryterett fra fryseboksen, ris

Fredag: Steinbitkaker, poteter og brokkoli

Lørdag: Chili con Carne

Søndag: hjemmelagde hjortekarbonader, poteter, viltgrønnsaker

''Mandag: Fiskegrateng (hjemmelaget), poteter, gulrøtter Tirsdag: Kyllingwok Onsdag: Pasta og laks, en eller annen grønnsak Torsdag: Rester av en gryterett fra fryseboksen, ris Fredag: Steinbitkaker, poteter og brokkoli Lørdag: Chili con Carne Søndag: hjemmelagde hjortekarbonader, poteter, viltgrønnsaker''

Jeg blir like imponert hver gang over folk som er så strukturerte at de klarer å sette opp og ikke minst gjennomføre en ukesmeny som er planlagt i forkant!

Det samme med de som handler kolonialvarer en gang i uka (og henger antakelig sammen). Jeg har prøvd fleire ganger, men det strander alltid....

Skreiv meg litt bort nå - skulle gjerne kommet på middag hos deg hver dag denne uka, og takk for inspirasjon til meny :-)

Fortsetter under...

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

11

• mariaflyfly

8

• Angustia

7

• meg__123!

4

''Mandag: Fiskegrateng (hjemmelaget), poteter, gulrøtter Tirsdag: Kyllingwok Onsdag: Pasta og laks, en eller annen grønnsak Torsdag: Rester av en gryterett fra fryseboksen, ris Fredag: Steinbitkaker, poteter og brokkoli Lørdag: Chili con Carne Søndag: hjemmelagde hjortekarbonader, poteter, viltgrønnsaker''

Jeg blir like imponert hver gang over folk som er så strukturerte at de klarer å sette opp og ikke minst gjennomføre en ukesmeny som er planlagt i forkant!

Det samme med de som handler kolonialvarer en gang i uka (og henger antakelig sammen). Jeg har prøvd fleire ganger, men det strander alltid....

Skreiv meg litt bort nå - skulle gjerne kommet på middag hos deg hver dag denne uka, og takk for inspirasjon til meny :-)

Det der klarer ikke jeg heller...

Jeg blir også med når du drar på middagsbesøk!

Sannheten er nok at de enten sulter halve uken, eller ender opp med å spise makaroni og pizza sammen de to siste dagene, fordi det er det eneste de har i skapet!

;-)

Med vennlig hilsen

Det der klarer ikke jeg heller...

''Det der klarer ikke jeg heller...''

En trøst at vi er fleire :-)

Mine spede forsøk på ukemenyer og storhandling mislykkes av mange meir eller mindre gode årsaker, her er et lite utvalg:

Vi får "plutselig" besøk - ikke nok mat ift menyen til alle - så jeg må endre meny eller handle litt ekstra..

Vi skal ut på et eller annet (som jeg gjerne burde huska noen dager før) - da må jeg lage noe som går kjapt...

Vi (les jeg) får plutselig lyst på noe annet enn den planlagte middagen...

Lokalbutikkene har plutselig noen ekstremt gode tilbud som jeg MÅ benytte meg av... Og da er vi (les jeg) på kjøret, den ukentlige handlelista er glømt og fristelsene står i kø...

Vel, for mitt vedkommende må jeg nok bryte sammen og tilstå at jeg har forutsigbarhetsallergi i en dårlig kombinasjon med manglende planleggingsgen, ispedd en litt for stor dose impulsivitet..

Annonse

Sannheten er nok at de enten sulter halve uken, eller ender opp med å spise makaroni og pizza sammen de to siste dagene, fordi det er det eneste de har i skapet!

;-)

Med vennlig hilsen

''Sannheten er nok at de enten sulter halve uken, eller ender opp med å spise makaroni og pizza sammen de to siste dagene, fordi det er det eneste de har i skapet!''

Hah, nemlig - det trøster jeg meg med også :-P

Gjest middagshjelperen

I morgen skal vi ha sukkerpudding. Dvs blodpudding, men vi kamuflerer det, fordi ungene skvatt til en gang jeg testet hvordan de reagerte på "blodpudding". De mistet all farge i ansiktet og skar fryktelige grimaser, så vi kaller det fremdeles sukkerpudding. Aner ikke hvor lang tid det tar før de skjønner teninga, eller om det egentlig skjønner det, men liker det så godt at de forsøker å fortrenge det. (Det er mormors hjemmelagde, og den smaker FANTASTISK!)

Resten av uken:

Tirsdag: kyllingwok

Onsdag: Mor skal ut og spise med ei venninne, og far kommer vel til å servere pannekaker og tomatsuppe, kjenner jeg ham rett. (Verste maten jeg vet om, så de benytter anledningen når jeg er borte)

Torsdag: Fiskegrateng, potet og revne gulrøtter

Fredag: Biff stroganoff

Lørdag: Ostesuffle og salat

Søndag: Reinsdyrstek med rosenkål, gulrøtter, potet og fløtesaus (bursdagsfeiring og gjester)

''Det der klarer ikke jeg heller...''

En trøst at vi er fleire :-)

Mine spede forsøk på ukemenyer og storhandling mislykkes av mange meir eller mindre gode årsaker, her er et lite utvalg:

Vi får "plutselig" besøk - ikke nok mat ift menyen til alle - så jeg må endre meny eller handle litt ekstra..

Vi skal ut på et eller annet (som jeg gjerne burde huska noen dager før) - da må jeg lage noe som går kjapt...

Vi (les jeg) får plutselig lyst på noe annet enn den planlagte middagen...

Lokalbutikkene har plutselig noen ekstremt gode tilbud som jeg MÅ benytte meg av... Og da er vi (les jeg) på kjøret, den ukentlige handlelista er glømt og fristelsene står i kø...

Vel, for mitt vedkommende må jeg nok bryte sammen og tilstå at jeg har forutsigbarhetsallergi i en dårlig kombinasjon med manglende planleggingsgen, ispedd en litt for stor dose impulsivitet..

Det der er unnskyldninger og atter unnskyldninger. Vedder på at du hadde spart masse penger på å ha ukesmenyer:-) (Ikke at jeg er egentlig noe bedre..)

Men fint at det er flere som ikke er så planleggerorienterte, fordi da kan jeg føle meg flink når jeg for en gang skyld får det til;-)

I morgen skal vi ha sukkerpudding. Dvs blodpudding, men vi kamuflerer det, fordi ungene skvatt til en gang jeg testet hvordan de reagerte på "blodpudding". De mistet all farge i ansiktet og skar fryktelige grimaser, så vi kaller det fremdeles sukkerpudding. Aner ikke hvor lang tid det tar før de skjønner teninga, eller om det egentlig skjønner det, men liker det så godt at de forsøker å fortrenge det. (Det er mormors hjemmelagde, og den smaker FANTASTISK!)

Resten av uken:

Tirsdag: kyllingwok

Onsdag: Mor skal ut og spise med ei venninne, og far kommer vel til å servere pannekaker og tomatsuppe, kjenner jeg ham rett. (Verste maten jeg vet om, så de benytter anledningen når jeg er borte)

Torsdag: Fiskegrateng, potet og revne gulrøtter

Fredag: Biff stroganoff

Lørdag: Ostesuffle og salat

Søndag: Reinsdyrstek med rosenkål, gulrøtter, potet og fløtesaus (bursdagsfeiring og gjester)

Blodpudding? Jeg trodde det var utdødd med forrige generasjon. Hvor i all verden får man tak i blod i 2011?

Blodpudding? Jeg trodde det var utdødd med forrige generasjon. Hvor i all verden får man tak i blod i 2011?

Blodpudding er fantastisk godt - stekes i panna og spises sammen med kokte poteter og tyttebærsyltetøy :-)

Bare meg i familien som liker (dvs mannen har lagt ned veto ,pt det, så dermed har jeg ikke fått oppdratt ungene i denne lekkerbiskenen) - så det er bare hvis jeg hvert julbelår spiser middag alene hos mamma, at jeg får det!

Vi kjøper det i vanlig butikk, ligger i sånne store pølser med sort plast utapå.

Mandag: Fiskegrateng (hjemmelaget), poteter, gulrøtter

Tirsdag: Kyllingwok

Onsdag: Pasta og laks, en eller annen grønnsak

Torsdag: Rester av en gryterett fra fryseboksen, ris

Fredag: Steinbitkaker, poteter og brokkoli

Lørdag: Chili con Carne

Søndag: hjemmelagde hjortekarbonader, poteter, viltgrønnsaker

Vanvittig til planlegging da!

Her i huset er humøret på bonn i dag, ettersom mor i huset ikke tok initiativ til noen middag og far i huset mente så absolutt at det burde mor ha gjort.

Så det ble omelett til kvelds...

Annonse

Blodpudding er fantastisk godt - stekes i panna og spises sammen med kokte poteter og tyttebærsyltetøy :-)

Bare meg i familien som liker (dvs mannen har lagt ned veto ,pt det, så dermed har jeg ikke fått oppdratt ungene i denne lekkerbiskenen) - så det er bare hvis jeg hvert julbelår spiser middag alene hos mamma, at jeg får det!

Vi kjøper det i vanlig butikk, ligger i sånne store pølser med sort plast utapå.

Ja, jeg har sett sånn pølseforma greie i butikken et par ganger. Men hun over her snakka om hjemmelaga.

Vi kjører ukesmenyer fredag-torsdag (handler på torsdager), og slik ser den nåværende ut:

Fredag: Hjemmelaget pizza

Lørdag: Taco

Søndag: Fiskeboller i hummersaus

Mandag: Torskenuggets

Tirsdag: Kjøttkaker i brun saus

Onsdag: Fersk fisk (kjøpes på vei hjem fra trening tirsdag)

Torsdag: Pannekaker

Lager menyene ut fra hva vi skal, tid til disp og tilbud på butikken.

Ja, jeg har sett sånn pølseforma greie i butikken et par ganger. Men hun over her snakka om hjemmelaga.

Jeg har aldri laget det fra skrætsj. Husker jeg ble litt paff da jeg leste oppskriften på det en gang, at det skulle være BLOD i blodpudding....!

Det der er unnskyldninger og atter unnskyldninger. Vedder på at du hadde spart masse penger på å ha ukesmenyer:-) (Ikke at jeg er egentlig noe bedre..)

Men fint at det er flere som ikke er så planleggerorienterte, fordi da kan jeg føle meg flink når jeg for en gang skyld får det til;-)

''Det der er unnskyldninger og atter unnskyldninger. Vedder på at du hadde spart masse penger på å ha ukesmenyer:-)''

Jadda, masa ;-( Er smertelig klar over det, men noen ganger føles det bedre å kalle det "årsaker / argumenter" enn "unnskyldninger / brister"... Dessuten skulle vel jeg være ditt deltids superego og ikke omvendt? *Snurt*

''Men fint at det er flere som ikke er så planleggerorienterte, fordi da kan jeg føle meg flink når jeg for en gang skyld får det til;-)''

Nettopp, dette er min strategi (les: sovepute) også! Kos deg med Wok'en, du har vært kjempeflink :-)

Jeg synes det er en fordel om vi later som vi ikke vet hva sånn sukkerpudding er laget av... Blodpudding eksisterer herved ikke mer, mens noen fortsatt spiser sukkerpudding ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...